ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Uber στο «MR»: Προτεραιότητα η UberTAXI – Σύντομα και εκτός Αθήνας

«Είμαστε στη διάθεση όλων των εμπλεκομένων» σε πιθανή διαβούλευση για μοντέλο τύπου UberX

Φωτ. Uber

Την επέκταση της υπηρεσίας UberTAXI και εκτός Αθήνας προαναγγέλλει σε συνέντευξη στο «ΜR» η επικεφαλής της Uber στην Ελλάδα Σαρίτα Βαρούχ, τονίζοντας ότι η UberTAXI και ο κλάδος των ταξί αποτελούν στρατηγική επιλογή της πολυεθνικής στη χώρα μας. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η εταιρεία αδιαφορεί για την προοπτική επαναφοράς ενός πλαισίου στα πρότυπα της UberX, της υπηρεσίας που καταργήθηκε αμέσως μετά τη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και την οποία στερήθηκαν «εκατοντάδες χιλιάδες» χρήστες. Εν όψει μιας πιθανής πρωτοβουλίας διαβούλευσης, την οποία η κυβέρνηση εμμέσως πλην σαφώς αφήνει ανοιχτή, η Uber στέλνει το μήνυμα ότι «βρίσκεται στη διάθεση όλων των εμπλεκομένων για να αναδειχθεί η βέλτιστη λύση», συνδέοντας μάλιστα το ζήτημα με την ανάγκη μετάβασης της χώρας στην πράσινη και ψηφιακή ανάπτυξη.

«Έχουμε κάνει κι εμείς λάθη, διεθνώς. Αλλάξαμε ηγεσία, αλλάξαμε τον τρόπο που επιχειρούμε», αναφέρει χαρακτηριστικά η Head of Uber Greece. Η ίδια πάντως εμφανίζεται κατηγορηματική ως προς τη συζήτηση η οποία διεξάγεται διεθνώς γύρω από το εργασιακό πλαίσιο που θα διέπει τη σχέση του οδηγού με την πλατφόρμα: «Η Uber δεν έχει ούτε οδηγούς ούτε στόλο. Έχει συνεργάτες».

Με αφορμή την εξάπλωση του #metoo, η Σαρίτα Βαρούχ υπογραμμίζει ότι τα φαινόμενα σεξουαλικής βίας κατά την παροχή των υπηρεσιών από τις ψηφιακές πλατφόρμες μετακίνησης είναι «εξαιρετικά σπάνια και μάλιστα πολύ σπανιότερα σε σχέση με τους αντίστοιχους μέσους όρους άλλων κλάδων δραστηριοποίησης», τονίζοντας ότι στην Ελλάδα η Uber δεν έχει καταγράψει κανένα περιστατικό σεξουαλικής κακοποίησης.

Τι απαντά για την καταβολή φόρων από την Uber στην Ελλάδα με έδρα το Άμστερνταμ, όπως και για το ενδεχόμενο εισαγωγής της UberEats στην ελληνική αγορά.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:

uber-sto-mr-proteraiotita-i-ubertaxi-syntoma-kai-ektos-athinas0Η επίπτωση της πανδημίας στις μετακινήσεις είναι δεδομένη. Τι σημαίνει πρακτικά για την Uber στην Ελλάδα; Πώς έχει επιδράσει στα μεγέθη της και πώς διαμορφώνει την προοπτική της;

Αναμφίβολα οι επιπτώσεις ενός lockdown στη συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών δραστηριοτήτων είναι τεράστια. Στην περίπτωσή μας ωστόσο υπάρχουν ταυτόχρονα δύο οπτικές που μπορούμε να δούμε τις συνέπειες. Και οι δύο είναι σημαντικές. 

Η πρώτη αφορά στη δραστική μείωση της δραστηριότητας συγκεκριμένων επαγγελματιών που χρησιμοποιούν πλατφόρμες όπως οι οδηγοί ταξί. Η δεύτερη ωστόσο αφορά στην ανάδειξη της αναγκαιότητας της χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας. Και η αναγκαιότητα αυτή προφανώς δεν προκλήθηκε από την πανδημία. Όπως είδαμε και σε άλλους κλάδους, η covid-19 ήρθε και επιτάχυνε δραστικά τις εξελίξεις.

Επίσης, σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, οφείλω να σημειώσω ότι η πανδημία μάς βρήκε σε μία περίοδο ανάπτυξης της υπηρεσίας UberTAXI. Υπό αυτό το πρίσμα, για εμάς αποτέλεσε πέρα από δύσκολη πρόκληση και μια ευκαιρία. 

