BUSINESS & FINANCE

Προορισμός για super yachts η μαρίνα στον Αστέρα Βουλιαγμένης

Πράσινο φως έλαβαν οι εργασίες αναβάθμισης

Προορισμός για super yachts η μαρίνα στον Αστέρα Βουλιαγμένης

Στην έγκριση της μελέτης αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των χερσαίων υποδομών της Μαρίνας Βουλιαγμένης στην έκταση του Αστέρα Βουλιαγμένης στη θέση Μικρό Καβούρι στο Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης προχώρησε το Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) –  Κεντρικό Συμβούλίο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ)  υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη.

Το έργο του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της μαρίνας του Αστέρα Βουλιαγμένης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που θα ξεκινήσουν  στον τομέα του τουρισμού το 2021. Διαθέτει προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελώντας έναν από τους βασικούς πυλώνες του επενδυτικού σχεδίου των μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης.

Το έργο δημοπρατήθηκε το περασμένο καλοκαίρι και ο διαγωνισμός προσέλκυσε έντονο ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους. Τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Astir θα λάβει οριστικές αποφάσεις για τον ανάδοχο, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο μέσα σε 20 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών. Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022.

Τον περασμένο Οκτώβριο με Κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Πολιτισμού και Αθλητισμού, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι της επένδυσης στη Μαρίνα Βουλιαγμένης.

Μετά από την ολοκλήρωση των έργων, η μαρίνα Βουλιαγμένης θα μπορεί να υποδέχεται συνολικά 59 σκάφη αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων super και mega yachts.

Από το σύνολο των σκαφών, τα 46 θα είναι κάτω από 40 μέτρα, πέντε σκάφη θα είναι έως 45 μέτρα, άλλα τόσα έως 50 μέτρα, δύο έως 60 μέτρα, ενώ η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού και ενός σκάφους άνω των 70 μέτρων σε μήκος

Με βάση τη χωρητικότητα της μαρίνας τώρα, μπορούν να εξυπηρετούνται έως 103 σκάφη αναψυχής το μήκος των οποίων δεν υπερβαίνει τα 50 μέτρα.

Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στους χερσαίους χώρους της μαρίνας Βουλιαγμένης η προβλεπόμενη δόμηση ανέρχεται σε 4.800 τμ. Υποδομές οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο και αίθουσα διαβατηρίου θα καταλάβουν περίπου τη μισή έκταση των χερσαίων χώρων, ενώ περισσότερα από 15 εμπορικά καταστήματα θα κατασκευαστούν σε έκταση περίπου 1.000 τμ.

Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατασκευή περίπου 300 υπογείων θέσεων στάθμευσης και τη δημιουργία ειδικού χώρου για την εξυπηρέτηση αλιευτικών.

Στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν περισσότερες από 500 νέες θέσεις εργασίας και περίπου 350 θέσεις στην περίοδο λειτουργίας

Η μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1964, μισθώθηκε από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας.

Σημειώνεται ακόμη ότι εγκρίθηκε και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτηρίων στην έκταση του Αστέρα Βουλιαγμένης, δηλαδή το κτίριο αποθήκης/αντλιοστασίου καυσίμων, το υπόγειο αντλιοστάσιο πυρόσβεσης, κτίρια υποσταθμού & εγκαταστάσεων Δ.Ε.Η. κτίριο αποθηκών, τεχνικού προσωπικού, Λιμεναρχείου, καθώς και ισογείου τμήματος του εστιατορίου Μoorings.

Οι αντιδράσεις 

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα σχέδια αυτά έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία. Σύμφωνα με πολίτες και περιβαλλοντικούς φορείς, το μέγεθος της νέας εγκατάστασης είναι εντελώς ασύμβατο με την περιοχή, την οποία μετατρέπει de facto σε λιμάνι. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής όταν η μελέτη εξετάστηκε από το δημοτικό συμβούλιο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης (που γνωμοδότησε θετικά), η τοπική κοινωνία πληροφορήθηκε για πρώτη φορά τις λεπτομέρειες του επενδυτικού σχεδίου. «Η Βουλιαγμένη αιφνιδιάστηκε. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ακούγαμε μόνο ωραία πράγματα, ότι η μαρίνα δεν θα επεκταθεί, απλά θα εκσυγχρονιστεί, ότι θα είναι ένα κόσμημα», σχολίαζε ο Γιώργος Γκιώνης, που συμμετέχει σε ομάδα κατοίκων ενάντια στο έργο. Γρήγορα αρκετοί κάτοικοι οργάνωσαν μια ομάδα, ενώ το περασμένο καλοκαίρι πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Βουλιαγμένης. 

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News