Business & Finance Πέμπτη 2/09/2021, 13:54
BUSINESS & FINANCE

Πώς να διαλέξετε ένα καλό όνομα για την επιχείρησή σας

φωτ.: Shutterstock

Μόνο στην Ελλάδα και μόνο κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 ιδρύθηκαν 26.370 νέες επιχειρήσεις, ενώ τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι στο ίδιο διάστημα, οι ενάρξεις επιχειρήσεων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν κατά 53% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: Εάν μία επιχείρηση θέλει να ξεχωρίσει από το πλήθος, πρέπει να επιλέξει ένα τουλάχιστον εύστοχο όνομα. Και για να συμβαδίζει με την εποχή, θα πρέπει το όνομα αυτό να είναι ένα εξίσου καλό domain name για την παρουσία της στο ίντερνετ.

Πρακτικά, για να επιτύχει σήμερα μία επιχείρηση, πρέπει να βρει ένα όνομα το οποίο οι δυνητικοί  πελάτες της θα θυμούνται με την πρώτη και θα μπορούν εύκολα να αναζητήσουν στο διαδίκτυο.

Βέβαια, όσοι δυσκολεύονται μπορούν να αναζητήσουν τη βοήθεια επαγγελματιών. Μία σειρά από εταιρείες, όπως οι  Alter, BrandBucket, Frozen Lemon, Wix και Zyro αναλαμβάνουν να βοηθήσουν τους νέους επιχειρηματίες να βρουν ένα καλό όνομα και να κατοχυρώσουν το αντίστοιχο domain.

«Η ζήτηση για ονόματα επιχειρήσεων αυξήθηκε στην πανδημία, καθώς οι επιχειρηματίες απλά κάθονταν εκεί και σκέφτονταν τι να κάνουν μετά», λέει στο BBC ο Deven Patel, ιδρυτής της Alter. Η εταιρεία του έχει κατοχυρώσει χιλιάδες επιχειρηματικά domains, τα οποία οι ενδιαφερόμενες νέες επιχειρήσεις μπορούν να αγοράσουν.  

Η πανδημία έκανε τους επιχειρηματίες να στραφούν στις online business, λέει. «Όμως, πρέπει να ξεχωρίσεις. Οι καταναλωτές βλέπουν 100 επιχειρήσεις που πουλάνε το ίδιο πράγμα online, όμως με ένα καλό όνομα, θα ξεχωρίσεις. Και αυτό σου δίνει πολύ μεγαλύτερο πλεονέκτημα τώρα από ό,τι στο παρελθόν», εξηγεί ο Patel.

Άλλες επιχειρήσεις, πάντως, προτιμούν να βρουν μόνες τους ένα πρωτότυπο όνομα. Όπως οι ιδρυτές της νορβηγικής εταιρείας βιοτεχνολογίας Clexbio. Το «bio» στο όνομά τους προήλθε από τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιούνται και το «clex» από την τεχνολογία που έχουν αναπτύξει στον τομέα της ανάπτυξης ανθρώπινου ιστού. «Νιώσαμε ότι θα προκαλούσε το ενδιαφέρον επενδυτών και θα μας επέτρεπε να φανούμε, ως εταιρεία επιστημών ζωής», λέει στο CNBC ο CEO και συνιδρυτής της, Armend Hati.

Τι συμβαίνει, όμως, εάν διαλέξετε ένα όνομα για το οποίο κάποιος άλλος έχει ήδη κατοχυρώσει το domain; Αυτό μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα ακριβό, όπως διαπίστωσε, για παράδειγμα, ο CEO της Tesla, Elon Musk.

Ο Musk αποκάλυψε το 2018 στο Twitter ότι η εταιρεία του αναγκάστηκε να πληρώσει 11 εκατ. δολάρια για να αγοράσει το tesla.com από έναν Καλιφορνέζο. Πριν από αυτό, ήταν αναγκασμένη να αρκεστεί στο teslamotors.com.

Από την άλλη πλευρά, εάν κάποιος έχει κατοχυρώσει ένα πολύ καλό domain, εταιρείες όπως η Alter μπορούν να αναλάβουν να το πουλήσουν σε κάποια ενδιαφερόμενη επιχείρηση, για λογαριασμό του.

«Λίγοι άνθρωποι κατανοούν πραγματικά πόσο δύσκολο είναι να βρεθεί ή να δημιουργηθεί ένα όνομα που να είναι εύκολο να το προφέρεις, εύκολο να το γράψεις, να έχει ένα νόημα, να αποπνέει προσωπικότητα, να μπορεί να προστατευτεί από τους αντιγραφείς, να υποστηρίζεται από ένα ισχυρό domain name και να είναι σε θέση να αναπτυχθεί μαζί με την επιχείρηση, καθώς η στρατηγική της θα εξελίσσεται», εξηγεί στο BBC η Rebecca Battman, ειδική του branding και ιδρύτρια της RBL.

Η συμβουλή της για όποιον ιδρύει τώρα μία νέα επιχείρηση είναι να επιλέξει ένα domain name με κατάληξη «.com», έναντι της κατάληξης της χώρας της. «Ενώ ένα domain .com δεν είναι πάντα απαραίτητο, κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη μακροπρόθεσμα. Δείχνει ότι η εταιρεία είναι δύναμη στον τομέα της παγκοσμίως και σίγουρα αξίζει να δουλέψει κανείς πιο σκληρά για να το αποκτήσει», εξηγεί.

Τι γίνεται, όμως, με τις εταιρείες που αποφασίζουν να αλλάξουν το όνομά τους; Κάποιες φορές, αυτή μπορεί να είναι μία ριψοκίνδυνη κίνηση.

Το διαπίστωσε πολύ καλά η σκωτσέζικη εταιρεία επενδύσεων  Standard Life Aberdeen, όταν τον περασμένο Απρίλιο ανακοίνωσε την αλλαγή του ονόματός της σε Abrdn, σε μία προσπάθεια να φανεί πιο μοντέρνα. Η κίνηση γύρισε μπούμερανγκ, καθώς οι χρήστες των social media την κορόιδεψαν.

Άλλες φορές, το αποτέλεσμα μπορεί απλά να μην αξίζει τον κόπο. Όπως το 2013, όταν η καναδική εταιρεία Research In Motion αποφάσισε –έπειτα από πολλές έρευνες, συστάσεις ειδικών κτλ- να αλλάξει το όνομά της σε Blackberry, ώστε το κοινό να τη συνδέσει περισσότερο με το τότε διάσημο προϊόν της. Τελικά, όμως, η αλλαγή ονόματος δεν την βοήθησε στο επίπεδο των πωλήσεων. Το Blackberry έμεινε πίσω έναντι των συσκευών Apple και Android και τελικά ξεπεράστηκε.

Εταιρείες που άλλαξαν το όνομά τους

·         Η παγκόσμια αλυσίδα των σαντουϊτσάδικων  Subway ονομαζόταν Pete’s Super Submarines τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής της, από το 1965 έως το 1967.

·         Το Facebook αρχικά ονομαζόταν Thefacebook.

·         Το 2018, τα Weight Watchers άλλαξαν το όνομά τους σε WW.

·         Την ίδια χρονιά, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Wal-Mart κατήργησε την παύλα στο όνομά της και έγινε Walmart.

·         Η Pepsi ονομαζόταν αρχικά Brad’s Drink.

·         Η Nissan ήταν προηγουμένως γνωστή ως Datsun.

·         Το Ebay ήταν αρχικά γνωστό ως AuctionWeb.

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News