AEGEAN

Aegean: Παρελθόν το cash burn, βλέπει καλύτερες μέρες

Εντελώς διαφορετική εικόνα παρουσιάζουν οι επιδόσεις δεύτερου τριμήνου της Aegean, σε σχέση με πέρυσι. Αυτό γίνεται αντιληπτό, εκτός από τα οικονομικά αποτελέσμα που ανακοίνωσε η εταιρεία, από την πτητική δραστηριότητα που διαμορφώθηκε στο 80% των επιπέδων του 2019 και τη πληρότητητά της που ήταν χαμηλότερη από 12% έως 15%, σε σχέση με το 2019.

Όπως ακόμη, ανέφερε, ο πρόεδρος της Aegean κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, η αεροπορική έπαψε να «καίει» ρευστό: εξαιρουμένης της επίδρασης της αύξησης κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η αεροπορική εμφάνισε θετικές ταμειακές ροές ύψους 78 εκατ. ευρώ, έναντι απώλειας ρευστότητας (cash burn) 64 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Για το διάστημα από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάρτιο του 2022, ο αριθμός των πτήσεων της Aegean εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερος από 12% έως 25% (στο ανώτατο άκρο των εκτιμήσεων), σε σχέση με το 2019.

Επιταχύνει την παραλαβή

Με τα δεδομένα αυτά, η Aegean αναθεώρησε την αρχική της απόφαση-όταν ξέσπασε η πανδημία- για χρονική επιμήκυνση της παραλαβής των 46 αεροσκαφών Airbus A320Neo, επιταχύνοντας, πλέον, την παραλαβή τους. Συγκεκριμένα, η αεροπορική θα παραλάβει 30 αεροπλάνα μέχρι το 2023, με περισσότερα από 12 να υπολογίζεται ότι θα προστεθούν στο στόλο της το 2022 και περισσότερα από 10 Α320Neo να καταφθάνουν από την Τουλούζη, όπου εδρεύει η Airbus, στην Αθήνα. Η παραλαβή των 30 αεροσκαφών αντιστοιχεί σε καθαρές εκροές, δηλαδή σε προκαταβολές (pre-delivery payments) από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2022 συνολικού ύψους 115 εκατ. δολαρίων.  

Σε σχέση με την πορεία των αποτελεσμάτων της Aegean, ο κ. Βασιλάκης πρόβλεψε ότι το τρίτο τρίμηνο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος), θα είναι το πρώτο κερδοφόρο από την έναρξη της πανδημίας, με την εισηγμένη να αναμένεται ότι θα εμφανίσει κλάσμα των ζημιών του 2020, κατά τη φετινή χρήση. Η εταιρεία, στα τέλη του δεύτερου τριμήνου, διέθετε ρευστότητα 545 εκατ. ευρώ, ενώ ακόμη δεν έχει λάβει την κρατική ενίσχυση ύψους 120 εκατ. ευρώ, της οποίας προϋπόθεση υπήρξε η αύξηση κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Τα καλά μεγέθη της αεροπορικής και ιδίως το γεγονός ότι η ρευστότητά της δεν υποχώρησε ούτε στο peak της πανδημίας κάτω από τα 400 εκατ. ευρώ ελήφθησαν υπόψη και από τους lessors (εκμισθωτές αεροσκαφών), οι οποίοι υπέβαλαν ελκυστικές προσφορές στην Aegean (όταν ξεκίνησε να διαπραγματεύεται το sale & leaseback των αεροσκαφών της).

Επιμηκύνεται η τουριστική περίοδος

Σχετικά με την πορεία του τουρισμού, ο επικεφαλής της Aegean θεωρεί ισχυρό το ενδεχόμενο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου τον Οκτώβριο μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου και της εκκίνησής της το 2022, νωρίτερα, δηλαδή μέσα Μαρτίου-αρχές Απριλίου. Το γεγονός ότι το σενάριο της επιβολής ενός νέου lockdown είναι αποδυναμωμένο, σε συνδυασμό με την αρχόμενη τάση της σταδιακής επιστροφής στο ταξίδι των Ελλήνων, δημιουργούν προϋποθέσεις για καλύτερες ημέρες στον ελληνικό τουρισμό. Κοινό παρονομαστή αποτελεί το γεγονός ότι, όπως εκτίμησε ο κ. Βασιλάκης, οι επιπτώσεις της πανδημίας θα συνοδεύουν τον τουρισμό μέχρι το καλοκαίρι του 2023.

Αναφορικά με τους προορισμούς που λειτουργούν ως «city break», σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη πέρυσι και τη φετινή χρονιά βρέθηκαν στο ναδίρ. Αναμένεται όμως, σταδιακά να ανακάμψουν-σε αυτό, ενδεχομένως, να συμβάλει και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με την Αθήνα να αποτελεί σημείο εισόδου στην ενδοχώρα. «Η Aegean στηρίζει την Αθήνα ως προορισμό» ανέφερε ο πρόεδρος της Aegean, προσθέτοντας ότι η αεροπορική θα εγκαινιάσει τις επόμενες ημέρες το νέο lounge της στη Θεσσαλονίκη.

Ευρύτερα, παρότι οι πελάτες, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, έχουν αρχίσει να κλείνουν εισιτήρια νωρίτερα, παραμένει κραταιά η τάση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής. Υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο αυτές πραγματοποιούνται 45 ημέρες πριν από την ημέρα της πτήσης.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News