Life & Arts Πέμπτη 11/04/2024, 07:40
LIFE & ARTS

LOL, χαχαχα ή 😂: Στο ίντερνετ όλοι γελάμε υστερικά – Αλλά και διαφορετικά

LOL, χαχαχα ή 😂: Στο ίντερνετ όλοι γελάμε υστερικά – Αλλά και διαφορετικά

Στην πραγματική ζωή, ο μέσος ενήλικας γελά περίπου 15  φορές την ημέρα. Αλλά αν κανείς παρατηρήσει τις ψηφιακές συνομιλίες του, θα πίστευε ότι βρίσκεται μπροστά σε έναν κλόουν, έναν μανιακό ή ένα παιδί (τα παιδιά γελούν περίπου 400 φορές την ημέρα). Το φατσάκι που κλαίει από τα γέλια 😂 είναι το emoji που χρησιμοποιείται περισσότερο από όλα στις πλατφόρμες της Apple, του Facebook αλλά και του X. Στο ίντερνετ, μοιάζει σαν όλοι να κυλιούνται στο πάτωμα από τα γέλια.

Σύμφωνα με άρθρο του The Conversation, οι καθηγητές Benjamin Nicki και Christopher Muller υπολόγισαν πως σε κάθε ψηφιακή συνομιλία, ο κάθε αποδέκτης έχει πιθανότητα 85% να απαντήσει με το emoji που κλαίει από τα γέλια σε κάθε σχόλιο το οποίο βρίσκει έστω και ελάχιστα αστείο.

Έρευνα του Columbia University την οποία επικαλείται η El Pais μελέτησε 45.000 γραπτά μηνύματα από νεαρούς ενήλικες και βρήκε ότι το 14% εξ αυτών περιλαμβάνει την έκφραση LOL (laughing out loud – γελάω δυνατά).

Μελέτη του American Speech διαπίστωσε ότι η φράση αυτή χρησιμοποιείται πλέον για να δείξει ότι ο συνομιλητής παρακολουθεί,  όπως για παράδειγμα κάποιος θα έλεγε «μμμ, μμμ» ή θα κουνούσε το κεφάλι του σε μία πρόσωπο με πρόσωπο συζήτηση.

Στον αναλογικό κόσμο, το γέλιο απελευθερώνει ενδορφίνες, μειώνει το άγχος και ενισχύει τους δεσμούς ανάμεσα στους ανθρώπους.  

Όμως, καθώς οι συζητήσεις μας μεταφέρονται στον ψηφιακό κόσμο και τα memes αντικαθιστούν τα αστεία, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι το ψηφιακό γέλιο έχει την ίδια επίδραση πάνω μας.

Το γέλιο –μαζί με το κλάμα- είναι ένας από τους λιγοστούς ήχους που χρησιμοποιούμε για να επικοινωνήσουμε πριν καν μάθουμε να μιλάμε.  Σε εξελικτικό επίπεδο, προϋπήρχε της γλώσσας.

Και ενώ το γέλιο είναι παγκόσμιο στον αναλογικό κόσμο, όταν εκφράζεται γραπτά διαφέρει μεταξύ χωρών. «Συνήθως υπάρχει ένα παρόμοιο μοτίβο, το οποίο αποτελείται από μια επανάληψη, αλλά διαφέρει σημαντικά ανάμεσα στις γλώσσες», λέει στην El Pais η Lezandra Grundlingh, ειδικός λογοτεχνίας στο University of South Africa, που έχει μελετήσει την επίδραση του γραπτού γέλιου. «Αυτή η επανάληψη μπορεί να αποτελείται από σύμφωνα και φωνήεντα (hahaha στα αγγλικά, jajaja στα ισπανικά, χαχαχα στα ελληνικά), μια επανάληψη μόνο από σύμφωνα (kkkkk στα πορτογαλικά, wwwww στα γιαπωνέζικα) ή από μια επανάληψη αριθμών (555 στα ταϊλανδέζικα ή 233 στα κινέζικα). Αυτές οι επαναλήψεις χρησιμοποιούνται για να μιμηθούν τον ήχο του γέλιου».

Μάλιστα, ο τρόπος με τον οποίο γελάμε online δεν μαρτυρά μόνο την καταγωγή, αλλά και την ηλικία μας. «Όπως πολλά στοιχεία μιας γλώσσας, η χρήση των emojis, των αρχικισμών και των γραπτών μορφών του γέλιου εξελίσσεται συνεχώς», εξηγεί η Grundlingh.

Σύμφωνα με μια ανάλυση 700 εκατ. σχολίων στην αγγλική γλώσσα στο Reddit, η φράση LOL αποτελούσε το 30% των γέλιων το 2009 αλλά είχε φτάσει στο 60% το 2019. Το  LMAO («laughing my ass off») έχει επίσης αυξηθεί, αν και λιγότερο δραματικά, ενώ το παραδοσιακό hahaha έχει μειωθεί ελαφρά και πλέον χρησιμοποιείται στο 19% των περιπτώσεων  όπου κάποιος θέλει να δείξει ότι γελά.

Τους τελευταίους μήνες, βίντεο από GenZers που τρολάρουν την υπερβολική χρήση του emoji που κλαίει από τα γέλια από τις μεγαλύτερες γενιές, έχουν γίνει viral στο TikTok.

Η νεότερη γενιά προτιμά ένα άλλο emoji, αυτό της νεκροκεφαλής 💀, για να δείξει ότι «πεθαίνει από τα γέλια».

«Η χρήση συγκεκριμένων μορφών επικοινωνίας σίγουρα συνδέεται με συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες. Αυτό υπογραμμίζει τον δεσμό ανάμεσα στην γλώσσα και την ταυτότητα. Οι άνθρωποι που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν εκφράσεις που σήμερα θεωρούνται παλιομοδίτικες, το κάνουν γιατί είναι μέρος της γλωσσικής τους ταυτότητας», σημειώνει η Grundlingh.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Το emoji που έπαψε να είναι cool και τα 3 πιο παρεξηγημένα

Η άγνωστη ιστορία του πρώτου smiley 😊

Ένας στους τρεις Έλληνες δεν ζει χωρίς το ίντερνετ – Τι κάνουμε online

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News