BUSINESS & FINANCE

Σε άνοδο η ζήτηση για μισθώσεις καταστημάτων – Ποια brands επεκτείνονται

Σε άνοδο η ζήτηση για μισθώσεις καταστημάτων – Ποια brands επεκτείνονται

Με βάση την ανάλυση της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ακινήτων, η οποία εκπροσωπεί στην Ελλάδα την Cushman & Wakefield, η ζήτηση για εμπορικά καταστήματα καταγράφει φέτος αύξηση, γεγονός που οφείλεται στην έλλειψη νέων εμπορικών χώρων τόσο μέσω της δημιουργίας εμπορικών κέντρων όσο και στις δημοφιλείς εμπορικές πιάτσες.

Η αύξηση των επισκεπτών και του τζίρου, που ξεκίνησε από το 2022, συνεχίζεται και φέτος, πυροδοτώντας αυξημένη κινητικότητα για τη δημιουργία νέων χώρων. Αντίστοιχα, τα ενοίκια έχουν παραμείνει σταθερά το τελευταίο διάστημα. Ειδικότερα, στην οδό Ερμού η τιμή για ένα κατάστημα πλησίον της πλατείας Συντάγματος διαμορφώνεται σε 280 ευρώ/τ.μ. σε μηνιαία βάση. Η δεύτερη ακριβότερη αγορά βρίσκεται στη Γλυφάδα, με τη μέση τιμή να αγγίζει τα 145 ευρώ/τ.μ. Δεν είναι τυχαίο ότι αμφότερες αυτές οι αγορές επωφελούνται όχι μόνο από την εγχώρια κατανάλωση αλλά και από ξένους επισκέπτες.

Για παράδειγμα, η αλυσίδα Holland & Barrett λειτούργησε τρία νέα καταστήματα στο The Mall Athens, στη Γλυφάδα και την Κηφισιά. Η πολυεθνική εταιρεία εμπορεύεται συμπληρώματα διατροφής και άθλησης, φυσικά προϊόντα ομορφιάς και είδη εξειδικευμένης διατροφής. Αντίστοιχα, η Pepco συνέχισε το επιθετικό πλάνο ανάπτυξης φυσικών καταστημάτων, καθώς άνοιξε ακόμη ένα κατάστημα στην Αθήνα, όπως επίσης σε Ξάνθη και Κόρινθο. Η Ecco, μια εταιρεία με είδη υπόδησης από τη Δανία, εξασφάλισε χώρους για δύο νέα καταστήματα στην οδό Ερμού.

se-anodo-i-zitisi-gia-misthoseis-katastimaton-562473883

Αντίστοιχα, η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων Ten Brinke Hellas, θυγατρική του ομώνυμου ολλανδικού ομίλου, μίσθωσε δύο νέα καταστήματα στο νέο της έργο, επιφάνειας 5.100 τ.μ. στη Λ. Βουλιαγμένης. Μισθωτές ήταν ο όμιλος Μασούτη και η αλυσίδα παιχνιδιών Max Stores. Αντίστοιχα, η αλυσίδα McDonalds λειτούργησε νέο κατάστημα στην οδό Δ. Αρεοπαγίτου στο κέντρο της Αθήνας, ενώ η αλυσίδα Zakcret (αθλητικά είδη και υποδήματα) άνοιξε τρία νέα καταστήματα κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο.

Σημαντικές κινήσεις γίνονται όμως και εκτός Αττικής. Για παράδειγμα, η αλυσίδα Oysho τοποθετήθηκε στο πρώην κατάστημα της Bershka, στην οδό Τσιμισκή. Η τελευταία έχει καταλάβει άλλο χώρο, στη συμβολή των οδών Τσιμισκή και Κομνηνών. Αντίστοιχα, η Sinsay, εταιρεία ένδυσης και υπόδησης, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα, επιλέγοντας το Ηράκλειο της Κρήτης. Στην Κρήτη λειτούργησε το νέο της κατάστημα και η τουρκική LC Waikiki. Αντίστοιχα, η Sports Vision λειτούργησε νέο κατάστημα, επιφάνειας 550 τ.μ., στην πόλη της Πάτρας.

​​​​​​Οσον αφορά τον «αέρα», παρότι έχουν πραγματοποιηθεί μισθώσεις με καταβολή και «αέρα», σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι αποτελεί κανονικότητα, όπως συνέβαινε την περίοδο πριν από την οικονομική κρίση. Οπως τονίζει η κ. Νίκη Σύμπουρα, επικεφαλής της CW Proprius, «έχουν γίνει μερικές νέες μισθώσεις, όπου ο μισθωτής κατέβαλε και “αέρα”, αλλά αυτές είναι λίγες και αφορούν μόνο τα πολύ κεντρικά και δημοφιλή σημεία των εμπορικών δρόμων, ιδίως, δε, όταν υπήρχε ανάγκη για πρόωρη αποχώρηση του υφιστάμενου μισθωτή. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν αποτελεί κανονικότητα», καταλήγει η κ. Σύμπουρα.

Διαβάστε επίσης: 

Real estate: Θα έρθει στην ελληνική αγορά η πτώση τιμών από το εξωτερικό;

Goldman Sachs: Τα δεινά από την αγορά εμπορικών ακινήτων δεν έχουν τελειώσει

Έκρηξη αγοραπωλησιών ακινήτων: Προς ρεκόρ οδεύει φέτος η κτηματαγορά

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News