Business & Finance Πέμπτη 18/01/2024, 22:55
BUSINESS & FINANCE

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα πλήττει και το εμπόριο του καφέ

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα πλήττει και το εμπόριο του καφέ

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα που προκαλεί χάος στη ναυτιλία πλήττει και την αγορά των κόκκων ρομπούστα, της ποικιλίας που χρησιμοποιείται στον στιγμιαίο καφέ, καθώς ανατρέπει τη συνήθη ροή του εμπορίου.

Οι αγοραστές κόκκων ρομπούστα αποφεύγουν τις αγορές από τον κορυφαίο παραγωγό Βιετνάμ, λόγω της εκτίναξης του κόστους μεταφοράς και της μεγαλύτερης από όσο συνήθως διάρκειας της μεταφοράς τους. Αντ’ αυτού επιδιώκουν να εξασφαλίσουν περισσότερες προμήθειες από τη Βραζιλία, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα και ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές.

Οι επιθέσεις των μαχητών Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν διαταράξει ένα βασικό πέρασμα για τις εξαγωγές καφέ από το Βιετνάμ, αναγκάζοντας πολλούς μεταφορείς εμπορευμάτων να ακολουθήσουν μεγαλύτερες διαδρομές. Ως αποτέλεσμα, η πριμοδότηση των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης ρομπούστα για παράδοση τον Ιανουάριο σε σχέση με το επόμενο συμβόλαιο εκτινάχθηκε περισσότερο από 30% αυτόν τον μήνα. Αυτό έρχεται σε συνέχεια της παγκόσμιας έλλειψης της συγκεκριμένης ποικιλίας εξαιτίας της ξηρασίας στην ασιατική χώρα η οποία που έχει ήδη οδηγήσει σε αύξηση των τιμών κατά σχεδόν 60% το 2023.

«Θα μπορούσα να δω τα πράγματα στην Ερυθρά Θάλασσα σε συνδυασμό με την ξηρασία στη Νοτιοανατολική Ασία να οδηγούν σε οριστική μετακίνηση μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς ρομπούστα προς τη Βραζιλία», δήλωσε ο John Goodwin, ανώτερος αναλυτής εμπορευμάτων στην ArrowStream Inc.

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα πλήττει και το εμπόριο του καφέ-1

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που το εμπόριο ρομπούστα μέσω της περιοχής της Ερυθράς Θάλασσας διαταράσσεται. Πριν από δύο χρόνια, ένα πλοίο που μπλόκαρε τη διέλευση στη διώρυγα του Σουέζ αναστάτωσε επίσης τις αγορές.

Στο Βιετνάμ, ο εξαγωγέας Phuc Sinh Corp. είδε τις αποστολές να υποχωρούν από τότε που ξέσπασαν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς οι τιμές των ναυτιλιακών ναύλων για αγαθά που αποστέλλονται στην Ευρώπη από την Ασία εκτινάχθηκαν. Οι τιμές αυξήθηκαν σχεδόν κατά επτά φορές σε 4.000 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο, σύμφωνα με τον πρόεδρο Phan Minh Thong. 

Παρόλα αυτά, ενώ οι εξαγωγές της Βραζιλίας βρίσκονται σε άνοδο, η χώρα δεν είναι σε καμία περίπτωση σε θέση να καλύψει το κενό που αφήνει το Βιετνάμ, το οποίο παράγει περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων προμηθειών ρομπούστα.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

ΙΕΛΚΑ: Από ποιες χώρες είναι φθηνότερο το ελληνικό καλάθι του νοικοκυριού

Οι Κινέζοι μαθαίνουν να πίνουν καφέ

Ακριβότερος καφές λόγω κλιματικής αλλαγής;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News