Business & Finance Δευτέρα 13/02/2023, 21:12
ΒUSINESS & FINANCE

«Χαράτσι» από την Amazon – Κράταει το 50% από τους εμπόρους

«Χαράτσι» από την Amazon – Κράταει το 50% από τους εμπόρους

Αντιμέτωπη με την επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων και με το αυξανόμενο κόστος, η Amazon.com συγκεντρώνει πλέον περισσότερα χρήματα από τις σχεδόν 2 εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα στην τεράστια διαδικτυακή αγορά της.

Για πρώτη φορά, η μέση μείωση της αξίας κάθε πώλησης στην Amazon ξεπέρασε το 50% το 2022, σύμφωνα με μελέτη της Marketplace Pulse, η οποία βασίστηκε σε ένα δείγμα συναλλαγών από το 2016.

Η εταιρεία ερευνών υπολόγισε το συνολικό κόστος των πωλήσεων στην Amazon με βάση την προμήθεια από κάθε πώληση, τα έξοδα για αποθήκευση, συσκευασία και παράδοση, καθώς και τα χρήματα που ξόδεψε για τη διαφήμιση του site όπου ανταγωνίζονται για την προσοχή των καταναλωτών εκατομμύρια προϊόντα. 

Η πληρωμή της Amazon για υπηρεσίες logistics και διαφήμιση είναι προαιρετική, αλλά οι περισσότεροι έμποροι θεωρούν ότι είναι απαραίτητο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Παρότοι οι έμποροι πληρώνουν την Amazon περισσότερο για κάθε συναλλαγή εδώ για έξι διαδοχικά έτη, σύμφωνα με τη Marketplace Pulse, κατάφεραν να απορροφήσουν αυτές τις αυξήσεις επειδή η εταιρεία προσέλκυε νέους πελάτες και αυξάνονταν γρήγορα οι πωλήσεις. Αυτό όμως άλλαξε απότομα όταν τα lockdown για την πανδημία χαλάρωσαν και οι άνθρωποι άρχισαν να ταξιδεύουν και γενικότερα να βγαίνουν έξω, περιορίζοντας τις διαδικτυακές αγορές. Πέρυσι, η Amazon σημείωσε τον πιο βραδύ ρυθμό αύξησης πωλήσεων στην ιστορία της.

Οι καταναλωτές είναι πολύ πιο συνειδητοποιημένοι από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επομένως οι έμποροι της Amazon δεν θέλουν πλέον να αυξήσουν τις τιμές. Αυτή η πραγματικότητα, μαζί με τη σταθερή αύξηση των προμηθειών, σημαίνει ότι πολλοί πωλητές δυσκολεύονται να βγάλουν χρήματα – με αποτέλεσμα ορισμένοι να αναλαμβάνουν οι ίδιοι τις παραδόσεις των προϊόντων τους και να ξοδεύουν λιγότερα για να διαφημιστούν στον ιστότοπο της Amazon.

«Για αυτές τις μικρές επιχειρήσεις, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να είναι κερδοφόρες επειδή ξοδεύουν όλο και περισσότερα χρήματα σε προμήθειες για την Amazon», δήλωσε ο Juozas Kaziukenas, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Marketplace Pulse. «Η Amazon μπορεί να μπει στον πειρασμό να συνεχίσει να αυξάνει τις χρεώσεις επειδή βρίσκεται σε δύσκολη θέση, όμως θα πρέπει να υπάρξει κάποιο είδος ισορροπίας».

Οι αυξανόμενες χρεώσεις της Amazon

Ο μέσος όρος προμηθειών ως ποσοστό της τιμής του προϊόντος

Source: Marketplace Pulse

 

Οι πωλητές της Amazon επιλέγουν να χρησιμοποιούν τις δικές τους υπηρεσίες logistics επειδή, κατά μέσο όρο, κοστίζουν 30% λιγότερο από τις εναλλακτικές άλλων εταιρειών, ενώ ταυτόχρονα οι έμποροι είναι ελεύθεροι να αγοράζουν διαφημίσεις οπουδήποτε, δήλωσε η εκπρόσωπος της Amazon, Mira Dix. 

Η διατήρηση των κερδών την ώρα που ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων επιβραδύνεται αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις βασικές online δραστηριότητες λιανικής της Amazon. Χωρίς τις υπηρεσίες της Amazon Web, την κερδοφόρα δραστηριότητα του cloud computing, η Amazon θα είχε καταγράψει λειτουργικές ζημίες ύψους 10 δισ. δολαρίων πέρυσι. Ο διευθύνων σύμβουλος Άντι Τζάσι προσπαθεί να αποκαταστήσει τις ισορροπίες περικόπτοντας 18.000 θέσεις εργασίας και περιορίζοντας το κέντρο βάρους της εταιρείας σε βασικούς τομείς ανάπτυξης.

Σε απάντηση του αυξανόμενου κόστους, η Amazon αύξησε την ετήσια συνδρομή της υπηρεσίας της US Prime κατά 20 δολάρια το 2022. Τον προηγούμενο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τα σχέδιά της να επιβάλει προμήθειες στις online παραγγελίες παντοπωλείου αξίας κάτω των 150 δολαρίων. Αλλά η αύξηση σιτς χρεώσεις των πελατών είναι επικίνδυνη.

Ο Τσακ Γκρέγκοριτς, ο οποίος πωλεί έπιπλα εξωτερικού χώρου, αναφέρει ότι τα κέρδη στην Amazon γίνονται όλο και πιο δύσκολα. «Θα πρέπει να αυξήσω τις τιμές μου τις οποίες αύξησα ήδη πολύ πέρυσι», είπε ο Gregorich.

Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι οι πωλητές της Amazon δεν ελέγχουν τις προμήθειες ή τις χρεώσεις της Amazon για πράγματα όπως η συσκευασία και η παράδοση. Το μόνο πράγμα που ελέγχουν είναι η διαφήμιση και υπάρχουν ενδείξεις ότι αποσύρονται. Τα διαφημιστικά έσοδα της Amazon το τρίμηνο έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2022 αυξήθηκαν κατά 18,9%, ποσοστό που σημαίνει μεγάλη επιβράδυνση συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, όταν αυξήθηκαν κατά 32,2%.

Επιβραδύνεται ο ρυθμός διαφημιστικών εσόδων της Amazon

Ρυθμός αύξησης πώλησης διαφημίσεων το 2022

Source: Data compiled by Bloomberg

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Διαβάστε επίσης:

Η Amazon απείλησε παράνομα εργαζόμενους πριν από τις ψηφοφορίες του συνδικάτου, διαπιστώνει ο δικαστής

«Τα ρομπότ έχουν καλύτερη μεταχείριση»: Πρώτη απεργία για την Amazon στη Βρετανία

Ξεκίνησαν οι απολύσεις στην Amazon – Τα memo που έστειλαν στελέχη για τις περικοπές

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News