Σαν Σήμερα Παρασκευή 16/06/2023, 07:18
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Τι σχέση έχει η γαλοπούλα με το λέιζερ στα μάτια – Η εταιρεία πίσω από εφευρέσεις που όλοι χρησιμοποιούμε

Τι σχέση έχει η γαλοπούλα με το λέιζερ στα μάτια – Η εταιρεία πίσω από εφευρέσεις που όλοι χρησιμοποιούμε

16 Ιουνίου 1911

Γεννιέται η εταιρεία που σήμερα γνωρίζουμε ως IBM. Το αρχικό της όνομα όταν ιδρύθηκε, βέβαια, ήταν διαφορετικό, αφού τότε ονομαζόταν CTR –  Computing-Tabulating-Recording Company.

Ο Charles Flint, ένας χρηματιστής από τη Νέα Υόρκη, κανόνισε να συγχωνευτούν αρκετές επιχειρήσεις που την εποχή εκείνη έφτιαχναν ρολόγια, αυτόματες ζυγαριές και συστήματα διάτρητων  χαρτιών (tabulating machines).

Το 1914, ο Thomas Watson Sr. ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας, η οποία πλέον μετονομάστηκε σε International Business Machines το 1924.

Στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων που προηγήθηκαν, η IBM «κληρονόμησε» το tabulating machine, ένα σύστημα με κάρτες στις οποίες γίνονταν τρύπες για την καταγραφή δεδομένων. Μία από τις πρώτες τεχνολογίες επεξεργασίας δεδομένων, αποτέλεσε μια επανάσταση αλλά και μία μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε στους πρώτους υπολογιστές, τη δεκαετία του 1950.

Όμως αυτή δεν είναι η μοναδική καινοτομία μίας εταιρείας που έχει καταφέρει τον τελευταίο ένα και πλέον αιώνα να επανεφεύρει τον εαυτό της πολλές φορές. Για την ακρίβεια, η IBM ευθύνεται για πολλές τεχνολογίες τις οποίες όλοι έχουμε χρησιμοποιήσει, χωρίς να γνωρίζουμε από πού προήλθαν.

Η μαγνητική λωρίδα στις κάρτες 

Στις αρχές της δεκαετίες του 1970, οι πιστωτικές κάρτες είχαν αρχίσει να γίνονται πολύ δημοφιλείς, αλλά η χρήση τους ήταν μια χρονοβόρος διαδικασία, αφού ο ταμίας έπρεπε να πάρει έγκριση της συναλλαγής μέσω τηλεφώνου,  να τοποθετήσει την κάρτα σε έναν μεταλλικό δίσκο, να πάρει το αποτύπωμα των αριθμών της με καρμπόν αλλά και την υπογραφή του πελάτη.

Μια ομάδα της IBM ανέπτυξε τη μαγνητική λωρίδα που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα στις περισσότερες πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Η λωρίδα αυτή μπορούσε να αποθηκεύσει τις αναγκαίες πληροφορίες, οι οποίες στη συνέχεια στέλνονταν σε έναν υπολογιστή για έγκριση. Η τεχνολογία αυτή επέτρεψε την ανάπτυξη των ATMs. 

Το barcode 

Η πρώτη πατέντα για το barcode κατοχυρώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1950, αλλά χρειάστηκε να περάσουν 20 χρόνια και να δημιουργηθούν τα λέιζερ που το «διαβάζουν» για να χρησιμοποιηθεί ευρέως. Όταν τα σούπερ μάρκετ στράφηκαν στις εταιρείες υπολογιστών για να διευκολύνουν τις διαδικασίες τους, η IBM ήταν αυτή που αξιοποίησε το barcode και ανέπτυξε τα σκάνερ που το «διαβάζουν».

Το floppy disk

Το 1967, μια ομάδα της IBM δούλευε πάνω σε μία μέθοδο για την τροφοδότηση των τεράστιων υπολογιστών της εποχής με δεδομένα. Τότε, ανέπτυξαν μια φθηνή δισκέτα που μπορούσε να εισαχθεί σε ένα slot. Η δισκέτα αυτή χρησιμοποιήθηκε και στην ανάπτυξη των προσωπικών υπολογιστών, στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Ήταν, πρακτικά, η γέννηση της βιομηχανίας του software, καθώς προγράμματα μπορούσαν να γράφονται σε δισκέτες, να συσκευάζονται και να πωλούνται στους χρήστες, οι οποίοι στη συνέχεια τα εγκαθιστούσαν μόνοι τους στον υπολογιστή τους.

Η εγχείρηση ματιών LASIK

Ονομάζεται οφθαλμολογική εγχείρηση «Laser-assisted in-situ keratomileusis» ή αλλιώς LASIK και είναι η πιο δημοφιλής μορφή διορθωτικής επέμβασης για την όραση στον κόσμο. Αυτό που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι οι δοκιμές των επιστημόνων της IBM για την ανάπτυξη της μεθόδου έγιναν πάνω στην γαλοπούλα που είχε περισσέψει από το γεύμα των  Ευχαριστιών.

Ήταν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 όταν το λέιζερ που παράγει παλμούς υπεριώδους φωτός χρησιμοποιούνταν για τη χάραξη του πλαστικού. Όταν το δοκίμασαν στη γαλοπούλα, οι άνθρωποι της IBM διαπίστωσαν ότι διέλυσε τους μοριακούς δεσμούς σε ένα λεπτό στρώμα της επιφανειακής σάρκας χωρίς να κάψει τον περιβάλλοντα ιστό.

Έπειτα από χρόνια ερευνών, η επέμβαση εγκρίθηκε από την αμερικανική επιτροπή FDA το 1995 και σήμερα είναι πολύ δημοφιλής, καθώς προσφέρει διόρθωση της όρασης με γρήγορη επούλωση και ελάχιστο πόνο.

Ο πρωταθλητής του σκάκι, Deep Blue

Το 1997, ένας υπολογιστής της IBM που ονομάστηκε Deep Blue έγινε ο πρώτος που νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή στο σκάκι, τον έως τότε αήττητο Garry Kasparov.  Ο υπολογιστής μπορούσε να υπολογίσει 200 εκατ. κινήσεις το δευτερόλεπτο για να επιλέξει τελικά αυτήν που θα έκανε.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης:

ΙΒΜ: Γιατί ο άνθρωπος που «γέννησε» την αγορά υπολογιστών πίστευε ότι θα πουλούσε μόλις πέντε

Τι έμαθε ο Γκάρι Κασπάροφ από τον Deep Blue: Όταν η μηχανή νίκησε τον άνθρωπο 

Αυτός ο άνθρωπος προβλέπει το μέλλον με ακρίβεια 86%: Τι λέει ο Νοστράδαμος της ψηφιακής εποχής

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News