LIFE & ARTS

Η «μεταλλαγμένη» τηλεόραση του Υoutube κατακτά την κορυφή

Λέμε και γράφουμε συχνά για τις διάφορες εξελίξεις που έχει δημιουργήσει ή επιταχύνει η πανδημική κρίση στον χώρο της τεχνολογίας, του θεάματος, της ψυχαγωγίας κ.ο.κ. Μία από αυτές είναι και η εκτόξευση της δημοφιλίας του Youtube, με πρόσφατη μεγάλη έρευνα του αμερικανικού Pew Research Center να το κατατάσσει πρώτο με διαφορά, ανάμεσα στα social media που χρησιμοποιούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Συγκεκριμένα το 81% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως χρησιμοποιούν καθημερινά του Youtube, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για το δεύτερο Facebook και το τρίτο Instagram είναι 69% και 40%.

Η διαφορά του Youtube με το Facebook, το οποίο κρατούσε ακόμα τα πρωτεία στην προηγούμενη ανάλογη έρευνα του 2019, είναι πως τα ποσοστά δημοφιλίας του δεύτερου παραμένουν πάνω-κάτω τα ίδια την τελευταία πενταετία· αντιθέτως η πλατφόρμα της Google σημειώνει συνεχή άνοδο, με αποκορύφωμα την πανδημική χρονιά, όταν και ο κλεισμένος στο σπίτι κόσμος φυσιολογικά στράφηκε περισσότερο προς τις κάθε είδους οθόνες.

Η πραγματικότητα βέβαια είναι κάπως πιο σύνθετη και σχετική με το γεγονός ότι το Youtube «μεγάλωνε» πολύ, ήδη πριν από την ειδικών συνθηκών συγκυρία του τελευταίου χρόνου. Πέρα από το κομμάτι της μουσικής, το οποίο είναι από μόνο του γιγαντιαίο, η δυνατότητα που υπάρχει εκεί να φιλοξενείται το περιεχόμενο των χρηστών είναι απλώς ακαταμάχητη. Επιπλέον οι πραγματικά γρήγορες συνδέσεις και ο υπόλοιπος τεχνολογικός εξοπλισμός, προσβάσιμος πια σε όλο και περισσότερα μέρη του πλανήτη, επιτρέπει την μετάδοση ζωντανών προγραμμάτων στο Youtube, τα οποία φυσικά στη συνέχεια είναι διαθέσιμα και για κατοπινή θέαση.

Κάπως έτσι τα καινούρια κανάλια, επαγγελματικά ή μη, λιγότερο ή περισσότερο προσεγμένα, ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια κάθε μέρα, προσφέροντας εκατομμύρια επιλογές στον χρήστη, ο οποίος μπορεί να γίνει ταυτόχρονα πομπός και δέκτης. Μιλάμε ουσιαστικά για μια καινούρια, «μεταλλαγμένη» τηλεόραση, η οποία χωρά σε οθόνη κάθε μεγέθους και διαθέτει προγράμματα κυριολεκτικά για όλα τα γούστα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως, σύμφωνα με την έρευνα, ενώ οι υπόλοιπες πλατφόρμες παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις ανάλογα με τις ηλικίες των χρηστών (π.χ. το Instagram και το TikTok είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στο κομμάτι 18-29 ετών, αλλά όχι το ίδιο στους μεγαλύτερους), το Youtube παρουσιάζει αξιοσημείωτη σταθερότητα καταγράφοντας υψηλά ποσοστά ακόμα και στους άνω των 65 ετών.

Money Review