ΑΒΑΞ

Πότε θα στηθούν οι μετροπόντικες στη γραμμή 4 του μετρό

Φωτ. Intimenews

Upd: 14:44

Στις αρχές του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση της γραμμής 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή, που είναι έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ, που θα υλοποιήσει το έργο κοινοπρακτικά με τις εταιρείες Ghella και Alstom, μέσα στον Μάρτιο η Αττικό Μετρό, που αποτελεί τον φορέα του έργου, αναμένεται να καταθέσει για προσυμβατικό έλεγχο τη σύμβαση του έργου.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι μετά την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωσή της από τη Βουλή πριν το καλοκαίρι, θα ακολουθήσει η υπογραφή της, μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου. Θα ακολουθήσει, όπως είπε, η έναρξη των μελετών το καλοκαίρι, με τις κατασκευαστικές εργασίες να υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν αρχές του 2022. Τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στην Βεΐκου και την Κατεχάκη, επειδή στα δύο αυτά σημεία, που αποτελούν την αρχή και το τέλος του έργου, θα ξεκινήσουν τις εργασίες τους οι δύο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό.

Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή περιλαμβάνει 15 συνολικά σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Μιτζάλης ανακοίνωσε έργο οικιστικής ανάπτυξης στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης κοντά στο σταθμό του Μετρό, στην περιοχή του Ελληνικού.  Παράλληλα δήλωσε πως ο όμιλος έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για όλα τα έργα ανάπτυξης στην έκταση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού συνολικού προϋπολογισμού 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, είτε αυτά πρόκειται για υποδομές είτε για επιμέρους κτίρια κι άλλες κατασκευές. «Εκτιμούμε πως θα αναλάβουμε ένα μεγάλο κομμάτι των έργων αυτών».

Προοπτικές

«Μετά από πολλά χρόνια βλέπουμε θετικά το μέλλον και αυτό συνδέεται με τη στρατηγική στόχευσης της κυβέρνησης να προχωρήσουν οι υποδομές της χώρας με δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια» ανέφερε ο πρόεδρος της Άβαξ Χρήστος Ιωάννου κατά τη συνέντευξη Τύπου.

Αναφερθείς στις επιμέρους δραστηριότητες, σημείωσε ότι για τη Volterra, υφίσταται συνολικό πρόγραμμα επενδύσεων 300 MW, από τα οποία 72MW βρίσκονται σε λειτουργία στη Ναύπακτο και τη Βοιωτία. Μέσα στο 2021, η εταιρεία θα ξεκινήσει να κατασκευάζει ακόμη 36 MW σε Καστοριά και Κοζάνη, ενώ το 2022 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 100 MW εγκατεστημένης ισχύος.  

Για την Αττική Οδό, η διοίκηση της Άβαξ ανέφερε ότι δεν είναι γνωστό ποιο θα είναι το προς διανομή μέρισμα, εκτιμώντας ότι θα είναι μειωμένο λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας. Όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, η κοινοπραξία προχώρησε σε επιστροφή τμήματος, ύψους 82 εκατ. ευρώ, του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Η Άβαξ εκτιμάται ότι θα επιστρέψει σε κερδοφορία κατά τη χρήση του 2021.

 

Money Review