Business & Finance Κυριακή 13/11/2022, 18:42
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ford vs. GM: Δύο ολοένα και πιο διαφορετικές εταιρείες

Ford vs. GM: Δύο ολοένα και πιο διαφορετικές εταιρείες

«Ίδια βιομηχανία. Δύο διαφορετικές εταιρείες». Έτσι περιέγραψε πρόσφατα ο έγκυρος αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας της Morgan Stanley, Adam Jonas, την General Motors και τη Ford Motor  – δύο εταιρείες αντίπαλες για περισσότερο από έναν αιώνα.

Οι δύο επιχειρούν σταθερά να ξεπεράσουν η μία την άλλη σε πωλήσεις, επιδόσεις και στυλ των νέων οχημάτων. Η GM έχει αποκτήσει προβάδισμα τα τελευταία χρόνια λόγω των καλύτερων οικονομικών στοιχείων και των πρώιμων κινήσεων στον τομέα των ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων. Πρόσφατα, η GM ανακοίνωσε αποτελέσματα τρίτου τριμήνου που, σε σύγκριση με τη Ford, την έβγαλαν ασπροπρόσωπη.

Οι επενδυτικές υποθέσεις για τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής αποκλίνουν ολοένα και περισσότερο, καθώς οι εταιρείες -που τις χωρίζει μόλις 1 δισ. δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία- ακολουθούν διαφορετικές κατευθύνσεις γύρω από τα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.

Η GM έχει διαφοροποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο γύρω από τις αναδυόμενες επιχειρήσεις μπαταριών και αυτοκινούμενων οχημάτων παράλληλα με το σχέδιο να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2035. Η Ford κινείται επίσης προς τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί τις επενδύσεις στις παραδοσιακές επιχειρήσεις της. Η Ford αναμένει ότι τουλάχιστον το 40% των πωλήσεών της παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Και οι δύο εταιρείες συνεχίζουν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις παραδοσιακές πωλήσεις pickups και SUV με υψηλό περιθώριο κέρδους στο μεταξύ, ανανεώνοντας την εστίασή τους στην κατηγορία αυτή και αξιοποιώντας δισεκατομμύρια δολάρια κέρδους για να ενισχύσουν τις επενδύσεις τόσο στα αυτόνομα όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι αναλυτές της Wall Street λένε ότι παρακολουθούν τα εκκολαπτόμενα τμήματα για το πότε, ή αν, μία από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ μπορεί να διακριθεί.

Η Ford υποβάλλεται σε ευρεία αναδιάρθρωση στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης του CEO Jim Farley, που ονομάζεται Ford+. Εν τω μεταξύ, η GM μείωσε το κόστος πριν από χρόνια υπό τη CEO Mary Barra.

«Η GM λειτουργεί σίγουρα σε υψηλότερη ταχύτητα με μεγάλη διαφορά στα περιθώρια κέρδους μεταξύ των δύο εταιρειών αυτή τη στιγμή», δήλωσε στο CNBC ο αναλυτής της Morningstar David Whiston. «Η GM πέρασε πολύ από αυτόν το στάδιο ήδη πριν από μερικά χρόνια».

Η GM σπεύδει να επισημάνει τις διαφορές της από τη Ford και είναι πιθανό να το κάνει ξανά την Πέμπτη κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για επενδυτές.

Η Wall Street διατηρεί μια μέση αξιολόγηση «overweight» και για τις δύο μετοχές, σύμφωνα με τις εκθέσεις αναλυτών που συγκεντρώνει η FactSet. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 30% φέτος, εν μέσω ανησυχιών των επενδυτών ότι η ακμή των κερδών τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού έχει περάσει, υπό το πρίσμα της αύξησης των επιτοκίων, του πληθωρισμού και των φόβων ύφεσης.

Και οι δύο μετοχές έχουν χρηματιστηριακή αξία περίπου 54 δισ. δολαρίων -αν και η GM διαπραγματεύεται περίπου 40 δολάρια ανά μετοχή και η Ford πιο κοντά στα 14 δολάρια ανά μετοχή- και διαπραγματεύονται φαινομενικά παράλληλα η μία με την άλλη.

Ford vs. GM: Δύο ολοένα και πιο διαφορετικές εταιρείες-1

 

Επενδύσεις σε αυτόνομα οχήματα

Στα τέλη του περασμένου μήνα η Ford ανακοίνωσε ότι θα διαλύσει τη μονάδα αυτόνομων οχημάτων Argo AI, λέγοντας ότι δεν είχε πίστη στην επιχείρηση ή στις δυνατότητές της για κερδοφορία στο άμεσο μέλλον.

«Έχει γίνει πολύ σαφές ότι η επίτευξη κέρδους από την παραγωγή πλήρως αυτόνομων οχημάτων δεν είναι πιθανή στο άμεσο μέλλον», δήλωσε ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford, στους δημοσιογράφους στις 26 Οκτωβρίου. «Καταλήξαμε επίσης στο συμπέρασμα ότι δεν είναι απαραίτητο να δημιουργήσουμε εμείς οι ίδιοι αυτή την τεχνολογία».

Μια ημέρα νωρίτερα, ο διευθύνων σύμβουλος της GM Cruise, Kyle Vogt, προσέφερε αισιόδοξα σχόλια σχετικά με την ανάπτυξη μίας επιχείρησης ρομποτικών ταξί της εταιρείας του, συμπεριλαμβανομένης μιας «φάσης ταχείας μετάβασης» με «σημαντικά έσοδα» από το επόμενο έτος.