Σε ό,τι αφορά ορισμένα μεγέθη, είναι δύσκολο να μπορέσουμε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα λόγω των διακυμάνσεων που βιώσαμε όλοι. Για παράδειγμα, όταν πέρσι το καλοκαίρι είδαμε μια χαλάρωση των μέτρων, η ανάκαμψη στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς ήρθε πολύ γρηγορότερα από τις προσδοκίες μας, ενώ υπήρχαν μήνες που είδαμε σημαντικές αυξητικές τάσεις. Στη συνέχεια βέβαια, όταν επανήλθαν τα περιοριστικά μέτρα, παρατηρήσαμε ξανά μία ύφεση, γεγονός απολύτως αναμενόμενο και λογικό. 

Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι το φετινό καλοκαίρι προσβλέπουμε σε σημαντικά καλύτερες επιδόσεις από πέρσι. Ειδικά, μάλιστα, αν οδηγηθούμε όπως φαίνεται σε μία επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, εφόσον τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά και η πορεία του εμβολιασμού στην Ελλάδα και τον κόσμο το επιτρέψουν. 

Ανεξάρτητα από την κρίση του κορωνοϊού, μετά τη νομοθετική παρέμβαση της προηγούμενης κυβέρνησης, η Uber είχε οδηγηθεί στην απόφαση να σταματήσει στην Ελλάδα την πλέον χαρακτηριστική υπηρεσία της, την UberX, που αφορά τη μεταφορά πελατών από οδηγούς ΙΧ. Μετά από εκείνη την εξέλιξη, πόσους πελάτες έχασε η Uber ή αλλιώς πόσοι πολίτες στερήθηκαν την υπηρεσία UberΧ;

Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω το εξής. Αποτελεί στρατηγική επιλογή μας να ενισχύσουμε την υπηρεσία UberTAXI της πλατφόρμας μας και κατ’ επέκταση τον κλάδο των ταξί. Και η συγκεκριμένη υπηρεσία ήταν διαθέσιμη ακόμα και την περίοδο που παρείχαμε και την UberX υπηρεσία. Η αλλαγή της νομοθεσίας το 2018 μας οδήγησε στην απόφαση να προχωρήσουμε στην παύση της γιατί πλέον το πλαίσιο να δραστηριοποιηθούν οι συνεργαζόμενες εταιρείες και οι οδηγοί τους αλλά και εμείς διαφοροποιήθηκε. Εκείνη την εποχή εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της Αθήνας έκαναν χρήση της υπηρεσίας.

Όμως ας έρθουμε στο σήμερα. Αυτό που πρεσβεύει η Uber είναι η προώθηση της σύγχρονης κινητικότητας σε έναν κόσμο που αλλάζει δραστικά. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, μιλάμε για την ανάγκη πράσινης ανάπτυξης και ψηφιακού μέλλοντος. Η συζήτηση αποτελεί τη βασική προτεραιότητα του κόσμου και βέβαια της Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό, κανείς δεν πρέπει να μείνει πίσω. Και σίγουρα όχι ο κλάδος των ταξί. Η συνεργασία με τα ταξί αποτελεί παγκόσμια στρατηγική προτεραιότητα για εμάς. Επαναλαμβάνω, λοιπόν, ότι σε μία περίοδο που η πανδημία έπληξε τον κλάδο, η Uber επέλεξε στρατηγικά να τον ενισχύσει. Και θα συνεχίσει να το πράττει. Η επόμενη μέρα της κινητικότητας σίγουρα δεν μπορεί να αφήσει εκτός τους συνεργάτες μας οδηγούς και έναν από τους παραδοσιακότερους κλάδους που παρέχει μεταφορικό έργο.

Η Uber δεν έχει ούτε οδηγούς, ούτε στόλο. Έχει συνεργάτες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τις διαδρομές τους.

