BUSINESS & FINANCE

Μασούτης: «Βλέπει» πωλήσεις άνω του 1 δισ. φέτος – Τα πλάνα για νέα καταστήματα

Μασούτης: «Βλέπει» πωλήσεις άνω του 1 δισ. φέτος – Τα πλάνα για νέα καταστήματα

Με ανάπτυξη ελαφρώς υψηλότερη από τα επίπεδα του κλάδου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, αλλά και με πιέσεις στην κερδοφορία έκλεισε η χρήση του 2022 για τη Μασούτης εξαιτίας του υπερδιπλασιασμού του ενεργειακού κόστους και της προσπάθειας για συγκράτηση των τιμών. Παρότι οι πιέσεις συνεχίζονται, η εταιρεία βάζει φέτος «πλώρη» για πωλήσεις 1,1 δισ. ευρώ, ενώ θα συνεχίσει να επενδύει στη διεύρυνση του δικτύου της στην κεντρική Ελλάδα και στα νησιά.

Με την ενσωμάτωση των νέων καταστημάτων σε Κέρκυρα και τις Κυκλάδες το 2022, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Μασούτης διαμορφώθηκε στα 924 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ανάπτυξη της τάξης του 6,5% σε σχέση με το 2021 χάρη σε οργανική και μη οργανική ανάπτυξη. Το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει τη συμμετοχή της στα καταστήματα της ΣΥΝΚΑ στην Κρήτη, με την οποία ολοκληρώθηκε πέρυσι συμφωνία. 

Ωστόσο, η κερδοφορία της Μασούτης συμπιέστηκε κάτω από το 1% του τζίρου εξαιτίας του αυξημένου ενεργειακού κόστους, το οποίο αναρριχήθηκε στα 33 εκατ. ευρώ το 2022 από 16 εκατ. ευρώ το 2021, καθώς και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών. Συγκεκριμένα, η εταιρεία δέχθηκε ανατιμήσεις περίπου 13% από τους προμηθευτές και τελικά στην τιμή πώλησης πέρασε το 9% της αύξησης του κόστους, ιδίως λόγω της ενίσχυσης των προωθητικών ενεργειών. Επιπλέον, το μέτρο από το καλάθι του νοικοκυριού το 2022 εκτιμάται στα 5 με 6 εκατ, ευρώ. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν στα 8,5 εκατ. ευρώ.

Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες παρέμειναν θετικές και ο δανεισμός αυξήθηκε λόγω της εναρμόνισης με τον νόμο ευαλλοίωτων προϊόντων και τις εξαγορές που έφεραν την οργανική ανάπτυξη.

Δυναμική του 2023

Η Μασούτης ευελπιστεί ότι φέτος θα περάσει το φράγμα του 1 δισ. ευρώ σε πωλήσεις, σημειώνοντας ανάπτυξη που θα ξεπερνά το 17%. Ο ρυθμός αυτός είναι ταχύτερος από τον μέσο όρο της αγοράς και οφείλεται κατά το ήμισυ περίπου στα νέα καταστήματα. Ο στόχος της κερδοφορίας αναμένεται ότι θα επηρεαστεί και φέτος από το ενεργειακό κόστος, ξεπερνώντας ενδεχομένως ελαφρώς το 1% επί του τζίρου. 

Παράλληλα φέτος, αλλά και το 2024, έχει δρομολ ογηθεί η συνέχιση του επενδυτικού πλάνου άνω των 20 εκατ. ετησίως για διεύρυνση του δικτύου Από την αρχή του έτους έχουν ενταχθεί 17 νέα καταστήματα στην Αττική, τη Βόρειο Ελλάδα και τις Κυκλάδες και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ανοίξει περαιτέρω. Το πρώτο βήμα θα είναι τον Νοέμβριο για το Grand στη Γλυφάδα και έπειτα νέα καταστήματα στη Λαμία και την Πάτρα. 

Διαβάστε επίσης:

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Aπό το παντοπωλείο στην Αίγινα στο μισό δισεκατομμύριο τζίρο

Σούπερ μάρκετ: Όλα γίνονται μικρότερα, εκτός από τις τιμές

Ακρίβεια: Κυνηγούν προσφορές οι καταναλωτές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News