Life & Arts Τρίτη 13/04/2021, 21:24
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ

Μακράν του στόχου η Ε.Ε. στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

φωτ. REUTERS

Ελλείψεις στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. διαπιστώνουν οι ελεγκτικές αρχές της Ε.Ε., σημειώνοντας ότι η υφιστάμενη υποδομή δεν είναι αρκετή για να καλύψει τους στόχους που έχουν θέσει οι Βρυξέλλες. 

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA) εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η Κομισιόν στηρίζει τις χώρες μέλη για να επεκτείνουν τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τον τρόπο που διαχειρίζεται την κοινοτική χρηματοδότηση.

Με βάση το πόρισμά του,»η διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ποικίλλει σημαντικά ανάμεσα στις χώρες μέλη, ενώ τα συστήματα πληρωμών δεν είναι εναρμονισμένα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους πληρωμών ή συνδρομών για να φορτίζουν τα οχήματά τους σε περίπτωση που ταξιδεύουν σε χώρες της Ε.Ε.. «Πέρυσι, το ένα στα 10 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ε.Ε. ήταν φορτιζόμενο, όμως ο τρόπος χρέωσης της φόρτισης δεν είναι ο ίδιος σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.», αναφέρει ο Λάντισλαβ Μπάλκο, μέλος της ECA υπεύυθυνος για την έκθεση. 

Η Κομισιόν έχει θέσει ως στόχο την εγκατάσταση ενός εκατομμυρίου σημείων φόρτισης έως το 2025, καθώς και τη μείωση έως το 2050 των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα από τις μεταφορές κατά 90% από τα επίπεδα του 1990 

Ο αριθμός των σημείων φόρτισης στις χώρες της Ε.Ε. και στη Βρετανία αυξάνεται κατά 36.000 ετησίως, από τις 34.000 του 2014 έφθασε τις 250.000 το Σεπτέμβριο του 2020. Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εφιστά την προσοχή ότι ο στόχος της Κομισιόν να υπάρχουν ένα εκατομμύρια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε. έως το 2025 δεν θα είναι εφικτός, εάν η δημιουργία τέτοιου είδους υποδομών συνεχιστεί με το σημερινό ρυθμό. Για να κλείσει το χάσμα, θα πρέπει να δημιουργουνται κάθε χρόνο περί τα 150.000 νέα σημεία φόρτισης, περίπου 3.000 την εβδομάδα. 
  
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα εξαπλασιαστεί την περίοδο από το 2019 έως το 2025, ξεπερνώνας τα 4 εκατ.οχήματα ετησίως, εκπροσωπώντας περισσότερο από το ένα-πέμπτο της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων στην Ε.Ε..

moneyreview.gr με πληροφορίες από REUTERS

 

Money Review