Start Ups Παρασκευή 5/03/2021, 16:29
START UPS

Η travel startup που «άνθησε» στη διάρκεια της πανδημίας

Η travel startup που «άνθησε» στη διάρκεια της πανδημίας

Ο κλάδος του τουρισμού είναι από τους βαρύτερα πληττόμενους από την πανδημία της Covid-19, με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, να έχει φέρει στο χείλος της πτώχευσης από αεροπορικές εταιρείες, έως ξενοδοχεία, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και ταξιδιωτικά πρακτορεία.

Σε αυτή την κατηγορία ωστόσο δεν συγκαταλέγεται η Snapcommerce, μια startup με έδρα το Τορόντο του Καναδά και αντικείμενό της οι κρατήσεις σε καταλύματα. Μάλιστα η πορεία της ακολούθησε αντίθετη κατεύθυνση από τις αντίστοιχες επιχειρήσεις του όμορου χώρου, βλέποντας τα έσοδά της κατά το β΄ εξάμηνο του 2020, να εκτινάσσονται κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο νωρίτερα. Όμως δεν ήταν όλα ρόδινα, ειδικότερα κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας. Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. 

Όταν ο κορωνοϊός μηδένισε τα ταξίδια και τις διακοπές, η δραστηριότητα της Snapcommerce (πριν οναμαζόταν Snaptravel) βυθίστηκε κατά 80%. Η startup αναγκάσθηκε να προχωρήσει σε περικοπές του προσωπικού της κατά 30%, μια κίνηση όμως η οποία σύμφωνα με τους ιδρυτές της απέδωσε, καθώς τον Μάιο κατάφερε να καταγράψει για πρώτη φορά κέρδη. Σε διάστημα τεσσάρων μηνών από τον χαρακτηρισμό του κορωνοϊού ως πανδημία στις 11 Μαρτίου από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η εταιρεία φθάνει να καταγράφει ρεκόρ εσόδων, ξεπερνώντας στο κλείσιμο της περυσινής χρονιάς τα 40 εκατ. δολάρια, το 40% εκ των οποίων προήλθαν από υπάρχοντες χρήστες.  

Αυτό που αξίζει ιδιαίτερης μνείας είναι το γεγονός ότι η ίδια η εταιρεία δεν άλλαξε το επιχειρηματικό της μοντέλο: άλλαξαν οι συνήθειες των ανθρώπων. Στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, οι Αμερικανοί -όπως όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο- απέκλεισαν τις μετακινήσεις με τα αεροπλάνα, κινούμενοι κατά τη διάρκεια των διακοπών τους με τα αυτοκίνητά τους. Την ίδια ώρα διαχειρίσθηκαν περισσότερο οι ίδιοι τα θέματα που αφορούν τη διαμονή τους και κάπως έτσι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της Snapcommerce αυξήθηκε κατακόρυφα, με την εταιρεία να εκτιμάει ότι περί των 10 εκατ. Αμερικανών έχουν κάνει χρήση της πλατφόρμας της.

Μια πλατφόρμα όμως της οποίας η διαφορετικότητά της έγκειται στο γεγονός ότι λειτουργεί ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες της ανταλλάσουν μηνύματα και πληροφορίες μέσω της πλατφόρμας και social media όπως το Messenger και το iMessage. Η πλατφόρμα μέσω της ροής των μηνυμάτων του χρήστη και με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, φτιάχνει μια «λίστα» με τα θέλω του πελάτη και του προτείνει καταλύματα και πτήσεις (οι οποίες επί του παρόντος παραμένουν ως προτάσεις). 

Η startup έχει αρχίσει και διευρύνει την προσφερόμενες υπηρεσίες της, καθώς πλέον προτείνει εστιατόρια, ή δραστηριότητες.

Χθες, Πέμπτη, η εταιρεία άντλησε 85 εκατ. δολάρια από έναν γύρο χρηματοδότησης τον οποίο χαρακτήρισε «Pre-IPO», καθώς τα σχέδια για είσοδό της στο χρηματιστήριο έχουν ήδη αρχίσει να καταρτίζονται. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters, globeandmail, techcrunch

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News