Business Talk Παρασκευή 21/10/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Νέοι – παλιοί παίκτες διεκδικούν μερίδιο από το τουριστικό «success story»

Νέοι – παλιοί παίκτες διεκδικούν μερίδιο από το τουριστικό «success story»
  • Πληθαίνουν οι επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους που στρέφονται επικουρικά και στον τουρισμό προκειμένου να ενισχύσουν την κερδοφορία τους μέσω της ισχυρής δυναμικής που παρουσιάζει ο κλάδος. Εταιρείες άσχετες με το αντικείμενο και χωρίς καμία προηγούμενη εμπλοκή στον κλάδο προχωρούν σε εξαγορές ξενοδοχειακών συγκροτημάτων ή και εκτάσεων προκειμένου να αναπτύξουν μονάδες φιλοξενίας.
  • Τι είναι όμως αυτό που κινεί τις τουριστικές επενδύσεις; «Άλλοτε πρόκειται για επενδυτική στρατηγική διαφοροποίησης και άλλοτε για άσκηση διαχείρισης ρευστών διαθέσιμων», εξηγούν κτηματομεσιτικοί κύκλοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις. «Ενίοτε αποσκοπούν και στο βραχυπρόθεσμο κέρδος με μέσω ανάταξης και μεταπώλησης των μονάδων», προσθέτουν.
  • Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η ελληνική εισηγμένη εταιρεία παιχνιδιών AS Company η οποία ανακοίνωσε χθες Πέμπτη την αγορά εκτάσεων έως και 60 στρεμμάτων στην Ελούντα με σκοπό την ανάπτυξη πολυτελών τουριστικών καταλυμάτων. Δεν είναι η πρώτη μη ξενοδοχειακή επιχείρηση που εισέρχεται στον τουρισμό το τελευταίο έτος: Ο ακτοπλοϊκός όμιλος Attica Group άρχισε από το 2021 να επενδύει στον ξενοδοχειακό κλάδο.Προ τριμήνου η αρτοποιία «Το Μάννα – Ν. Τσατσαρωνάκης» εξαγόρασε από την ΑΕΓΕΚ την Ελαφόνησος Α.Ε. έναντι 1,75 εκατ. ευρώ. Η Ελαφόνησος Α.Ε. είναι η ιδιοκτήτρια ακινήτου επιφάνειας 610 στρεμμάτων στην περιοχή Ελαφονήσι. 
  • Οι τρεις παραπάνω εταιρείες δεν είναι οι μόνες που επιχειρούν οι έχουν επιχειρήσει να μπουν στον τουρισμό. Ενδεικτικά υπενθυμίζεται η επέκταση της εταιρείας ακινήτων Μπλε Κέδρος στα ξενοδοχεία και το σχέδιο ανάπτυξης μεγάλου τουριστικού συγκροτήματος στην Κρήτη της μαρμαροβιομηχανίας Ικτίνος. Πήγες της αγοράς εκτιμούν πως η τάση αυτή θα συνεχιστεί ειδικά καθώς υπάρχουν αρκετές μονάδες η σχετικά ώριμα σχέδια ανάπτυξης ξενοδοχειακών μονάδων που αντιμετωπίζουν προβλήματα χρηματοδότησης.
  • Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το έργο του εκσυγχρονισμού των ΚΕΠ που διεκπεραιώνουν 1057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης. Το έργο του Ταμείου Ανάκαμψης προβλέπει την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ, αλλά και την περαιτέρω ψηφιοποίησή τους. Κεντρικό ρόλο έχει το σύστημα διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα που θα συνοδεύεται από διαδικτυακή εφαρμογή κλεισίματος ραντεβού από απόσταση. Μέσω της ίδιας εφαρμογής οι συναλλασσόμενοι θα ενημερώνονται και για τον αριθμό προτεραιότητας.
  • Διόλου άσχημη υπεραξία αποκόμισε η Trastor από την πώληση κτιρίου γραφείων και καταστημάτων στην Λεωφόρο Κηφισίας 194 που έχει συνολική επιφάνεια περίπου 1600 τ.μ. Η εταιρεία αγόρασε το ακίνητο το 2018 προς 1,6 εκατ. ευρώ και κατάφερε να το πουλήσει 2,65 εκατ. ευρώ, δηλαδή ένα εκατομμύριο περισσότερο. Το deal αυτό φανερώνει την τάση της αγοράς, αλλά και τη ζήτηση για καλής ποιότητας γραφειακούς χώρους, σε κομβικές τοποθεσίες. Δεν είναι τυχαίο ότι, όπως ανέφερε, πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand Δημήτρης Ανδριόπουλος αυτή τη στιγμή, υπάρχει ζήτηση για 100 χιλ. τετραγωνικά μέτρα.
  • Βέβαια, δεν είναι όλα ρόδινα στον κλάδο των επαγγελματικών ακινήτων. Για παράδειγμα, σε προβεβλημένο σημείο της Αθήνας κοντά σε μέσα σταθερής τροχιάς και οδικούς άξονες, οι διαχειριστές νεόδμητου κτιρίου γραφείων πασχίζουν να το γεμίσουν. Ίσως και να φταίει το γεγονός ότι τα ενοίκια είναι κάπως «τσιμπημένα», όπως υποστηρίζουν ορισμένοι.
  • Το ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένας από τους μεγαλύτερους εγχώριους ομίλους, είναι γενικώς γνωστό. Το τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη για την ελληνική οικονομία το δείχνει η μελέτη κοινωνικοοικονομικής επίδρασης για το 2021, σύμφωνα με την οποία: Η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε ο όμιλος έφθασε πέρσι τα 635 εκατ. ευρώ ή 0,35% του ΑΕΠ. Ακόμη, το 0,4% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους, περίπο 264 εκατ. ευρώ, προήλθαν από τη δραστηριότητα του ομίλου. 
  • Την αξία του ελληνικού μαρμάρου ανέδειξε η ημερίδα που διοργάνωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης (Σ.Ε.Μ.Μ.Θ.) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κυρία Ιουλία Χαϊδά αφού παρουσίασε τα στοιχεία της αγοράς και τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια για να να φέρουν το Ελληνικό Μάρμαρο στην 4η από την 7η θέση στις ελληνικές εξαγωγές κάλεσε τους Έλληνες αρχιτέκτονες να αγαπήσουν το ελληνικό μάρμαρο, να το χρησιμοποιούν όσο περισσότερο μπορούν  και να το προβάλουν μέσα από τα έργα τους ως στολίδι της ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News