BUSINESS & FINANCE

Alpha Bank: Τα επόμενα βήματα μετά το Galaxy

Alpha Bank: Τα επόμενα βήματα μετά το Galaxy

Τη δεύτερη μεγαλύτερη τιτλοποίηση κόκκινων δανείων στην Ευρώπη με πιστοληπτική αξιολόγηση, ολοκληρώνει η Alpha Bank, στο πλαίσιο του project Galaxy, που περιλαμβάνει επίσης τη μεταβίβαση της εταιρείας διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων Cepal.

Αυτό σημειώνει στο μήνυμά του προς το προσωπικό του Ομίλου ο CEO της Τράπεζας κ. Βασίλης Ψάλτης, υπογραμμίζοντας ότι η Τράπεζα αξιοποιώντας το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση αυτής της σύνθετης συναλλαγής, με πρωτόγνωρη ταχύτητα σε σχέση με τον ανταγωνισμό». 

Επενδυτής έχει ανακηρυχθεί το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Davidson Kempner και μέσω της συναλλαγής η Alpha Bank θα επιτύχει τη μείωση των κόκκινων δανείων (NPLs) στην Ελλάδα στο 13%, ενώ ο δείκτης NPEs θα περιοριστεί στο 24%. Αντίστοιχα, το στοκ των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων της τράπεζας θα περιοριστεί στα 11 δισ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου. Η Cepal θα καταστεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων, αναλαμβάνοντας για λογαριασμό της Alpha Bank, καθώς και άλλων τραπεζών ή επενδυτικών κεφαλαίων, τη διαχείριση κόκκινων δανείων ύψους περίπου 33 δισ. ευρώ.

Εξαίροντας τις προσπάθειες του Προσωπικού της Alpha Bank, στον απολογισμό μίας εξαιρετικά απαιτητικής χρονιάς, όπως σημειώνει στο μήνυμά του ο CEO του Ομίλου περιλαμβάνονται:

• Η πώληση του χαρτοφυλακίου Neptune, που οδήγησε σε βελτίωση της ποιότητας του ενεργητικού της Τράπεζας.

• Η έκδοση σε διεθνείς επενδυτές ομολόγου μειωμένης εξασφάλισης Tier 2 ύψους Ευρώ 500 εκατομμυρίων, έκδοση που υπερκαλύφθηκε 10 φορές και, μάλιστα, με την καλύτερη τιμολόγηση που έχει επιτύχει ποτέ ελληνική τράπεζα, αλλά και το swap κρατικών ομολόγων με την Ελληνική Δημοκρατία, τον Δεκέμβριο.

• Η παροχή ουσιαστικής στήριξης στους Πελάτες της Τράπεζας που δοκιμάζονται από την κρίση. Τουλάχιστον 100 χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις, που δέχτηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα από την πανδημία, έτυχαν ρυθμίσεων οφειλών και αναστολών δανείων. Επιπλέον, περισσότερα από 5,4 δισ. ευρώ εκταμιεύτηκαν προς τις επιχειρήσεις, ώστε να ενδυναμώσουν τους ισολογισμούς τους και να βγουν νικητές από την κρίση. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση που είχε η Τράπεζα από το 2008 και περιλαμβάνει χρήση των κρατικών εγγυοδοτικών προγραμμάτων ύψους 1,4 δισ. ευρώ. 

• Η συνεχής βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας των Πελατών της Τράπεζας, μέσω της παροχής νέων υπηρεσιών, όπως το Digital Business Onboarding, με το οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να ξεκινήσουν τη συνεργασία τους με την Alpha Bank εξ’ αποστάσεως, το άνοιγμα λογαριασμού από το κινητό τηλέφωνο αλλά και το myAlpha Ραντεβού. Πλέον του 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιούνται στα ψηφιακά δίκτυα (web, mobile, ATM και Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών ΚΑΣ) και η Alpha Bank αποτελεί την τράπεζα επιλογής των καταναλωτών στον τομέα των ανέπαφων πληρωμών και αγορών, έχοντας εισαγάγει καινοτόμα ψηφιακά προϊόντα, όπως το Apple Pay, το myAlpha Wallet και το Garmin Pay.