Σε κάθε περίπτωση, εικάζω ότι η επαναφορά της UberX παραμένει στόχος της εταιρείας. Παρατηρώ μάλιστα, στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2021, ότι η κυβέρνηση βάζει στο τραπέζι την «κατάρτιση θεσμικού πλαισίου για την καθιέρωση του διαμοιρασμού οχημάτων (car sharing), του συνεπιβατισμού οχημάτων (car pooling) και της μεταφοράς με οχήματα κατά παραγγελία (car on demand)», μεταξύ άλλων. Έχετε έρθει σε επαφή με την κυβέρνηση για το συγκεκριμένο θέμα; Ποια είναι η επιχειρηματολογία σας και τι μπορεί να δούμε το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τις προσδοκίες αλλά και τις πληροφορίες σας;

Θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρη σε αυτό το θέμα. Η Uber διαθέτει τεράστια εμπειρία στα συγκεκριμένα ζητήματα και είναι σε θέση να προσφέρει παραδείγματα και βέλτιστες πρακτικές από ολόκληρο τον κόσμο. Μέσα από την εφαρμογή μας, έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 15 δισεκατομμύρια διαδρομές σε 700 πόλεις. Και, φυσικά, είμαστε στη διάθεση όλων των εμπλεκομένων για να αναδειχθεί η βέλτιστη λύση για τη χώρα. Η Ελλάδα έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές της ανάγκες κινητικότητας. Είναι ανάγκη, στην προσπάθεια της πράσινης μετάβασης και της ψηφιακής ανάπτυξης που επιδιώκουμε, να δημιουργήσουμε το αντίστοιχο πλαίσιο για την κινητικότητα του παρόντος και του μέλλοντος στις πόλεις της χώρας, λαμβάνοντας υπόψιν τα επί μέρους χαρακτηριστικά της. Και κυρίως μην αφήνοντας κανέναν πίσω σε αυτή τη μετάβαση.

Τι κερδίζει ο πελάτης από τη χρήση της Uber ΤΑΧΙ και τι κερδίζει ο οδηγός;

Θα αναφερθώ μόνο σε βασικά οφέλη της υπηρεσίας. Οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε μία πλατφόρμα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν διεθνώς. Μπορούν να έχουν πληροφορίες για τον οδηγό, το αυτοκίνητο και την τοποθεσία σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, απολαμβάνουν όλες εκείνες τις προδιαγραφές που ενισχύουν την ασφάλειά τους. Πρόκειται για τομέα που δίνουμε εξαιρετική σημασία. Διαθέτουν πρόσβαση σε ‘κουμπί’ έκτακτης βοήθειας, σε περίπτωση που χρειαστούν παρέμβαση των Αρχών. Μπορούν επίσης να κοινοποιήσουν στοιχεία της διαδρομής και της τοποθεσίας που βρίσκονται σε πρόσωπα που εκείνοι εμπιστεύονται, εφόσον το επιθυμούν.

Από την πλευρά τους οι οδηγοί ταξί έχουν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσουν την απόδοση της δουλειάς τους, μέσω της αποτελεσματικότερης διαχείρισης των διαδρομών τους, των πληροφοριών που μπορούν να έχουν έγκαιρα και των ειδοποιήσεων που λαμβάνουν καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Επίσης, σε συνεργασία με την ΑΧΑ διεθνώς -και στην Ελλάδα- οι οδηγοί ταξί μπορούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες ενός σημαντικού ασφαλιστικού προγράμματος.

Υπάρχουν ακόμη δεκάδες πλεονεκτήματα όπως η ασφάλεια των συναλλαγών, η αξιολόγηση όχι μόνο από τους χρήστες αλλά από τους οδηγούς ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή εμπειρία κ.α.

Θα ήθελα όμως να εστιάσω και στο εξής: Εν μέσω της πανδημίας, και με όχημα την τεχνολογία, αναπτύξαμε πολύ γρήγορα πολιτικές που ενισχύουν την ασφάλεια και την προστασία της υγείας χρηστών και οδηγών. Για παράδειγμα, θα αναφερθώ σε κάτι απλό όπως η παροχή δωρεάν μασκών στους οδηγούς αλλά και στην αποζημίωση οδηγών που νόσησαν και έτσι δε μπόρεσαν να εργαστούν. Στο κομμάτι της τεχνολογίας και της καινοτομίας οι ομάδες μας ανά το κόσμο ανέπτυξαν πολύ γρήγορα χρήσιμα εργαλεία. Π.χ τόσο οι χρήστες όσο και οι οδηγοί μπορούν να διαπιστώσουν μέσω της πλατφόρμας ότι τηρούνται μέτρα ασφαλείας όπως η χρήση μάσκας, πριν την έναρξη μιας διαδρομής. 

«Κουμπί» έκτακτης βοήθειας, σε περίπτωση που ο επιβάτης χρειαστεί παρέμβαση των Αρχών.

