Business & Finance Τετάρτη 2/06/2021, 12:22
BUSINESS & FINANCE

Οι ελκυστικότεροι εργοδότες στην Ελλάδα για το 2021

Ποιοι βρίσκονται στο top-10

φωτ.: Shutterstock

Η Παπαστράτος αναδείχθηκε ως ο ελκυστικότερος εργοδότης για το 2021 στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από την έρευνα «Employer Brand» της Randstad. Την πρώτη τριάδα δε, συμπληρώνουν οι εταιρείες Aegean Airlines και ΙΟΝ, οι οποίες κατείχαν το 2020 την 1η και την 4η θέση, αντίστοιχα. 

Η έρευνα βασίζεται στα κριτήρια της οικονομικής σταθερότητας και ευρωστίας, της πολύ καλής φήμης, της εργασιακής σταθερότητας και ασφάλειας, του ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος και τους ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. 

Πρόκειται για τη μόλις 4η αντίστοιχη έρευνα, η οποία διεξάγεται στην Ελλάδα και η οποία πραγματοποιείται σε δείγμα 150 εταιρειών (σ.σ. οι μεγαλύτερες σε επίπεδο αριθμού προσωπικού. 

Το top-10 των Ελλήνων εργοδοτών

  • Παπαστράτος ΑΒΕΣ
  • Aegean Airlines S.A.
  • ΙΟΝ Α.Ε. 
  • Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε. 
  • Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.
  • Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε. 
  • ELPEN ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ 
  • DEMO Φαρμακευτική 
  • Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος 
  • ΒΙΑΝΕΞ A.E. 

Η σημασία του Employer Branding

Σύμφωνα με την έρευνα, η προστιθέμενη αξία μιας ισχυρής εικόνας εργοδότη αναδεικνύεται εξαιρετικά σημαντική στις επιδόσεις των εταιρειών να προσελκύουν και να διατηρούν αξιόλογο εργατικό δυναμικό. Κι αυτό είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης της στρατηγικής που ικανοποιεί ένα πλέγμα παραγόντων, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα μια αξιόπιστη και υπεύθυνη εταιρική εικόνα προς το εσωτερικό και εξωτερικό κοινό καθώς και ισχυρή σύνδεση των προσωπικών αξιών των εργαζομένων με την εταιρική κουλτούρα.

Η έρευνα σημειώνει, επίσης, ότι το 76% των εργαζομένων που βιώνει ισχυρή σύνδεση μεταξύ της εταιρικής φήμης και της πραγματικής εταιρικής κουλτούρας είναι πολύ πιθανό να συστήσει τη συγκεκριμένη εταιρεία ως πιθανό εργοδότη.

Τα κριτήρια κατά την επιλογή εργοδότη

Στην πρώτη πεντάδα αναδεικνύονται και φέτος τα ίδια κριτήρια στα οποία οι υποψήφιοι εργαζόμενοι εστιάζουν την προσοχή τους κατά την επιλογή του εργοδότη. Συγκεκριμένα, ο υψηλός μισθός και οι παροχές (77%) αποτελεί το πρώτο κριτήριο επιλογής ενός εργοδότη στην Ελλάδα, και μάλιστα με υψηλότερο ποσοστό για τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω, όπως και για τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. 

Στη δεύτερη θέση έρχεται το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (73%), ενώ ακολουθούν οι δυνατότητες εξέλιξης (67%), η εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια (64%), συμπληρώνοντας το top 5 με την πολυπόθητη ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή (61%).
Δημοφιλή κανάλια αναζήτησης εργασίας

Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα κανάλια για εκείνους που αναζητούν αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος, αναδεικνύονται οι προσωπικές επαφές (43%) με τις ιστοσελίδες αγγελιών εργασίας (29%) να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση.

Covid-19 

Μόνο το 38% των Ελλήνων εργαζομένων βρήκε ελκυστική την παροχή της εξ αποστάσεως εργασίας, γεγονός που καθιστά το κριτήριο αυτό ως ένα από τα λιγότερο σημαντικά. Ταυτόχρονα, η κατάσταση της απασχόλησης επηρεάστηκε για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εργαζομένων (55%), το οποίο είτε τέθηκε σε άδεια άνευ αποδοχών είτε εργάστηκε με διαφορετικό ωράριο από το συνηθισμένο, είτε ακόμη είδε τη θέση εργασίας του να χάνεται. 

Και στην περίπτωση αυτή, παρατηρήθηκε αυξημένη η πρόθεση αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος φτάνοντας το υψηλό ποσοστό του 31% συγκριτικά με τους εργαζόμενους που δεν επηρεάστηκαν λόγω του Covid-19 και εξέφρασαν ανεξαιρέτως την προθυμία να μεταβούν σε άλλο περιβάλλον (22%). Το 16% των εργαζομένων που δήλωσε ότι εργάζεται εξ αποστάσεως, το κάνει με δική του απόφαση, ενώ το 22% των θέσεων εργασίας των εργαζομένων είναι συνδεδεμένες με τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις, γεγονός που καθιστά αδύνατη την εργασία από το σπίτι ή αλλού. 

Παραδόξως, παρατηρείται υψηλότερο επίπεδο αφοσίωσης μεταξύ των εργαζομένων που ήταν υποχρεωμένοι να εργάζονται εξ αποστάσεως (57%) σε σύγκριση με εκείνους στους οποίους η απόφαση αυτή ήταν δικής τους επιλογή (36%).

Aναζητώντας άλλον εργοδότη

Ένας στους έντεκα Έλληνες άλλαξαν εργοδότη κατά το τελευταίο μισό του 2020 και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18-34. Το ποσοστό των εργαζομένων που σκοπεύει να αλλάξει εργοδότη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανέρχεται στο 22% και αφορά κυρίως στην ίδια ηλικιακή ομάδα (18-34 ετών), καθώς και στις γυναίκες και τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. 

Όσοι άλλαξαν εργασιακό περιβάλλον αποδίδουν μεγαλύτερη αξία στην εξέλιξη της καριέρας, την προσφορά στην κοινωνία, το περιεχόμενο της εργασίας, την ποικιλομορφία, τη φήμη, την ισχυρή διοίκηση και τη χρήση πιο σύγχρονων τεχνολογικών μέσων από εκείνους που παρέμειναν στο ίδιο εργασιακό περιβάλλον.

Διαβάστε εδώ όλη την έρευνα (σ.σ. θα χρειαστεί να κάνετε εγγραφή)

moneyreview.gr

Θέλετε να μαθαίνετε όλα τα τελευταία νέα για την οικονομία, τις επιχειρήσεις και τον κόσμο; Εγγραφείτε στο newsletter του moneyreview

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News