Business & Finance Κυριακή 31/01/2021, 17:37
ΕΜΠΟΡΙΟ

Το ναυτιλιακό κόστος πλήττει από ποδήλατα έως ξηρούς καρπούς

Τέσσερις φορές υψηλότερο το κόστος μεταφοράς

Φωτ. unsplash

Σημαντικά προβλήματα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει η Ευρώπη στην εισαγωγή προϊόντων από την Κίνα, κάτι το οποίο τροφοδοτεί σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα τα ήδη αυξημένα ναυτιλιακά κόστη.

Από έπιπλα και ποδήλατα έως παιδικά παιχνίδια και αποξηραμένα φρούτα, οι Ευρωπαίοι εισαγωγείς καλούνται να αντεπεξέλθουν μιας εξαιρετικά πρωτόγνωρης κατάστασης, η οποία θέτει ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια ανάκαμψης.

Η έλλειψη άδειων κοντέινερς στην Ασία, και ειδικότερα στην Κίνα, έχει τετραπλασιάσει το κόστος των θαλάσσιων εμπορικών διαδρομών προς την Ευρώπη, σε διάστημα μόλις οκτώ εβδομάδων. Δηλαδή από τις αρχές Δεκεμβρίου έως τα τέλη Ιανουαρίου.

Αποτέλεσμα είναι οι λιανέμποροι και οι παραγωγοί να αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις σε πρώτες ύλες, γεγονός το οποίο έχει αναστείλει την παραγωγή σε πολλά εργοστάσια της Γηραιάς Ηπείρου.

Η Ευρωπαϊκή Βιομηχανία Αθλητικών Ειδών, η οποία αντιπροσωπεύει τις Nike, Puma και Adidas, δήλωσε προσφάτως ότι οι καθυστερήσεις πολλών εβδομάδων στην παραλαβή των αγαθών, έχουν σημαντικό αντίκτυπο. «Εάν η χειμερινή κολεξιόν φθάσει μήνες αργότερα, τότε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα».

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Frucom, η οποία εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες εταιρείες αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών. Σε πρόσφατη επιστολή στην Κομισιόν, σημειώνει ότι το κόστος μεταφοράς έχει εκτιναχθεί σε 16.500 δολάρια για ένα κοντέινερ 12 μέτρων από 2.150 δολάρια τον Νοέμβριο.

«Οι πελάτες ακυρώνουν τα συμβόλαια, καθώς αυτές οι καθυστερήσεις ελαχιστοποιούν το περιθώριο κέρδους. Υπάρχουν παραγγελίες του Δεκεμβρίου, οι οποίες δεν έχουν ακόμη φθάσει» καταγγέλλει η Frucom.

Σε πρόσφατη έρευνα, η οποία διενεργήθηκε ανάμεσα σε 900 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, το 77% των συμμετεχόντων έκανε λόγο για σημαντική αύξηση των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα σε σχέση με πριν από έξι μήνες. 

«Είμαστε ανήσυχοι για την τεράστια αύξηση των τιμών στα ναυτιλιακά κοντέινερς, τόσο από και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και σ’ άλλες περιοχές του κόσμου» σχολίασε η Κομισιόν, σε σύντομη απάντηση προς την εφημερίδα Financial Times. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από FT

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News