Είναι ακόμη ανοιχτή η συζήτηση γύρω από το εργασιακό πλαίσιο που οφείλει να διέπει τη συνεργασία μιας πλατφόρμας όπως η Uber με τους οδηγούς της. Υπάρχουν μάλιστα δικαστικές αποφάσεις στο εξωτερικό οι οποίες πιέζουν προς τη διασφάλιση μεγαλύτερων προνομίων για τους συνεργάτες της εταιρείας. Τι είναι ο οδηγός της Uber; Αυτοαπασχολούμενος συνεργάτης ή κλασικός εργαζόμενος; Ποιο μοντέλο εργασίας προωθεί η εταιρεία σας και με ποιο σκεπτικό;

Η Uber δεν έχει ούτε οδηγούς ούτε στόλο. Έχει συνεργάτες. Στην Ελλάδα, συνεργάτες μας είναι οδηγοί ταξί στην Αθήνα και σύντομα και σε άλλες περιοχές της χώρας. Συνεπώς, σε ό,τι αφορά σήμερα την ελληνική αγορά, δεν τίθεται τέτοιου είδους θέμα. Από εκεί και πέρα, μπορώ να επισημάνω ότι οπουδήποτε η Uber δραστηριοποιείται ακολουθεί και το αντίστοιχο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, σε κάθε επίπεδο.

Τα συνδικάτα στον κλάδο των ταξί εμφανίζονται μάλλον άκαμπτα απέναντι σε πλατφόρμες όπως η Uber. Δικαιολογείτε κάποιο μέρος της επιχειρηματολογίας τους; Τι θα μπορούσε κατά τη γνώμη σας να οδηγήσει σε κάποιον συμβιβασμό ανάμεσα στις δύο πλευρές, αν το θεωρήσει κανείς απαραίτητο;

Νομοθετικό πλαίσιο που δεν υπολογίζει  τις ανάγκες των ταξί δεν μπορεί να υφίσταται. Στην εποχή μας, και ειδικά σήμερα, είναι λάθος να θεωρεί κάποιος ότι τα στρατόπεδα είναι δύο. Δε θα χρησιμοποιούσα, συνεπώς, τον όρο συμβιβασμό. Θα χρησιμοποιούσα τον όρο συνεργασία προς το κοινό όφελος. Και υπάρχει σημαντικό πεδίο κοινού οφέλους με τα ταξί. Αυτό που σίγουρα αναγνωρίζω είναι ότι συχνά όταν οι εξελίξεις επιβάλλουν την αλλαγή, την πρόοδο, την καινοτομία, είναι δύσκολο να προσαρμοστείς άμεσα. Χρειάζεται χρόνος για να αντιληφθείς τα νέα δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία, πέρα από το σκληρό της πρόσωπο, κατέστησε σαφές ότι η σύγχρονη κινητικότητα είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που γνωρίζαμε ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν.

Και μια και ο λόγος για το παρελθόν, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι πράγματι έχουμε κάνει κι εμείς λάθη. Και μάθαμε μέσα από αυτά. Όπως μάθαμε και μέσα από όσα διαχειριστήκαμε επιτυχώς βασιζόμενοι στην καινοτομία. Επαναλαμβάνω, λοιπόν, έχοντας πλέον την ευθύνη του νέου κεφαλαίου που γράφει η Uber στη χώρα, ότι εστιάζω σε μία πολύ πιο εποικοδομητική σχέση με τον κλάδο των ταξί. Και την επιδιώκω. Η Uber έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Αλλάξαμε ηγεσία παγκοσμίως, αλλάξαμε τον τρόπο που επιχειρούμε. Θέλουμε να δώσουμε πρόσθετη αξία στον κλάδο των ταξί. Αυτό φυσικά ισχύει και για την Ελλάδα. Και διαθέτουμε και τη γνώση και την εμπειρία να το κάνουμε.

Θέλουμε μέχρι το 2025 το 50% των χλμ. μέσω της πλατφόρμας μας, σε 7 ευρωπαϊκές πόλεις, να γίνονται από ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Εκτός από τρόπος μετακίνησης, η Uber Taxi και η Uber Χ είναι και επιχειρηματική δραστηριότητα από την οποία το κράτος, καλώς ή κακώς, προσδοκά οφέλη για τα ταμεία του. Ακόμη και σήμερα, θα ακούτε και η ίδια την άποψη ότι εταιρείες όπως η Uber δεν αφήνουν χρήματα στην Ελλάδα. Ποια είναι η γνώμη σας;

