Business & Finance Πέμπτη 21/10/2021, 13:48
BUSINESS & FINANCE

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Προς συμφωνία Fincantieri – Onex για τη διάσωση

Με χρηματοδότηση από την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC και απομείωση υποχρεώσεων

φωτ.: Intime News

Θέμα ωρών είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακοίνωση της συμφωνίας των Fincantieri και Onex Shipyards για τη διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Ειδικότερα, αναμένεται να ανακοινωθεί η συμμετοχή του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri – ο οποίος διαθέτει και αμερικανική θυγατρική μονάδα- στο σχήμα που θα λειτουργήσει ως στρατηγικός επενδυτής για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Κατά τις ίδιες πηγές, η συμφωνία περιλαμβάνει χρηματοδότηση από την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC καθώς και συμφωνία με τους πιστωτές για την απομείωση των υποχρεώσεων ύψους 450 εκατ. ευρώ που βαρύνουν το συγκρότημα.

Όπως έχει γράψει το moneyreview.gr, το πρόβλημα με την Ελευσίνα είναι το πολύ μεγάλο βάρος χρεών και άλλων υποχρεώσεων που κουβαλάει και το οποίο εκτιμάται πως με τις προσαυξήσεις έχει φτάσει τα 450 εκατομμύρια. Το μοντέλο εξυγίανσης το οποίο έχει καταρχήν επιλεγεί από την κυβέρνηση αλλά και από την ONEX προβλέπει διαπραγματεύσεις με το δημόσιο και τα ταμεία που είναι οι βασικοί πιστωτές. Οι διαπραγματεύσεις πρέπει να καταλήξουν σε μία συμφωνία που ιδανικά θα προβλέπει γενναία απομείωση των υποχρεώσεων και μεγάλη επιμήκυνση του χρόνου για την αποπληρωμή τους. 

Εφόσον μία βιώσιμη συμφωνία καταστεί δυνατόν να επιτευχθεί (μεταξύ της ONEX, του Δημοσίου, των ασφαλιστικών ταμείων και των άλλων πιστωτών όπως οι τράπεζες, που να ελέγχουν αθροιστικά τουλάχιστον το 60% των υποχρεώσεων και το 40% των ενέγγυων πιστωτών) τότε θα κατατεθεί για επικύρωση στο αρμόδιο δικαστήριο στα πλαίσια των προβλέψεων του πτωχευτικού δικαίου. Καθίσταται σαφές πως το εύρος του κουρέματος αλλά και της επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής θα κρίνουν την βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

Όσον αφορά στο έργο που μπορεί να αναλάβει προοπτικά η Ελευσίνα, αυτό περιλαμβάνει βέβαια επισκευές και συντηρήσεις εμπορικών πλοίων -με το πελατολόγιο που έχει δημιουργήσει η ONEX από την δραστηριότητα της ήδη εδώ και τρία χρόνια στα ναυπηγεία Σύρου να χαρακτηρίζεται ως εύρωστο- αλλά ενδεχομένως και κάποιο στρατιωτικό έργο. Οι δύο τελευταίες πυραυλάκατοι που ναυπηγούνται στην Ελευσίνα ολοκληρώνονται οσονούπω αλλά υπάρχει η προοπτική ανάληψης έργου κατασκευής άλλων τύπων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως , για παράδειγμα, τμημάτων των συζητούμενων κορβετών. Η Ελευσίνα επίσης ερίζει, αν και πρόκριμα έχει ο Σκαραμαγκάς, και για το έργο της αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, οι οποίες κατασκευάστηκαν στο συγκρότημα του Σκαραμαγκά.

moneyreview.gr

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News