Απόψεις Πέμπτη 5/10/2023, 00:01
ΑΠΟΨΕΙΣ

βρίσκεις τον εαυτό σου εκεί

βρίσκεις τον εαυτό σου εκεί

Η 5η Οκτωβρίου έχει οριστεί από την UNESCO ως παγκόσμια μέρα του δασκάλου. Το διδακτικό προσωπικό στην Ελλάδα εμφανίζει κάποιες ιδιαιτερότητες, που στατιστικά έχουν ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, έχουμε το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό καθηγητών άνω των 50 ετών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Secondary

Primary

Italy

                    58.56

                    58.12

Lithuania

                    55.52

                    50.77

Estonia1

                    53.45

                    46.02

Portugal1

                    46.69

                    44.47

Hungary

                    45.20

                    44.46

Greece

                    57.84

                    43.88

Czech Republic

                    44.90

                    43.04

Colombia

                    39.66

                    41.42

Latvia

                    50.33

                    39.30

Iceland

 

                    38.12

New Zealand

                    41.14

                    36.97

Poland

                    34.75

                    36.45

Germany

                    42.00

                    36.15

Sweden

                    41.10

                    35.96

EU22 average

                    43.09

                    35.88

Austria

                    46.88

                    35.71

Slovenia

 

                    33.70

Netherlands

                    41.10

                    33.13

Finland

                    41.46

                    33.11

OECD average

                    37.90

                    32.62

Spain

                    38.09

                    32.07

Switzerland

                    38.67

                    31.25

Denmark

                    35.34

                    30.80

Slovak Republic

                    39.51

                    30.00

Japan

                    35.02

                    29.20

United States

                    30.62

                    28.37

Norway

                    35.55

                    28.11

Costa Rica

                    18.99

                    27.31

Canada3

                    26.68

                    26.66

Belgium

                    30.33

                    23.75

Chile

                    26.10

                    23.31

France

                    33.03

                    23.04

Israel3

                    31.22

                    21.91

Brazil

                    23.20

                    21.81

Turkey

                    11.95

                    21.23

Ireland

 

                    18.11

Luxembourg

                    25.71

                    17.33

United Kingdom

                    23.88

                    15.77

Korea

                    29.27

                    15.32

 

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι (εάν υποθέσουμε ότι αντικαθίστανται καθώς συνταξιοδοτούνται, περίπου γραμμικά), πρέπει να ανανεώνουμε το 3.9% του εκπαιδευτικού δυναμικού κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το διδακτικό προσωπικό στη Β’βάθμια εκπαίδευση είναι λίγο πάνω από 65 χιλ άτομα. Αυτό σημαίνει περί τις 2,500 προσλήψεις το χρόνο, για να μείνουμε ως έχει.

Βεβαίως και αυτό είναι μία επιλογή. Αυτή τη στιγμή έχουμε και από τις ευνοϊκότερες αναλογίες μαθητών/καθηγητών. Αυτό καθιστά αμφίβολο το κατά πόσο όλοι οι αποχωρούντες διδάσκοντες θα αντικατασταθούν. Προς στιγμήν ωστόσο, όπως έχουμε επισημάνει ξανά, ο ρυθμός αναπλήρωσης μοιάζει μεγαλύτερος των αποχωρήσεων.

Table D2.2.

 

 

 

 

 

Ratio of students to teaching staff in educational institutions, by level of education (2019)

Calculations based on full-time equivalents

 

 

1

2

11

12

17

18

1

2

 

#

21

#

 

 

Primary

All secondary

 

 

 

 

(1)

(6)

OECD

 

 

 

 

 

Australia

 

15

 

 

m

Austria   

 

12

 

9

 

Belgium   

 

13

 

9

 

Canada   

1

16

 

 

m

Chile

 

19

 

20

 

Colombia

 

23

 

26

 

Costa Rica

 

12

 

14

 

Czech Republic   

 

19

 

12

 

Denmark   

 

12

 

11

 

Estonia   

 

13

 

12

 

Finland

 

14

 

13

 

France   

 

19

 

13

 

Germany   

 

15

 

13

 

Greece   

 

9

 

9

 

Hungary

 

10

 

11

 

Iceland   

 

11

 

 

m

Ireland   

2

15

 

 

m

Israel   

2

15

 

 

m

Italy

3

11

 

11

d

Japan   

3

16

 

12

 

Korea   

 

17

 

12

 

Latvia   

 

12

 

10

 

Lithuania   

 

14

 

10

 

Luxembourg

 

9

 

9

 

Mexico   

 

24

 

27

 

Netherlands   

 

16

 

17

 

New Zealand   

 

16

 

14

 

Norway

 

10

 

10

 

Poland   

 

10

 

10

 

Portugal   

 

12

 

9

d

Slovak Republic   

 

17

 

13

 

Slovenia

1

11

 

 

m

Spain   

 

14

 

11

 

Sweden   

 

13

 

12

 

Switzerland   

2

15

 

12

 

Turkey

 

18

 

13

 

United Kingdom   

 

20

 

17

 

United States   

 

15

 

15

 

 

 

 

 

 

 

OECD average

 

15

 

13

 

EU22 average

 

13

 

11

 

 

Η σταδιακή ανανέωση του διδακτικού δυναμικού έχει και παράπλευρα οφέλη. Ένα αξιοσημείωτο τα τελευταία χρόνια είναι ο μαθητικός πληθυσμός εκτός σχολείου, που με εξαίρεση την πιο σκληρή περίοδο της καραντίντας το 2020 βαίνει εντυπωσιακά μειούμενος.

Dataset: Other policy relevant indicators

           

Country

Greece

Time

2017

2018

2019

2020

2021

Indicator

 

 

 

 

 

 

Out-of-school adolescents of lower secondary school age, female (number)

 

5502

5124

3843

4182

2816

Out-of-school adolescents of lower secondary school age, male (number)

 

6328

5438

3807

4170

2385

Total

 

11830

10562

7650

8352

5201

% female

 

47%

49%

50%

50%

54%

Data extracted on 25 Sep 2023 09:59 UTC (GMT) from UIS.Stat

   

 

Η μείωση της περιόδου 2017-2021 είναι της τάξης του 56% για το γυμνάσιο. Χωρίς να μπορούμε βεβαίως να αποδείξουμε κάποια σχέση αιτίασης, κάτι φαίνεται να πηγαίνει σωστά. Ο μόνος προβληματισμός με το παραπάνω είναι ότι δεν πηγαίνει εξίσου γρήγορα σωστά για της κοπέλες.

 

“Isn’t it odd how much fatter a book gets when you’ve read it several times?” Mo had said… “As if something were left between the pages every time you read it. Feelings, thoughts, sounds, smells… and then, when you look at the book again many years later, you find yourself there, too, a slightly younger self, slightly different, as if the book had preserved you like a pressed flower… both strange and familiar.”

― Cornelia Funke, Inkspell, 2005

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News