Life & Arts Σάββατο 29/05/2021, 20:30
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Apple: Η επιτυχία του Carplay ανοίγει δρόμο για την αυτοκινητοβιομηχανία

φωτ. ΑΡ

Στις αρχές της δεκαετίας του 2010, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι προμηθευτές τους ενθουσιάστηκαν με την κατασκευή εξελιγμένων εφαρμογών για τα ταμπλό αυτοκινήτων πέρα από ένα CD player και μια μικροσκοπική οθόνη LED.

Σε συνεργασία με εταιρείες, όπως η Microsoft, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων άρχισαν να προσφέρουν υπηρεσίες για χάρτες, μουσική και οδική βοήθεια, οι οποίες συχνά συνδυάζονται όλες μαζί σε ένα αναβαθμισμένο πακέτο εφαρμογών. Συστήθηκαν έτσι μεγάλες κοινοπραξίες με σκοπό να δημιουργήσουν βιομηχανικά πρότυπα για τη σύνδεση των έξυπνων κινητών με τα αυτοκίνητα.

Τότε ήταν που μπήκε και η Apple στο «παιχνίδι» και άλλαξε τα πάντα.

Η Apple παρουσίασε το CarPlay το 2014, ως ένα μέσο ενσωμάτωσης του iPhone με το ταμπλό ενός αυτοκινήτου. Εκτοτε, έχει γίνει πανταχού παρόν στα νέα αυτοκίνητα.

Σε όλο τον κόσμο, πάνω από το 80% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν υποστηρίζουν το CarPlay, όπως ανακοίνωσε η Apple πέρυσι. Αυτό λειτουργεί σε περίπου 600 νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων από Volkswagen, BMW και Chrysler. Η Toyota ξεκίνησε να περιλαμβάνει το CarPlay το 2019.

Επίσης, το 23% των νέων αγοραστών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ δηλώνουν ότι «πρέπει να έχουν» το CarPlay και το 56% «ενδιαφέρονται» να έχουν το CarPlay όταν αγοράζουν ένα νέο όχημα, σύμφωνα με μελέτη του Analytics Strategy 2017. Όταν το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό F-150 της Ford κυκλοφορήσει, θα υποστηρίζει το CarPlay.

Η Apple κατάφερε με αυτό τον τρόπο να εδραιώσει τη θέση της μεταξύ των πελατών και των αυτοκινητοβιομηχανιών, βεβαιώνοντας ότι η αλληλεπίδραση που πέτυχε ήταν αυτή που θα επιθυμούσε κάθε χρήστης iPhone όταν οδηγεί. Πρόκειται για ένα θρίαμβο αρκετά υποτιμημένο για μια από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες στον κόσμο. Το σύστημα CarPlay, παρότι δεν συνεισφέρει άμεσα έσοδα ή κέρδη για την Apple, προσφέρει στην Apple ένα μονοπάτι για να επεκταθεί στον κόσμο των αυτοκινήτων. 

Ακόμη τα οριστικά σχέδια της Apple παραμένουν άγνωστα. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του Reuters, η Apple δεν έχει ακόμη αποφασίσει εάν θα πωλεί λογισμικό και hardware – ένα αυτόνομο σύστημα οδήγησης – στις αυτοκινητοβιομηχανίες ή θα σχεδιάζει το δικό της όχημα. Ωστόσο, εάν η Apple θελήσει να εισέλθει στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα χρειαστεί μία εντελώς διαφορετική στρατηγική από αυτή της CarPlay. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Money Review