Life & Arts Παρασκευή 14/05/2021, 20:31
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκινητοβιομηχανία: Θα χάσει έσοδα 110 δισ.δολαρίων από τις ελλείψεις τσιπ

Αυτοκινητοβιομηχανία: Θα χάσει έσοδα 110 δισ.δολαρίων από τις ελλείψεις τσιπ

Περί τα 110 δισ.δολάρια σε χαμένα έσοδα το 2021 θα κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες οι παγκόσμιες ελλείψεις σε ημιαγωγούς, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με την αρχική πρόβλεψη των 61 δισ.δολαρίων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρεία συμβούλων AlixPartners, η οποία προβλέπει ότι η κρίση θα πλήξει την παραγωγή περί 3,9 εκατ. οχημάτων. 

Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 4,6% της παγκόσμιας παραγωγής των 84,6 εκατομμυρίων οχημάτων που προβλέπεται για το 2021. Η AlixPartners δεν προβλέπει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει ενδείξεις ανάκαμψης πριν το τέλος του έτους.

Αντίστοιχα, η LMC Automotive, εταιρεία ερευνών, προβλέπει ότι η παγκόσμια παραγωγή θα μειωθεί κατά περίπου 3 εκατομμύρια οχήματα στο πρώτο εξάμηνο του 2021.

Οι ελλείψεις έχουν κάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σπεύσουν σε προληπτικά μέτρα και να δημιουργήσουν ανθεκτικές αλυσίδες προσφοράς σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ούτως ώστε να αποφύγουν παρόμοιες κρίσεις στο μέλλον. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν σπεύσει στο παρελθόν να συνάψουν άμεσες συμφωνίες προμηθειών με παραγωγούς ορισμένων πρώτων υλών, συμπεριλαμανομένων πολύτιμων μετάλλων, όπως παλλάδιο και πλατίνα, που χρησιμοποιούνται στις εξατμίσεις.

Τώρα εξετάζουν να κάνουν το ίδιο και με κάποιους κατασκευαστές ημιαγωγών. Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απέφευγαν να κάνουν μακράς διάρκειας δεσμεύσεις για την αγορά ημιαγωγών ή άλλων πρώτων υλών και κατά συνέπεια να αναλάβουν το οικονομικό κόστος τέτοιου είδους συμφωνιών. «Τώρα, ο κίνδυνος είναι υπαρκτός και όχι δυνητικός να χάσουν έσοδα και μέρος της παραγωγής τους από τις ελλείψεις ημιαγωγών», επισημαίνει η AlixPartners. 

H Μazda αποτελεί την τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που προειδοποιεί ότι η έλλειψη τσιπ θα της κοστίσει περί τα 100.000 οχήματα το 2021. Ηδη, οι Ford Motor και General Motors προέβλεψαν ότι το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα είναι το χειρότερο, καθώς αναγκάσθηκαν να αδρανοποιήσουν εργοστάσια λόγω της έλλειψης βασικών εξαρτημάτων. Σε αντίστοιχες προειδοποιήσεις έχει προβεί και η VW. 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News