Life & Arts Κυριακή 4/04/2021, 21:15
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Ο επόμενος «πρωταθλητής» στην ηλεκτροκίνηση θα είναι από την Ευρώπη

φωτ. AP

Με την Ευρώπη να αναμένεται να ηγηθεί του πλανήτη στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, είναι φυσικό να κάνει αγώνα δρόμου για να δημιουργήσει από το μηδέν μία δική της αλυσίδα τροφοδοσίας μπαταριών.

Αφού στηρίζεται εδώ και χρόνια για την κατασκευή των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκινήτα σε ξένες εταιρείες, η Ευρώπη θέλει πλέον να αποκτήσει τη δική της κατασκευάστρια εταιρεία. Οι υποψήφιοι κατασκευαστές εμφανίζονται στη σκανδιναβική περιοχή, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία στο πλαίσιο του ανταγωνισμού για να σταματήσουν την κυριαρχία της κινεζικής Contemporary Amperex Technology Co και της νοτιοκορεατικής LG Energy Solution.

Με κρατική υποστήριξη ύψους τουλάχιστον 6,1 δισ. ευρώ (7,3 δισ. δολαρίων) και επενδυτικά σχέδια συνολικά 10 φορές περισσότερα σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ο διαγωνισμός είναι έτοιμος για την ανάδειξη του ευρωπαϊκού πρωταθλητή. Μεταξύ των εταιρειών που θα συμμετέχουν στο διαγωνισμό περιλαμβάνονται οι νεοσύστατες εταιρείες Northvolt στη Σουηδία, η Britishvolt και η Automotive Cells της Γαλλίας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες Tesla και Volkswagen.

Το BloombergNEF εκτιμά ότι η γηραιά ήπειρος θα μπορούσε να δει το μερίδιό της στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών να αυξάνεται στο 31% έως το 2030 από μόλις 7% πέρυσι.

«Δημιουργούμε μια νέα βιομηχανία στην Ευρώπη, δημιουργούμε ένα εντελώς νέο οικοσύστημα », δήλωσε ο Μάρος Σέφκοβιτς, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιος για την πρωτοβουλία για τη μπαταρία. «Οι επενδύσεις πραγματικά αυξάνονται ολοένα και περισσότερο», ανέφερε σε συνέντευξή του στο Bloomberg. Ο Σέφκοβιτς υπολόγισε τις προγραμματισμένες επενδύσεις μόνο για το 2019 στα 60 δισ. ευρώ (71 δισ. δολάρια), ποσό τριπλάσιο από αυτό που δαπανήθηκε στην Κίνα. Αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, από υλικά και κυψέλες έως συναρμολόγηση και ανακύκλωση.

Εν μέσω αυστηρότερων κανόνων εκπομπών και προστίμων λόγω παραβίασής τους, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων – τόσο ηλεκτρικών όσο και υβριδικών μοντέλων – στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκαν πέρυσι σε περίπου 1,3 εκατομμύρια οχήματα, ξεπερνώντας την Κίνα για πρώτη φορά. Το νούμερο θα μπορούσε να φτάσει τα 1,9 εκατομμύρια φέτος, καθώς η VW, η Stellantis NV και η BMW AG σχεδιάζουν νέα μοντέλα και υψηλότερη απόδοση, ενώ η Ford Motor Co. και η Volvo Cars έχουν δεσμευθεί να κάνουν σχεδόν όλα τα οχήματά τους ηλεκτρικά.

Αυτές οι φιλοδοξίες θα απαιτήσουν πολλά πακέτα ισχύος και η εξάρτηση της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας από υπερπόντιους προμηθευτές είναι σίγουρα κάτι που δεν αρέσει στους πολιτικούς ηγέτες στη Γερμανία, τη Γαλλία και τις Βρυξέλλες. Δεν θέλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τους, οι οποίες είναι σημαντικοί εργοδότες, να βασίζονται σε κατασκευαστές μπαταριών που εδρεύουν εκτός της περιοχής.

«Κάθε χώρα θέλει να έχει ένα δικό της εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών», αναφέρει ο Ζαν-Πιέρ Κορνιού, πρώην στέλεχος της Renault και νυν εταίρος της εταιρείας συμβούλων SIA Partners. 

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή σχέδια για 27 μονάδες παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη, που θα μπορούσαν να παράγουν κυψέλες με αποθηκευτική ικανότητα τουλάχιστον 500 γιγαβατόρων. 

Στόχος της Κομισιόν είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους της τουλάχιστον 30 εκατ. οχήματα με μηδενικούς ρύπους έως το 2030, ενώ παράλληλα φιλοδοξεί τα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της να καλύπτουν περισσότερο από το 90% της ζήτησης για μπαταρίες. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News