Life & Arts Τρίτη 29/06/2021, 22:05
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ευρώπη: Το ένα στα 9 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό

Ευρώπη: Το ένα στα 9 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό

Ενα στα εννέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν πέρυσι στην Ευρώπη ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό, με τις πωλήσεις οχημάτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων να εκτινάσσονται στα ύψη, παρά το γεγονός ότι η πανδημία του κορωνοϊού έπληξε τη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για το Περιβάλλον. 

Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα κατά 12% πέρυσι συγκριτικά με τα επίπεδα του 2019, εξέλιξη που αντιστρέφει την αυξητική τάση στις εκπομπές ρύπων επί τρία συναπτά έτη. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα από το 2010 όταν η Ε.Ε. υιοθέτησε τις νέες προδιαγραφές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα. 

Από τα 11,6 εκατ. νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ε.Ε., στην Ισλανδία, στη Νορβηγία και στη Βρετανία πέρυσι, το 11% ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της υπηρεσίας. Αυτή η κατηγορία των οχημάτων «είδε» το μερίδιό της να τριπλασιάζεται ως προς το σύνολο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. από το 3,5% του 2019. Ενώ οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν, αυτές των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν πέρυσι το ένα εκατομμύριο.

Η ένωση Transport & Environment σημειώνει ότι οι πιο αυστηρές προδιαγραφές που επέβαλε η Ε.Ε. στις αυτοκινητοβιομηχανίες πέρυσι λειτούργησαν μεν, όμως παρότρυνε τις Βρυξέλλες να προτείνουν νέες προδιαγραφές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που να απαγορεύουν τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων ή ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2035, όταν θα ανακοινώσουν τις νέες πολιτικές τους για την κλιματική αλλαγή τον επόμενο μήνα. 

Να σημειωθεί ότι η μέση ζωή ενός αυτοκινήτου στους δρόμους είναι από 10 έως 15 έτη και οι διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις υποστηρίζουν ότι οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μετά το 2035 θα μπορούσαν να θέσουν υπό απειλή το στόχο της Ε.Ε. για μηδενικούς ρύπους έως το 2050. Ο μέσος όρος εκπομπώς ρύπων για τα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν τα 107,8 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ πέρυσι, ποσότητα μειωμένη κατά 14,5 γραμμάτια συγκριτικά με το 2019.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News