• Η επίτευξη στρατηγικών συμπράξεων όπως η πολυετής συμφωνία με την Generali, η οποία και θέτει ισχυρά θεμέλια, ώστε η Alpha Bank να ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστική της θέση στον τομέα των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων.

• Η ενοποίηση των διεθνών εταιριών του χρηματοπιστωτικού τομέα, και συγκεκριμένα των Alpha Bank Romania, Alpha Bank Cyprus και Alpha Bank Albania, κάτω από μια εταιρία συμμετοχών, ενέργεια που θα αυξήσει τη στρατηγική ευελιξία του Ομίλου. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει το ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου στην Κύπρο που, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της απόσχισης της δραστηριότητας διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων κατά τα πρότυπα της Ελλάδος, θα βελτιώσει δραστικά την αποτελεσματικότητα της Τράπεζας στην Κύπρο και θα επιτρέψει την επανατοποθέτησή της στην κυπριακή αγορά.

• Η ουσιαστική στήριξη προς την Κοινωνία, με επίκεντρο την ενίσχυση των ιατρών και του νοσηλευτικού προσωπικού που βρέθηκε στην «πρώτη γραμμή της μάχης» με την πανδημία, μέσα από χορηγίες προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας, που υπερέβησαν το Ευρώ 1 εκατομμύριο. 

Στο μήνυμά του, ο CEO της Alpha Bank επισημαίνει ότι «στον απόηχο ενός έτους δοκιμασίας, που επιβεβαίωσε τη δυνατότητα της Alpha Bank να αποτελεί – και στα δύσκολα – το σημείο αναφοράς για το τραπεζικό σύστημα της χώρας, η Τράπεζα καλείται να κεφαλαιοποιήσει την ενισχυμένη σχέση εμπιστοσύνης με τους Πελάτες της».

Στα επόμενα βήματα μετά την επικείμενη ολοκλήρωση της Συμφωνίας για το Galaxy και τον συνακόλουθο εταιρικό μετασχηματισμό για τη δημιουργία μιας νέας, «καθαρής» από μη εξυπηρετούμενα δάνεια, Τράπεζας μπαίνει σύμφωνα με τον επικεφαλής της Alpha Bank το Πρόγραμμα Μετασχηματισμού της Τράπεζας. Το πρόγραμμα εδράζεται σε τρεις πυλώνες, την πελατοκεντρική προσέγγιση, την αναδιάρθρωση του λειτουργικού μοντέλου και τη βελτίωση της οργανωτικής αποτελεσματικότητας, με την ανάδειξη του ταλέντου του Προσωπικού της Τράπεζας.

«Το Πρόγραμμα Μετασχηματισμού μας εισέρχεται στην πλέον σύνθετη, αλλά και δημιουργική του φάση. Η υλοποίησή του εδράζεται στη δέσμευση όλης της ανώτατης διοικητικής ομάδας της Τράπεζας αλλά κυρίως βασίζεται στην αποτελεσματική ομαδική προσπάθεια όλων μας», σημειώνει ο κ. Ψάλτης, καταλήγοντας: «Ο στόχος είναι κοινός και σαφής: Διαμορφώνουμε μία νέα Τράπεζα, πιο αποδοτική, που στηρίζεται στην αξιοκρατία, τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη, που αποτελεί φορέα ανάδειξης και προσέλκυσης ταλέντου, που βρίσκεται στο πλευρό των συμπολιτών μας, αυξάνοντας το αποτύπωμά της στην Κοινωνία. Διαμορφώνουμε μία νέα Τράπεζα, που θα δημιουργεί περισσότερη αξία για τους Πελάτες, τους Μετόχους και το Προσωπικό της».

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News