LIFE & ARTS

Τετράδα «φωτιά» στις υποψηφιότητες των ελληνικών «Όσκαρ»

Σε μια από τις καλύτερες, τουλάχιστον από πλευράς ποιότητας, χρονιές του ελληνικού σινεμά μέσα στην τελευταία δεκαετία, είναι πραγματικά κρίμα που λόγω της πανδημίας το κοινό δεν είχε την ευκαιρία να απολαύσει τις ταινίες για μεγάλο διάστημα, ενώ κάποιες από αυτές δεν έχουν καν ακόμα φτάσει στις αίθουσες.

Αυτό πάντως δεν εμποδίζει την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου να ανακοινώσει τις υποψηφιότητές της για τα Βραβεία Ιρις 2021, τα ελληνικά «Οσκαρ» δηλαδή, τα οποία σχεδιάζεται να απονεμηθούν δια ζώσης προς τις αρχές του καλοκαιριού, πάντα εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Προς το παρόν ο Πρόεδρος της Ακαδημίας, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, μαζί με τα μέλη του ΔΣ, Ελένη Κοσσυφίδου και Σύλλα Τζουμέρκα, ανακοίνωσαν διαδικτυακά τους φετινούς υποψηφίους με τα τέσσερα πραγματικά πολύ αξιόλογα φιλμ της χρονιάς σχεδόν να μονοπωλούν τις κατηγορίες. Πρώτη από όλα «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, υποψήφια για 15 βραβεία -περίπου… όλα δηλαδή- με τον sui generis κινηματογραφιστή να επιστρέφει φέτος δυναμικά με μια μαύρη κωμωδία, τοποθετημένη στην ελληνική επαρχία που σίγουρα μας γοήτευσε.

tetrada-fotia-stis-ypopsifiotites-ton-ellinikon-oskar0

Από κοντά με 14 υποψηφιότητες και το εξαιρετικό «Digger» του πρωτοεμφανιζόμενου στις μεγάλου μήκους Τζώρτζη Γρηγοράκη, η καλύτερη ίσως ταινία της χρονιάς, η οποία ωστόσο δεν έχει προβληθεί ακόμα στις αίθουσες. Το φιλμ μιλά για την αλόγιστη εξόρυξη μεταλλευμάτων και την καταστροφή του φυσικού τοπίου, μέσα από μια προσωπική ιστορία, με τον μοναδικό -και φυσικά υποψήφιο- Βαγγέλη Μουρίκη στον κεντρικό ρόλο.

tetrada-fotia-stis-ypopsifiotites-ton-ellinikon-oskar1

Τρίτο σε υποψηφιότητες το «Παρί» του Σιαμάκ Ετεμάντι με 8, άλλη μια φετινή έκπληξη, με τον Ιρανό κινηματογραφιστή που ζει εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας να σκιαγραφεί την οδύσσεια μιας γυναίκας (φοβερή η Μελίκα Φορουτάν) η οποία αναζητά εναγωνίως τον γιο της στην κατασκότεινη Αθήνα.

tetrada-fotia-stis-ypopsifiotites-ton-ellinikon-oskar2

Τέλος μάλλον χαμηλά στις υποψηφιότητες (5), αν και όλες τους σε κύριες κατηγορίες, έμειναν τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου. Επίσης πρωτοεμφανιζόμενος, ο Ελληνας σκηνοθέτης παραλίγο να φτάσει μέχρι και τα Οσκαρ, αφού η πολύ αξιόλογη ταινία του με τον Αρη Σερβετάλη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ήταν η πρόταση της χώρας για τα βραβεία, ενώ βρήκε σπουδαία υποστήριξη και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Την κατηγορία της καλύτερης ταινίας συμπληρώνει το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη.

Money Review