Green Economy Τρίτη 19/10/2021, 11:53
GREEN ECONOMY

Διώρυγα Gas: Ξεκινάει το market test για το FSRU

Φωτ. AP

Ξεκινάει η φάση του market test για το έργο του FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) της Διώρυγα Gas A.E., του ομίλου Motor Oil. Μετά από έγκριση των κατευθυντηρίων γραμμών από τη ΡΑΕ για τη διαχείριση και κατανομή δυναμικότητας στο Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου της εταιρείας Διώρυγα Gas όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως παραγωγοί, έμποροι και μεγάλοι καταναλωτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καλούνται να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους για δέσμευση δυναμικοτήτων και υπηρεσιών στον νέο τερματικό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου.

Η Διώρυγα Gas A.E, είναι μια υποδομή Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) που αποτελείται από πλωτό τερματικό σταθμό παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU) και βρίσκεται νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της Motor Oil στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων Κορινθίας, περίπου 70 χλμ. από την Αθήνα. Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για ένα στρατηγικό έργο, εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, και αποτελεί μία νέα πύλη εισαγωγής που θα εξυπηρετεί τους καταναλωτές Φυσικού Αερίου σε όλη την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες.

Οι στόχοι της είναι:

  • Η ενίσχυση της διαθεσιμότητας ευέλικτων πηγών ενέργειας.
  • Η εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών φυσικού αερίου.
  • Η αύξηση της δυναμικότητας αποθήκευσης του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου κατά 80%, με άμεση συνέπεια την ενίσχυση ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας. Η σημασία της αύξησης αποθηκευτικής δυναμικότητας ΥΦΑ διαφαίνεται σε περιόδους όπως η σημερινή που επικρατούν υψηλές τιμές στις διεθνείς αγορές και η ενεργειακή επάρκεια της χώρας πρέπει να εξασφαλισθεί με το ελάχιστο δυνατό κόστος για τον τελικό καταναλωτή.
  • Η δημιουργία δεύτερης νότιας πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στο νότιο άκρο της Ελλάδας, με τη μεγαλύτερη εγχώρια κατανάλωση, καθώς και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης προωθώντας το φυσικό αέριο σε κάθε γωνιά της χώρας και σε κάθε σπίτι μέσω βυτιοφόρων που μεταφέρουν Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο.
  • Η εξυπηρέτηση αυξημένης ζήτησης φυσικού αερίου (λόγω νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής) και των αναπτυσσόμενων αγορών φυσικού αερίου στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.
  • Η ανάπτυξη εφαρμογών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου μικρής κλίμακας, συμβάλλοντας διαρκώς στην ευρωπαϊκή και εθνική στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στον τομέα της ναυσιπλοΐας.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News