Business & Finance Τρίτη 19/10/2021, 12:09
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το metaverse είναι το next big thing – Αλλά τι είναι;

Πολλοί πιστεύουν ότι είναι το μέλλον του ίντερνετ

Το metaverse είναι το next big thing – Αλλά τι είναι;

Η Facebook ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει 10.000 άτομα στην Ευρώπη για να αναπτύξουν το metaverse. Άλλωστε, τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότεροι μιλούν για αυτό, με πολλούς να πιστεύουν ότι είναι το μέλλον του ίντερνετ. Τι είναι, όμως, το metaverse;

Για όσους δεν είναι  βαθιά μυημένοι στην τεχνολογία, το metaverse μοιάζει εκ πρώτης όψεως με μια βελτιωμένη εκδοχή του Virtual Reality (VR – εικονική πραγματικότητα). Όμως στην πραγματικότητα, είναι πολλά περισσότερα.

Κατ΄ αναλογία, το metaverse θα μπορούσε να είναι για το VR ό,τι είναι τα σημερινά smartphones για τα πρώτα κινητά τηλέφωνα της δεκαετίας του 1980.

Για πολλούς είναι το μέλλον του ίντερνετ, αφού αντί να κάθεται μπροστά από έναν υπολογιστή, στο metaverse, ο χρήστης θα μπορούσε να χρησιμοποιεί ένα headset για να εισέλθει σε έναν ψηφιακό κόσμο και να συνδεθεί με κάθε λογής ψηφιακά περιβάλλοντα.

Διαβάστε επίσης: Bank of America: Αυτές είναι οι 14 τεχνολογίες που θα αλλάξουν το μέλλον

Σε αντίθεση με το σημερινό VR, το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως για το gaming, αυτός ο ψηφιακός κόσμος θα χρησιμοποιείται για τα πάντα: Για τη δουλειά, για παιχνίδια, για συναυλίες, για σινεμά ή απλά για παρέα.

Ο περισσότερος κόσμος φαντάζεται ότι ο καθένας θα έχει ένα τρισδιάστατο avatar του εαυτού του, που θα χρησιμοποιεί στο metaverse. Όμως, όλα αυτά είναι ακόμα στο επίπεδο των ιδεών, έτσι κανείς δεν μπορεί να πει τι ακριβώς είναι το metaverse.

Γιατί ξαφνικά όλοι μιλούν για αυτό;

Οι ψηφιακοί κόσμοι και η επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) είναι τεχνολογίες για τις οποίες γίνεται μεγάλη συζήτηση κάθε τόσο, αλλά κάθε φορά, οι εξελίξεις απογοητεύουν.

Όμως αυτή τη στιγμή, υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός για το metaverse ανάμεσα στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και τους σημαντικούς επενδυτές του κλάδου, που δεν θέλουν να βρεθούν εκτός αυτής της τάσης, εάν πράγματι αποδειχθεί το μέλλον του ίντερνετ.

Άλλωστε, υπάρχει η αίσθηση ότι για πρώτη φορά, η τεχνολογία είναι κοντά.

Τι κάνει η Facebook; 

Για την Facebook, η δημιουργία του metaverse αποτελεί μία από τις μεγάλες προτεραιότητές της.

Η εταιρεία έχει επενδύσει σημαντικά στην εικονική πραγματικότητα μέσω της Oculus, για αυτό και έχει κάνει τα headsets της φθηνότερα από τα ανταγωνιστικά. Σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, μάλιστα, τα πουλά με ζημιά, προκειμένου να διαδώσει την τεχνολογία αυτή.

Διαβάστε επίσης: Facebook: 10.000 προσλήψεις στην Ευρώπη για την ανάπτυξη του ‘metaverse’

Επίσης, η εταιρεία δημιουργεί εφαρμογές VR, για τη δουλειά και για παρέα, όπως και εφαρμογές που αλληλεπιδρούν με τον πραγματικό κόσμο.

Παρότι η Facebook είναι γνωστή για την πρακτική της να εξαγοράζει τους ανταγωνιστές που θεωρεί επικίνδυνους, στην περίπτωση του metaverse αναγνωρίζει ότι αυτό δεν θα δημιουργηθεί μέσα σε ένα βράδυ από μία μόνο εταιρεία. Για αυτό και έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με άλλους. Όμως, πιστεύει ότι για να φτάσει το metaverse εκεί όπου πραγματικά στοχεύει, θα χρειαστούν άλλα 10-15 χρόνια.

Ποιος άλλος ενδιαφέρεται για το metaverse;

Ο Τιμ Σουίνι, επικεφαλής της Epic Games, της εταιρείας του Fortnite, δεν κρύβει εδώ και καιρό τις φιλοδοξίες του για το metaverse. Άλλωστε, τα online παιχνίδια με πολλούς παίκτες, οι οποίοι μοιράζονται διαδραστικούς κόσμους, είναι κάτι που υφίσταται εδώ και χρόνια και πρόκειται για τεχνολογία που έχει κοινά με το metaverse.

Για αυτό και άλλες πλατφόρμες gaming ενδιαφέρονται για αυτό, όπως για παράδειγμα το Roblox.

Άρα το metaverse αφορά μόνο το gaming;

Όχι. Αν και υπάρχουν πολλές διαφορετικές ιδέες για το τι θα είναι το metaverse, στο επίκεντρό τους συνήθως υπάρχει η ανθρώπινη αλληλεπίδραση.

Ο Σουίνι, για παράδειγμα, έχει πει ότι προσβλέπει σε έναν κόσμο όπου όταν μία αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να διαφημίσει το νέο της μοντέλο, θα ρίχνει το αυτοκίνητο μέσα στον κόσμο, όπου ο χρήστης θα μπορεί να το οδηγήσει.

Όταν κάποιος πηγαίνει για online shopping, θα μπορεί να δοκιμάζει τα ψηφιακά ρούχα και μετά να τα παραγγέλνει και να τα παραλαμβάνει στην πόρτα του, στον πραγματικό κόσμο.

Υπάρχει αυτή η τεχνολογία;

Το VR έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια. Ακριβά headsets μπορούν πλέον να «κοροϊδέψουν» το ανθρώπινο μάτι ώστε να βλέπει τρισδιάστατα, καθώς ο χρήστης κινείται μέσα στον ψηφιακό κόσμο.

Η έκρηξη της ζήτησης για τα NFTs, τα οποία πιστοποιούν την ιδιοκτησία ψηφιακών προϊόντων, θα μπορούσε να δείξει τον δρόμο για τον τρόπο λειτουργίας της ψηφιακής οικονομίας.

Βέβαια, οι ψηφιακοί κόσμοι θα απαιτήσουν καλύτερη συνδεσιμότητα, κάτι που ίσως λυθεί με το 5G.

Για την ώρα, όλες οι σκέψεις γύρω από το metaverse βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο. Εάν πράγματι αποδειχθεί το μέλλον του ίντερνετ, θα είναι ένας τομέας στον οποίο οι μεγαλύτερες δυνάμεις  της τεχνολογίας θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους την επόμενη δεκαετία.

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News