Green Economy Πέμπτη 14/09/2023, 16:17
GREEN ECONOMY

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Δέσμευση για εκμηδένιση των εκπομπών άνθρακα έως το 2025

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Δέσμευση για εκμηδένιση των εκπομπών άνθρακα έως το 2025

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει καταφέρει να μειώσει δραματικά το δικό του αποτύπωμα άνθρακα κατά 60% από το 2005 έως το 2022. 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το παραπάνω αναγνωρίστηκε διεθνώς στο πλαίσιο του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών Άνθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe). 

Συγκεκριμένα, μετά τα στάδια «Χαρτογράφηση» (2009), «Μείωση» (2011), «Βελτιστοποίηση» (2014) και «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (2016),  ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε στο τελευταίο και πιο απαιτητικό στάδιο «Μετάβαση» (Transition) του προγράμματος, στο σχεδιασμό του οποίου υπήρξε πρωτοστάτης και υποστηρίζει ενεργά από την έναρξή του και μέχρι σήμερα.

Στο στάδιο της «Μετάβασης», ο ΔΑΑ προχώρησε ένα ακόμα βήμα δεσμευόμενος σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2025. Η δέσμευση αυτή συνάδει με τη δέσμευση του ΔΑΑ για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2025, μέσω του οδικού χάρτη, το «Route 2025». Στο πλαίσιο του Route 2025, ο ΔΑΑ στοχεύει επίσης να γίνει ο πρώτος διαχειριστής αεροδρομίων που θα καλύψει το 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια με ιδιοπαραγωγή από ανανεώσιμες πηγές.

Ήδη από το Μάρτιο 2023 προστέθηκε στην ήδη λειτουργούσα μονάδα παραγωγής ενέργειας από φωτοβολταϊκά των 8 MWp, ο νέος φωτοβολταϊκός σταθμός ισχύος 16 MWp (πρώτη φάση του Route 2025) για ιδιοκατανάλωση, ο οποίος εκτείνεται σε μια έκταση 210.000 τ.μ.. Η παραγωγή του φωτοβολταϊκού σταθμού της πρώτης φάσης αντιστοιχεί στο 45% των αναγκών της ηλεκτρικής κατανάλωσης της εταιρείας αεροδρομίου, μειώνοντας ανάλογα και τις έμμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Με την ολοκλήρωση της επόμενης φάσης έως το 2025 θα εξασφαλισθεί η παραγωγή του 100% των αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια για την επόμενη εικοσαετία.    

Επιπλέον, ο ΔΑΑ προχωρά στη σταδιακή αντικατάσταση μέρους του στόλου οχημάτων του με ηλεκτρικά οχήματα, καθώς επίσης μελετά τη χρήση βιοκαυσίμου στα βαριά οχήματα και στον εξοπλισμό. Τέλος, εξετάζεται η αντικατάσταση του φυσικού αερίου για τη θέρμανση, καθώς και για την παραγωγή ζεστού νερού καθημερινής χρήσης, με εναλλακτικές λύσεις θέρμανσης οι οποίες δεν προκαλούν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Με την πιστοποίησή του στο στάδιο της «Μετάβασης», ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατατάσσεται σε ένα από τα κορυφαία αεροδρόμια διεθνώς, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά έμπρακτα τη δέσμευσή του στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής, σημειώνει η ανακοίνωση. Η πιστοποίησή ισχύει έως το 2026.

Σημειώνεται ότι στο στάδιο της μετάβασης, μαζί με το αεροδρόμιο της Αθήνας, βρίσκονται αεροδρόμια όπως του Λονδίνου (Χίθροου), του Άμστερνταμ (Σκίπολ) και του Ντάλας (Ντάλας Φορτ Γουόρθ).

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

«Πράσινα» έως το 2050 το 70% των καυσίμων αεροσκαφών σε αεροδρόμια της ΕΕ

Νορβηγία: Στόχος η μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 25% στη ναυτιλία έως το 2050

ΙΑΤΑ: Επιστροφή στα κέρδη για τις αεροπορικές από το 2023

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News