BUSINESS & FINANCE

Ανοίγουν από Τρίτη τα μεγάλα ΙΚΕΑ – Έντονη δυσαρέσκεια για τα κλειστά εμπορικά κέντρα

Ανοίγουν από Τρίτη τα μεγάλα ΙΚΕΑ – Έντονη δυσαρέσκεια για τα κλειστά εμπορικά κέντρα

Ανοιχτά προκειμένου να δουλέψουν και με τη μέθοδο του click in shop θα είναι από την ερχόμενη Τρίτη, 13 Απριλίου τα μεγάλα ΙΚΕΑ σε Αθήνα, Λάρισα και Γιάννενα, τα οποία η εταιρεία είχε επιλέξει να λειτουργήσει μόνο με τη μέθοδο του click away, καθώς το όριο των 20 ατόμων που ίσχυε μέχρι τώρα καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία με το μοντέλο click in shop. Μετά την ελαστικοποίηση των μέτρων που ανακοινώθηκε χθες το απόγευμα, η διοίκηση της επιχείρησης, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «MR», αποφάσισε να ανοίξει τα καταστήματα για αγορές εντός, κατόπιν βεβαίως ραντεβού, που βρίσκονται στο εμπορικό πάρκο του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», στον Κηφισό, στη Λάρισα και στα Γιάννενα.

Αν και τα ελαστικότερα μέτρα θα ισχύσουν από την Δευτέρα, 12 Απριλίου, τα μεγάλα ΙΚΕΑ θα ανοίξουν μία ημέρα μετά για πρακτικούς λόγους και συγκεκριμένα για να διευθετηθούν τη Δευτέρα τα ραντεβού που είχαν προγραμματισθεί για αγορές με τη μέθοδο του click away. Το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να λειτουργήσει με το μοντέλο click away, καθώς μόνο αυτό επετράπη, ενώ το Κέντρο Παραγγελιών και Παραλαβών στην Πάτρα αναμένεται να λειτουργήσει με το σύστημα click in shop και με το μοντέλο click away.

Υπενθυμίζεται ότι την πρώτη εβδομάδα επανεκκίνησης του λιανεμπορίου ο όμιλος Φουρλή που αναπτύσσει τα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα είχε αποφασίσει να εφαρμόσει μόνο το μοντέλο click away στα καταστήματα ΙΚΕΑ στο Αεροδρόμιο Σπάτων, στον Κηφισό, στη Λάρισα και στα Γιάννενα και στα Κέντρα Παραγγελιών και Παραλαβών ΙΚΕΑ σε Καλαμάτα, Ρόδο, Χανιά και Ηράκλειο. Το μοντέλο click in shop λειτουργούσε στα παραπάνω Κέντρα Παραγγελιών και Παραλαβών καθώς και στο ΙΚΕΑ στον Πειραιά, το οποίο πρόκειται για μικρότερο κατάστημα.

Σημειώνεται ότι χθες το απόγευμα ανακοινώθηκε ότι καταργείται το ανώτατο όριο των 20 πελατών ανά κατάστημα, όριο το οποίο είχε προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, ανεξαρτήτως επιφάνειας, και πλέον ισχύουν τα εξής:

  • Για τα καταστήματα έως 500 τ.μ.: Αναλογία 1 ατόμου ανά 25 τ.μ.
  • Για τα καταστήματα άνω των 500 τ.μ.: Αναλογία 1 ατόμου ανά 25 τ.μ. για τα πρώτα 500 τ.μ. + 1 άτομο ανά 100 τ.μ. για τις επιφάνειες πέραν των 500 τ.μ.

Και μπορεί οι χθεσινές ανακοινώσεις να ικανοποίησαν ως έναν βαθμό τις αλυσίδες λιανικής που διαθέτουν μεγάλα καταστήματα, καθώς έτσι θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα μεγαλύτερο αριθμό πελατών, δεν συνέβη όμως το ίδιο με τις επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων, ανοιχτών και κλειστών, καθώς και εκπτωτικών χωριών, και τους διαχειριστές αυτών, μιας και θα παραμείνουν για μια ακόμη εβδομάδα κλειστά.

Η εν λόγω απόφαση έρχεται σε αντίθεση με ό,τι είχε εισηγηθεί το αρμόδιο υπουργείο, το υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ από τη χθεσινή ενημέρωση στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έγινε γνωστό ότι απορρίφθηκε και η εισήγηση για λειτουργία του λιανεμπορίου χωρίς το σύστημα του click in shop.

Αυτό που φέρεται να έχει προκαλέσει αντιδράσεις, πέρα από την απόφαση αυτή καθαυτή για μη άνοιγμα των εμπορικών κέντρων, είναι το γεγονός ότι δεν γίνεται διαχωρισμός, όπως φάνηκε και από τη σχετική απάντηση της κυρίας Παπαευαγγέλου, μέλους της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, μεταξύ των κλειστών, (όπως είναι για παράδειγμα το The Mall Athens) και των ανοιχτών εμπορικών κέντρων (όπως είναι για παράδειγμα το Smart Park στα Σπάτα). «Συζητήσαμε σαν Επιτροπή μεταξύ μας και πάλι εισηγηθήκαμε να περιμένουμε λιγάκι, να το επανεξετάσουμε σε επόμενη συνεδρίαση και ο λόγος είναι ότι ξέρουμε ότι σε αυτούς τους χώρους ο κόσμος τείνει να συναθροίζεται στους διαδρόμους και δεν είναι όπως όταν περιμένεις στην Ερμού έξω από ένα μαγαζί. Εκεί είναι ένας κλειστός χώρος και παρόλο που αναγνωρίζουμε ότι είναι ψηλοτάβανο, ότι είναι αρκετά μεγάλοι οι χώροι, υπάρχει ένας κίνδυνος συνωστισμού. Και έτσι είπαμε σε αυτή τη φάση, να το επανεξετάσουμε σε επόμενη συνεδρίαση», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Παπαευαγγέλου.

Το κρίσιμο ερώτημα, πάντως, είναι το πότε θα επαναλειτουργήσει το εμπόριο χωρίς τα μοντέλα click away και click in shop, δεδομένου ότι τα αποτελέσματα από τις πρώτες πέντε ημέρες λειτουργίας με αυτό τον τρόπο δεν ήταν τα επιθυμητά με την κίνηση να είναι υποτονική, ακόμη και στον πλέον εμπορικό δρόμο της πρωτεύουσας, την οδό Ερμού.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News