Business & Finance Κυριακή 9/07/2023, 18:47
BUSINESS & FINANCE

Θερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν τη Δευτέρα – «Μάχη» με προκρατήσεις και προσφορές

Θερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν τη Δευτέρα – «Μάχη» με προκρατήσεις και προσφορές

Με αισιοδοξία, γεμάτα ράφια και πολύ χαμηλές τιμές οι εμπορικές επιχειρήσεις σηκώνουν επίσημα την αυλαία για την έναρξη της περιόδου των θερινών εκπτώσεων που ξεκινά την Δευτέρα 10 Ιουλίου και θα διαρκέσει έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου, με ανοικτά καταστήματα σε όλη τη χώρα την Κυριακή 16 Ιουλίου. Προετοιμάζοντας κατάλληλα το έδαφος, στη μάχη των καλοκαιρινών εκπτώσεων έχουν ήδη εισέλθει πολλές επιχειρήσεις με προκρατήσεις αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.

Όπως τονίζει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, Αντώνης Μακρής «οι εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν σε πολύ καλούς τζίρους κατά τις θερινές εκπτώσεις ώστε να ανακτηθούν οι χαμένες πωλήσεις λόγω των βουλευτικών εκλογών και περιμένουν να εξυπηρετήσουν τους Έλληνες καταναλωτές αλλά και τους τουρίστες με γεμάτα ράφια και δελεαστικές τιμές».

Ο ίδιος προσθέτει ότι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΣΕΛΠΕ, με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καταγράφουν ένα καταναλωτικό κοινό πιεσμένο, σε ένα μεταβατικό στάδιο, με βασική ανησυχία τις πληθωριστικές πιέσεις σε προϊόντα και ένα αρνητικό, αλλά βελτιούμενο καταναλωτικό κλίμα στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.

«Το καταναλωτικό κλίμα βελτιώνεται και αισιοδοξούμε ότι, παρά την πίεση του διαθέσιμου εισοδήματος, το κοινό θα αξιοποιήσει τις ευκαιρίες και θα πραγματοποιήσει συμφέρουσες αγορές ικανοποιώντας βασικές ανάγκες του» επισημαίνει ο κ. Μακρής και συμπληρώνει ότι «καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ώθηση των πωλήσεων των εμπορικών επιχειρήσεων θα διαδραματίσει ο τουρισμός που κινείται σε πολύ καλά επίπεδα».

«Οι εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν πολλά από την επικείμενη εκπτωτική περίοδο που ξεκινά την ερχόμενη Δευτέρα» αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης με αφορμή την επικείμενη έναρξη των θερινών εκπτώσεων. Προσθέτει επίσης ότι «με γεμάτα ράφια, εντυπωσιακές τιμές, χαμόγελο και επαγγελματισμό, είναι έτοιμες όπως πάντα, να υποδεχθούν τους καταναλωτές. Οι ανάγκες είναι πολλές και οι προσδοκίες ακόμη περισσότερες».

Ελπίδες για μεγαλύτερη κατανάλωση

Αισιόδοξος είναι ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλη Κορκίδη. Συγκεκριμένα, ο εμπορικός κόσμος διατηρεί την αισιοδοξία του και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση». Επίσης, ο κ. Κορκίδης επισημαίνει πως η ένδυση και η υπόδηση, που έχουν την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις, διατηρούν, από την αρχή του έτους, διπλό θετικό πρόσημο με +2% σε κύκλο εργασιών και +4% σε όγκο πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας ένα συγκριτικά χαμηλότερο ρυθμό αύξησης τιμών. «Το επιθυμητό είναι η σημαντική ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην αγορά να συνεχιστεί τη θερινή περίοδο των εκπτώσεων, ώστε όλοι οι καταναλωτές να ”εκμεταλλευτούν” τις συμφέρουσες τιμές και οι επιχειρήσεις λιανικής να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών και τον όγκο πωλήσεών τους» τονίζει ο ίδιος.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, για μία ακόμα φορά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σημειώνεται ότι αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Πηγή: kathimerini.gr 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News