Business & Finance Κυριακή 3/10/2021, 15:28
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί αδειάζουν τα ράφια με ρούχα στις ΗΠΑ;

Γιατί αδειάζουν τα ράφια με ρούχα στις ΗΠΑ;

Από αυτοκίνητα μέχρι παπούτσια, πολλά είναι τα προϊόντα που σχεδόν σπανίζουν πλέον στη διεθνή αγορά. Ο λόγος είναι η έλλειψη των κοντέινερ σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση από τους καταναλωτές παγκοσμίως, τα οποία έχουν προκαλέσει προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες παγκοσμίως, αφήνοντας αποτύπωμα στην παροχή προϊόντων.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες λιανεμπορίου στις ΗΠΑ αποδίδουν την αναστάτωση των εφοδιαστικών αλυσίδων στο κλείσιμο εργοστασίων στο Βιετνάμ, όπου λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων της COVID-19, έχουν επιβληθεί εκ νέου περιοριστικά μέτρα. Ειδικότερα, πολλές εταιρείες, μεταξύ αυτών, η PacSun και η Nike, έχουν ήδη προειδοποιήσει για το ενδεχόμενο ελλείψεων στα προϊόντα τους.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Nike συγκεκριμένα, αναθρώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις μέχρι το τέλος του έτους λόγω προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είχε κάνει λόγο για ισχυρή καταναλωτική ζήτηση, που υπό φυσιολογικές συνθήκες έρχεται σε σύγκρουση με τις μειωμένες πωλήσεις.

Η περίπτωση της Nike όμως είναι ιδιάζουσα, αφού το 51% των παπουτσιών της για παράδειγμα κατασκευάζονται στο Βιετνάμ και το 24% στην Ινδονησία. Συνεπώς, η Nike διέκοψε σχεδόν τη μισή παραγωγή παπουτσιών για 10 διάσπαρτες εβδομάδες από τον Ιούλιο μέχρι το Σεπτέμβριο, καθώς η κυβέρνηση του Βιετνάμ υποχρέωσε τις μονάδες παραγωγής να κλείσουν λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων.

Ακόμη, όμως, και με την επανεκκίνηση της λειτουργίας των εργοστασίων στη χώρα, η παραγωγή θα χρειαστεί μήνες για να επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Matthew Friend. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση του Βιετνάμ σκοπεύει να προχωρήσει σε άνοιγμα των μονάδων της βιομηχανίας σταδιακά, ξεκινώντας από αυτό το μήνα.

Σημαντικός εταίρος το Βιετνάμ

Εκτός από την Nike εξαιρετικά εκτεθειμένες είναι και οι Under Armour, Ugg, Coach και Michael Kors, καθώς και πολλές ακόμη μάρκες που διατηρούν εργοστάσια στο Βιετνάμ ή σε άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπου η μετάλλαξη Δέλτα έχει οδηγήσει τις τοπικές κοινωνίες σε επιβολή νέων μέτρων κατά της μετάδοσης του ιού. Το Βιετνάμ εξάλλου είναι εξαιρετικά σημαντικός εταίρος για την βιομηχανία ρούχων και υποδημάτων των ΗΠΑ, όπως επιβεβαίωσε και ο Steve Lamar, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Apparel and Footwear Association, η οποία εκπροσωπεί τα συμφέροντα των λιανέμπορων ρούχων στις ΗΠΑ.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News