«Βλέπουμε αυξημένο διαχωρισμό μεταξύ των λειτουργικών εμπορικών υπηρεσιών χωρίς οδηγό της εταιρείας και εκείνων που εξακολουθούν να είναι κολλημένες», δήλωσε ο Vogt, προμηνύοντας ουσιαστικά την ανακοίνωση της Ford ότι θα διαλύσει την Argo. «Αυτό που συμβαίνει εδώ είναι ότι οι εταιρείες με το καλύτερο προϊόν έχουν τραβήξει μπροστά και επιταχύνουν».

Η Cruise δήλωσε πρόσφατα ότι επεκτείνει την υπηρεσία ρομποτικού ταξί της για να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του Σαν Φρανσίσκο. Αυτό έγινε μήνες αφότου η εταιρεία ξεκίνησε εμπορικά τον στόλο αυτοκινούμενων οχημάτων της κατά τη διάρκεια περιορισμένων ωρών τη νύχτα.

«Η GM σαφώς το βλέπει αυτό ως μια μακροπρόθεσμη ευκαιρία στην οποία θέλει να συμμετάσχει», δήλωσε ο Sam Abuelsamid, κύριος αναλυτής της Guidehouse Insights. Η Ford λέει: “Πιστεύουμε ότι θα φτάσουν εκεί τελικά, αλλά θα πάρει πολύ περισσότερο χρόνο και έχουμε άλλα ψάρια να τηγανίσουμε αυτή τη στιγμή”.»

Τα άλλα «ψάρια» της Ford περιλαμβάνουν τα δισεκατομμύρια που δαπανήθηκαν για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού με ειδικές ανάγκες, όπως το σύστημα οδήγησης για άτομα χωρίς χέρια BlueCruise της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αναβάθμιση και πώληση

Η GM ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανακοίνωσαν επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέα ηλεκτρικά οχήματα και έθεσαν ως στόχο να σταματήσουν τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.

Όμως η Ford είναι αυτή που ξεπερνάει εύκολα την GM στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η GM δίνει προτεραιότητα στα πολυτελή μοντέλα με τις νέες τεχνολογίες μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των Hummers των 100.000 δολαρίων και άνω και των Bolt EV με παλαιότερη τεχνολογία μπαταριών.

«Όπως και με τα AVs, η GM μπήκε νωρίτερα στο παιχνίδι», δήλωσε ο Abuelsamid. «Αλλά αν κοιτάξετε, για παράδειγμα, πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία, στη βιομηχανία της τεχνολογίας, το να είσαι πρώτος στην αγορά μακροπρόθεσμα δεν αποτελεί απαραίτητα εγγύηση ότι θα έχεις επιτυχία».

Η Ford πούλησε 41.236 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ η GM πούλησε 22.830 -η πλειονότητα των οποίων ήταν τα παλαιότερα μοντέλα της Bolt.

Η Ford έχει επωφεληθεί από μια στρατηγική EV που της επέτρεψε να αυξήσει την παραγωγή ταχύτερα από την GM και να διαθέτει περισσότερα οχήματα στους χώρους των αντιπροσώπων. Η εταιρεία πήρε δημοφιλή οχήματα με παραδοσιακούς κινητήρες αερίου και τα μετέτρεψε σε ηλεκτρικά οχήματα «γεμίζοντας» τα με μπαταρίες.

Η GM, αντίθετα, έχει δημιουργήσει μια ειδική αρχιτεκτονική EV. Η Ford σχεδιάζει να ακολουθήσει το παράδειγμά της τελικά, αλλά η βραχυπρόθεσμη προσέγγισή της της έχει δώσει προβάδισμα στις πωλήσεις και οι καταναλωτές δεν φαίνεται να ενοχλούνται. Η Ford συνεχίζει επίσης να παράγει υβριδικά και plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που η GM έχει αποφασίσει να μην κάνει, εκτός από μια πιθανή ηλεκτροκίνητη Corvette.

Η GM είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία, εκτός από την κορυφαία στον κλάδο Tesla, που παράγει τις δικές της μπαταρίες μέσω μιας κοινοπραξίας στις ΗΠΑ Η εταιρεία έχει ανακοινώσει σχέδια για τέσσερα εργοστάσια μπαταριών της κοινοπραξίας στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου ενός στο Οχάιο που ξεκίνησε την εμπορική παραγωγή των μπαταριών νωρίτερα φέτος.

Η Ford έχει παρόμοια σχέδια, διαθέτοντας 5,8 δισ. δολάρια για την κατασκευή διπλών εργοστασίων παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου στο κεντρικό Κεντάκι μέσω κοινοπραξίας με την SK με έδρα τη Νότια Κορέα, αλλά η παραγωγή δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 2026.

Ο Windau της Edward Jones δήλωσε ότι αν και η GM μπορεί να προηγείται της Ford βραχυπρόθεσμα, οι άλλοι θα μπορούσαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος τα επόμενα χρόνια.

«Το να μπορούμε να προχωρήσουμε λίγο πιο γρήγορα είναι ένα πλεονέκτημα», είπε. «Φαίνεται ότι πολλοί παίκτες ακολουθούν, και πάλι, μια παρόμοια προσέγγιση».

Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

Tesla: Αντιμέτωπη με κατηγορίες στις ΗΠΑ για παραπλανητικές διαφημίσεις

10 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τις μικρότερες απώλειες στην αξία τους

ΕΕ: Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News