Business & Finance Τρίτη 26/10/2021, 15:54
BUSINESS & FINANCE

Πώς το Facebook επιδοτεί το μίσος

φωτ. Shutterstock

Οι διαφημίσεις που καλλιεργούν το μίσος, την οργή και τον διχασμό κοστίζουν λιγότερο στο Facebook από τις άλλες, όπως αποκάλυψε η πληροφοριοδότης Φράνσις Χόγκεν.

Η Χόγκεν, που δούλευε για το Facebook αλλά αποχώρησε τον Μάιο, κατέθεσε χθες σε επιτροπή του βρετανικού κοινοβουλίου, έπειτα και από την κατάθεση που είχε δώσει ενώπιον επιτροπής του αμερικανικού Κογκρέσου.

Όπως αποκάλυψε, οι διαφημίσεις στο Facebook τιμολογούνται εν μέρει ανάλογα με το πόσο πιθανό είναι οι χρήστες που θα τις δουν να κάνουν like, share ή να πατήσουν πάνω στο λινκ.

Διαβάστε επίσης: Μπορούν η Google και το Facebook να καταργήσουν τα κράτη;

«Μία διαφήμιση που έχει περισσότερες αντιδράσεις (engagement) είναι μία φθηνότερη διαφήμιση», εξήγησε. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ φθηνότερο να βάλει κάποιος στο Facebook μία «διαφήμιση που προκαλεί οργή, μίσος και διχασμό από ό,τι είναι να δημοσιεύσει μία διαφήμιση συμπόνιας», όπως είπε η Χόγκεν, σύμφωνα με το Business Insider.

Διαβάστε επίσης: Είναι αυτός ο ισχυρότερος άνθρωπος που περπάτησε ποτέ πάνω στη γη;

«Είδαμε ξανά και ξανά στις έρευνες του Facebook ότι είναι πιο εύκολο να προσελκύσεις τους ανθρώπους στην οργή από ό,τι στην ενσυναίσθηση ή τη συμπόνια. Και έτσι, κυριολεκτικά επιδοτούμε το μίσος σε αυτές τις πλατφόρμες», τόνισε.

Τι λένε τα Facebook Papers

Την Παρασκευή, 17 ειδησεογραφικές εταιρείες των ΗΠΑ ξεκίνησαν να δημοσιεύουν μία σειρά από ενοχοποιητικές ιστορίες, τα λεγόμενα Facebook Papers, τα οποία βασίζονται σε εκατοντάδες εσωτερικά έγγραφα. Τα έγγραφα αυτά έχουν υποβληθεί στο αμερικανικό Κογκρέσο από την Χόγκεν και περιέχουν ενδείξεις τρομοκρατικού περιεχομένου στην πλατφόρμα, ρητορική μίσους, ακόμη και χρήση της πλατφόρμας για εμπόριο λευκής σαρκός.

Διαβάστε επίσης: Facebook: Γιατί αλλάζει όνομα

Οι παραλείψεις από την πλευρά της Facebook για διαγραφή ή αναφορά των περιστατικών αυτών οφείλεται σε έλλειψη συντονιστών που καταλαβαίνουν τοπικές διαλέκτους και το εκάστοτε πολιτισμικό πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες του Associated Press. Επιπλέον, η πλατφόρμα δεν έχει αναπτύξει κατάλληλες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίες θα μπορούσαν να εντοπίσουν τέτοιου είδους περιεχόμενο σε διαφορετικές γλώσσες.

Κατά συνέπεια, οι αναρτήσεις με προσβλητικό ή ακόμη και επικίνδυνο περιεχόμενο έχουν αυξηθεί στο Facebook σε χώρες όπως το Αφγανιστάν ή η Μιανμάρ. Αντιθέτως, στη Συρία και σε περιοχές της Παλαιστίνης, απαγορεύεται η χρήση κοινών λέξεων, με αποτέλεσμα να διαγράφονται αναρτήσεις χωρίς προβληματικό περιεχόμενο.

moneyreview.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News