Ένα από τα βασικά επιδιωκόμενα της ελληνικής οικονομίας είναι να ψηφιοποιήσει το σύνολο των δραστηριοτήτων της. Αυτό άλλωστε περιλαμβάνεται και στον σχεδιασμό της Κυβέρνησης όπως έχει ήδη ανακοινωθεί και στο φιλόδοξο πλάνο «Ελλάδα 2.0». Η χρήση των δυνατοτήτων των ψηφιακών εφαρμογών δείχνει προς αυτήν την κατεύθυνση. Και οι δυνατότητες της πλατφόρμας της Uber αποτελούν τη λύση, όχι το πρόβλημα στα φορολογικά -και όχι μόνο- έσοδα του Κράτους. Συμμορφωνόμαστε με τις φορολογικές μας υποχρεώσεις σε κάθε αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Όπως πολλές άλλες πολυεθνικές εταιρείες, έχουμε μια ευρωπαϊκή έδρα, στην περίπτωσή μας στο Άμστερνταμ. Να σημειώσω, επίσης, κάτι: Η Uber βρίσκεται ακόμα στη φάση της επένδυσης στη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, όχι του κέρδους. 

Το κίνημα #metoo έχει φέρει στο προσκήνιο τα φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης. Οι μετακινήσεις με πλατφόρμες όπως η Uber εξ’ ορισμού αυξάνουν τον βαθμό ελέγχου και άρα ασφάλειας των επιβατών. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση όμως δεν λείπουν αντίστοιχα περιστατικά. Τι δείχνουν οι στατιστικές σας και ποια είναι η στρατηγική της εταιρείας για την καταπολέμηση της σεξουαλικής βίας κατά την παροχή των υπηρεσιών της;  

Αναφέρθηκα ήδη στην ασφάλεια που αποτελεί βασική μας προτεραιότητα. Αναφέρθηκα και στις προδιαγραφές της εφαρμογής μας οι οποίες παρέχουν επιπλέον βαθμούς ασφάλειας σε κάθε χρήστη. Δεν έχω διαθέσιμα συγκεκριμένα στατιστικά για την παγκόσμια αγορά. Γνωρίζω όμως ότι τέτοια περιστατικά είναι εξαιρετικά σπάνια και μάλιστα πολύ σπανιότερα σε σχέση με τους αντίστοιχους μέσους όρους άλλων κλάδων δραστηριοποίησης. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε καταγεγραμμένο κανένα τέτοιο περιστατικό.

Και μπορώ, επίσης, να σας πω κάτι χαρακτηριστικό για την ίδια την Uber και τη φιλοσοφία της. Από το 2017 έως σήμερα έχει ενισχύσει οργανώσεις που στηρίζουν το κίνημα και τις αξίες του #metoo σε ολόκληρο τον κόσμο με περισσότερα από 5 εκατ. δολάρια. Φέτος, μάλιστα, στηρίζει οργανώσεις με δράση εναντίον της βίας λόγω διακρίσεων φύλου με 2.6 εκατ. δολάρια. 

Δυστυχώς, η κρίση του covid-19 έχει επιτείνει τέτοια απεχθή φαινόμενα στην κοινωνία. Η στήριξη του #metoo κινήματος συνδέεται με τις αρχές δραστηριοποίησης της Uber διεθνώς και το ίδιο φυσικά ισχύει και στην Ελλάδα.

Να περιμένετε πολλά από εμάς. Νέα τάση η ενσωμάτωση των επιλογών μετακίνησης με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην πλατφόρμα.

Ποιο θα λέγατε ότι είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας; Παρεμπιπτόντως, πόσους παίκτες θεωρείτε ότι χωράει η ελληνική αγορά;

Είμαστε αναμφίβολα ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα μας. Έχουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία να παρέχουμε  σταθερή ποιότητα υπηρεσιών προς χρήστες και οδηγούς. Εστιάζουμε στην έρευνα και στην καινοτομία προκειμένου να αναβαθμίζουμε σταθερά τις υπηρεσίες αυτές προς όφελος όλων όσων χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας. Και εστιάζουμε στην παροχή ασφαλών και προσιτών υπηρεσιών. Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται… κλισέ, αλλά είναι η αλήθεια.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, δε θα ήθελα να αναφερθώ σε άλλες εταιρείες.  Μπορώ όμως να σας πω ότι είναι χαρά μας να βλέπουμε να δραστηριοποιούνται και άλλοι στο χώρο. Από την πλευρά μας, οφείλουμε να δίνουμε το παράδειγμα του επιχειρείν και να ηγούμαστε και της ελληνικής αγοράς, προσελκύοντας μάλιστα διεθνές ενδιαφέρον για αυτήν.

