Business & Finance Τετάρτη 3/02/2021, 16:41
BUSINESS & FINANCE

Αντόνιο Περκάσι: Το νέο «αφεντικό» της Nike στην Ελλάδα

Αντόνιο Περκάσι: Το νέο «αφεντικό» της Nike στην Ελλάδα

Κάθε μωρό που γεννιέται στα νοσοκομεία του Μπέργκαμο, παίρνει και από μία φανέλα της Atalanta για δώρο. Όμως ο ιδιοκτήτης αυτής της ομάδας της Serie A έχει ντύσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τους περισσότερους Ιταλούς.

Όποιος έχει αγοράσει ρούχα και αξεσουάρ των Benetton, Sisley, Zara, Massimo Dutti, Oysho, Pull and Bear, Bershka, Stradivarious, Swatch, Nike, Levi’s, Calvin Klein, Guess, Tommy Filfiger, Gucci,  Ferrari και Ralph Lauren στην Ιταλία, είναι πιθανότατα πελάτης του Αντόνιο Περκάσι, του 67χρονου δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία που εξασφάλισε τον έλεγχο των ελληνικών καταστημάτων της Nike.

Στους κύκλους του διεθνούς επιχειρείν, ο Περκάσι είναι γνωστός ως ο Ιταλός μεγιστάνας του λιανεμπορίου και του real estate που μπήκε πριν από λίγο καιρό στη λίστα του Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου. Με περιουσία 1,1 δισ. δολαρίων, βρίσκεται στη θέση 1.990.

Αντόνιο Περκάσι: Το νέο «αφεντικό» της Nike στην Ελλάδα-1
φωτ.: Percassi

 

Στην ιδιαίτερη πατρίδα του, όμως, αυτός ο οραματιστής του επιχειρείν, ο άνθρωπος που έφερε στη «Μέκκα» της μόδας και του στυλ μερικά από τα διασημότερα fashion brands του κόσμου, είναι πιο γνωστός ως ο πρόεδρος της Atalanta.

Ποιος μπορεί, άλλωστε, να ξεχάσει ότι κάποτε διέσχισε τους δρόμους του Μπέργκαμο πάνω σε ένα παλιό μαχητικό αεροσκάφος MIG, καθώς 20 χιλιάδες οπαδοί της ομάδας τον ακολουθούσαν ζητωκραυγάζοντας;  

Ο ίδιος ο Περκάσι, άλλωστε, έκανε τα πρώτα του βήματα ως ποδοσφαιριστής της ομάδας. Γεννημένος στο Κλουσόνε, ένα  μικροσκοπικό χωριό του Μπέργκαμο, το 1953, ο Περκάσι ήταν το μικρότερο από τα έξι παιδιά της οικογένειας. Στα 17 του χρόνια έκανε το ντεμπούτο του με τη φανέλα της Atalanta, ανοίγοντας μία καριέρα που θα κρατούσε μόλις επτά χρόνια. Σε ηλικία 23 ετών αποφάσισε να εγκαταλείψει το ποδόσφαιρο για χάρη των business. «Αγαπώ το ποδόσφαιρο και ήμουν ευτυχισμένος. Αυτό που έγινε ήταν ότι είχα άλλες προτεραιότητες. Να  βγάλω χρήματα. Ήθελα να είμαι πλούσιος», θα έλεγε αργότερα σε  κάποια συνέντευξή του.

Η καθοριστική στιγμή στην καριέρα του υπήρξε, αναμφισβήτητα, η γνωριμία του με τον Λουτσιάνο Μπένετον, το 1976. Μέσω της φιλίας του με τον «πατριάρχη» της ιταλικής μόδας άνοιξε το πρώτο κατάστημα της Benetton στο Μπέργκαμο, εγκαινιάζοντας μία 30ετή συνεργασία με την οικογένεια που θα επεκτεινόταν στην Ιταλία και το εξωτερικό.

Το 2001, θα είναι εκείνος που θα φέρει τη Zara στην Ιταλία και μέσω της προσωπικής του σχέσης με τον ιδρυτή της Inditex, τον Ισπανό μεγιστάνα Αμάνθιο Ορτέγα, θα φέρει στη χώρα τα Massimo Dutti, Oysho, Pull and Bear, Bershka και Stradivarius.

Όταν το 2018 η αμερικανική υπερδύναμη του καφέ Starbucks ανοίγει το πρώτο της κατάστημα στη πατρίδα του εσπρέσο και στο Μιλάνο, κάποιοι μιλούν για ιεροσυλία. Όμως ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω και από αυτό το παράτολμο επιχειρηματικό εγχείρημα δεν είναι άλλος από τον Περκάσι.

Με το πέρασμα των χρόνων, συνεργάζεται με μερικά από τα διασημότερα brands του κόσμου (Swatch, Nike, Levi’s, Calvin Klein, Gucci, Ralph Lauren), ενώ ιδρύει τη δική του μάρκα καλλυντικών, υπό την επωνυμία Kiko Milano, τη διοίκηση της οποίας αναθέτει στο γιο του, Στέφανο.

Άλλωστε για τον Περκάσι, οι business είναι οικογενειακή υπόθεση, αφού από τα έξι παιδιά του, τα πέντε ασχολούνται με την επιχειρηματική αυτοκρατορία που έχει δημιουργήσει. Ο Στέφανο έχει αναλάβει τα καλλυντικά, ο Ματέο είναι επικεφαλής στους τομείς του λιανεμπορίου και του φαγητού, ο Λούκα ασχολείται με το real estate και τη διεύθυνση της Atalanta, η Τζουλιάνα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη brands τροφίμων και η Φεντερίκα ηγείται του PR στο τμήμα καλλυντικών. Ο νεότερος γιος του, Μικαέλ, είναι μόλις οκτώ ετών.

Οι σχέσεις με τη Nike 

Ο Περκάσι αποτελεί σημείο-αναφοράς για τη Nike στην Ιταλία, αφού ήταν εκείνος που άνοιξε το πρώτο mono-brand κατάστημα της αμερικανικής φίρμας στο Corso Buenos Aires του Μιλάνου καθώς και άλλα 17 μαγαζιά. Το 2014, η συνεργασία του με το brand έβαλε το διάσημο «swoosh» σήμα της Nike στη φανέλα της Atalanta, για τρεις σεζόν.

Κ. Σαμ. 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News