Business Talk Τρίτη 3/05/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Το μυστικό δείπνο των τραπεζιτών, η ατραπός της ΛΑΡΚΟ και τα 100 νέα καράβια των εφοπλιστών

Το μυστικό δείπνο των τραπεζιτών, η ατραπός της ΛΑΡΚΟ και τα 100 νέα καράβια των εφοπλιστών
  • Πολύ ενδιαφέρουσα μαθαίνουμε πως ήταν η συζήτηση που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα σε μεγάλο αθηναϊκό ξενοδοχείο όπου δείπνησαν οι επικεφαλής των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος και το επιτελείο του, ο διευθύνων σύμβουλος του διεθνή αερολιμένα Αθηνών Γιάννη Παράσχης, ο επικεφαλής της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος. Η στήλη αντιλαμβάνεται πως οι συνδαιτυμόνες αντάλλαξαν σοβαρές πληροφορίες για τους επόμενους μήνες και χρόνια σχετικά με την οικονομία αλλά και τα επόμενα βήματα για κάποιους αντιπροσωπευτικούς φορείς της.

 

  • Είναι σαφές στην αγορά πως οι υποψήφιοι στρατηγικοί επενδυτές για την προβληματική μεταλλευτική βιομηχανία ΛΑΡΚΟ δεν προτίθενται να υποβάλουν δεσμευτική προσφορά εάν δε βελτιωθεί περαιτέρω η σύμβαση μίσθωσης του εργοστασίου στην Λάρυμνα από το ΤΑΙΠΕΔ και δεν ολοκληρωθεί η απόλυση όλων των εργαζομένων όπως προβλέπεται από την διαδικασία της Ειδικής Διαχείρισης. Έτσι η καταληκτική προθεσμία υποβολής προσφορών της ερχόμενης Πέμπτης 5 Μαΐου αναμένεται ευρέως να αναβληθεί για τουλάχιστον ένα μήνα. Κάτι το οποίο υποστηρίζεται και από το γεγονός πως την Παρασκευή 6 Μαΐου είναι προγραμματισμένη η συζήτηση στο αρμόδιο δικαστήριο της προσφυγής των εργαζομένων κατά των ομαδικών απολύσεων που έχουν δρομολογηθεί. Υπενθυμίζεται πως αν τελικά ολοκληρωθεί η πώληση της ΛΑΡΚΟ ο επενδυτής θα έχει περίοδο της τάξης των πέντε ετών να ολοκληρώσει επενδύσεις που υπολογίζονται σε τουλάχιστον 200 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να συμμορφωθεί με περιβαλλοντικούς κανονισμός λειτουργίας του εργοστασίου παραγωγής σιδηρονικελίου

 

  • Εκατό μεταχειρισμένα ποντοπόρα πλοία αγόρασαν ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές επιχειρήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2022 ενώ παράλληλα πούλησαν περισσότερα από 70. Συνολικά σε αξία οι αγορές μεταχειρισμένων προσεγγίζουν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ τα έσοδα από τις πωλήσεις ελληνόκτητων πλοίων το ίδιο διάστημα είναι της τάξης του 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Αυτό δείχνουν τα τελευταία στοιχεία από ναυλομεσιτικούς οίκους τα οποία εξακολουθούν να δείχνουν την Ελλάδα πρώτη στις συναλλαγές στην δευτερογενή αγορά εμπορικών πλοίων. Οι μεγαλύτεροι πωλητές κατά το πρώτο τετράμηνο ήταν Γιαπωνέζοι ενώ την Ελλάδα ακολουθούν δεύτεροι ως αγοραστές οι κινέζοι. Σταθερά μεταξύ των πωλητών παραμένουν οι Γερμανοί που μοιάζουν να εγκαταλείπουν το όραμα του ναυτικού έθνους που επιχείρησαν να κτίσουν τις προηγούμενες τρεις δεκαετίες.

 

  • Στο σλόγκαν μιας παλιάς διαφήμισης που αφορούσε την απογραφή «ωραίοι είμαστε, αλλά πόσοι είμαστε» παραπέμπει η διαδικασία της εκτίμησης των τιμών εκκίνησης και των τιμών οικοπέδων Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού-Αγίου Κοσμά. Ωραίο δηλαδή, είναι το οικόπεδο και όσα σχεδιάζει να κάνει η Lamda Development, αλλά ποια είναι η αντικειμενική του αξία; Έτσι, λοιπόν, το ΥΠΟΙΚ έχει απευθύνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μέχρι και την Παρασκευή 6 Μαΐου, προς πιστοποιημένους εκτιμητές για τη σύνταξη εισήγησης των τιμών εκκίνησης και αξιών οικοπέδων ανά ζώνη στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Το έργο θα διεκπεραιώσουν, σε μία εβδομάδα, δύο εκτιμητές που θα αμειφθούν με 75 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) ανά ζώνη.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News