Η ελληνική αγορά delivery είναι μια δυναμική αγορά delivery. Μετά τη Wolt, θα δούμε και το Uber Eats στην Ελλάδα;

Πράγματι πρόκειται για αγορά που παρατηρούμε κινητικότητα. Και υπάρχουν αγορές που η υπηρεσία UberEATS δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει συζητηθεί το ενδεχόμενο παροχής της υπηρεσίας στην Ελλάδα.

Μέσα από την Uber, έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 15 δισεκατομμύρια διαδρομές σε 700 πόλεις.

Ποιες είναι διεθνώς οι νέες τάσεις και οι τομείς ανάπτυξης στην αγορά των μετακινήσεων; Να περιμένουμε κάτι καινούριο από την Uber; 

Αν έπρεπε να απαντήσω συνοπτικά, με μια φράση, θα σας έλεγα να περιμένετε πολλά από εμάς.  Ξεκινήσαμε το 2009 παρέχοντας μια εφαρμογή που βοηθούσε ανθρώπους να μετακινηθούν από το σημείο Α στο σημείο Β και τώρα έχουμε εξελιχθεί σε μια πλατφόρμα που παρέχει σημαντικά περισσότερες υπηρεσίες, καθώς οι ανάγκες και οι προσδοκίες αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς. 

Το πώς μπορούν να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων και η συμφόρηση στις πόλεις παραμένουν βασικά και κρίσιμα ζητήματα. Όπως και η μείωση του αριθμού των οχημάτων που κινούνται σε μία περιοχή. Και πρόκειται φυσικά για θέματα που μας απασχολούν. Για να επιτευχθεί όμως μία ρεαλιστική εναλλακτική επιλογή, θα πρέπει να είναι εξίσου καλή ή και καλύτερη από την υπάρχουσα επιλογή μετακίνησης με το  ιδιόκτητο αυτοκίνητο. Ένας αποτελεσματικός συνδυασμός, λοιπόν, τρόπων μετακίνησης σε μια πλατφόρμα αποτελεί λύση.  

Αυτό που μάλιστα έχουμε ήδη πετύχει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, η Λισαβόνα είναι η ενσωμάτωση των επιλογών μετακίνησης με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην πλατφόρμα μας. Και ευελπιστούμε να το επεκτείνουμε και σε περισσότερες. Ταυτόχρονα, παρέχουμε λύσεις μικροκινητικότητας μέσω συνεργατών στην πλατφόρμα μας, σε πολλές πόλεις ανά τον κόσμο, βελτιώνοντας έτσι την μετακίνηση ειδικότερα στο κέντρο των πόλεων. 

Με την πράσινη, βιώσιμη ανάπτυξη να αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα, μπορεί να αντιληφθεί κανείς ότι έρχονται εμφατικά στο προσκήνιο οι αρχές που πρεσβεύει στην πράξη η Uber αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών ρύπων στις πόλεις, την έξυπνη κινητικότητα και την αξιοποίηση των τεράστιων ψηφιακών δυνατοτήτων του παρόντος και του άμεσου μέλλοντος. Είναι προφανές ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τομέα άμεσου ενδιαφέροντος για εμάς και μάλιστα έχουμε ανακοινώσει τη στρατηγική μας δέσμευση μέχρι το 2025, το 50% των χιλιομέτρων μέσω της πλατφόρμας μας, σε επτά ευρωπαϊκές πόλεις, να γίνονται από ηλεκτροκίνητα οχήματα (Uber Spark Report).

Τέλος, δε θα ήθελα να ξεφύγω από το βασικό όραμά μας. Η Uber θέλει να παρέχει την πολυμορφική εκείνη πλατφόρμα που θα διευκολύνει τη μετακίνηση. Θα την κάνει διαρκώς  ευκολότερη, γρηγορότερη, αποτελεσματικότερη, περιβαλλοντικά υπεύθυνη. Πώς προωθείται αυτό στη σημερινή πραγματικότητα στην Ελλάδα; Με το να αποκαταστήσουμε μια μακροχρόνια σχέση με τους οδηγούς ταξί και να μοιραστούμε αυτό το όραμα μαζί τους. Ειλικρινά θεωρώ ότι η τεχνολογία μας μπορεί να προσφέρει σημαντικές λύσεις στον κλάδο στο παρόν και στο μέλλον.

Money Review