Business & Finance Παρασκευή 10/09/2021, 19:56
NORD STREAM 2

Ρωσία: Μπορεί να αρχίσει τώρα εξαγωγές φυσικού αερίου προς την Ευρώπη μέσω Βαλτικής

φωτ. REUTERS

Πραγματικότητα γίνεται πλέον η έναρξη των εξαγωγών φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω της Βαλτικής Θάλασσας, καθώς η Gazprom ανακοίνωσε σήμερα και επίσημα ότι ολοκλήρωσε την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού της Nord Stream 2. Παρακάμπτοντας την Ουκρανία, από την οποία αποκόβει πλέον μία σημαντική πηγή εισοδήματος, η Ρωσία μπορεί τώρα να διπλασιάσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου της προς την Ευρώπη. 

Παρότι οι ρυθμιστικές αρχές της Γερμανίας δεν έχουν δώσει ακόμη το πράσινο φως για την έναρξη της ροής φυσικού αερίου, η ολοκλήρωση του αγωγού σημαίνει ότι η Ρωσία μπορεί να ενισχύσει τη δυναμικότητα των εξαγωγών της προς την Ευρώπη τόσο από βορρά μέσω της Βαλτικής Θάλασσας όσο και μέσω της Μαύρης Θάλασσας, όπου λειτουργεί ο αγωγός TurkStream. 

Η Gazprom άρχισε την κατασκευή του αγωγού μήκους 1.200 χλμ που συνδέει την Ρωσία με τη Γερμανία πριν από πέντε έτη. Η κατασκευή του αγωγού, συνολικού κόστους 11 δισ.δολαρίων σταμάτησε στα τέλη του 2019, όταν ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε κυρώσεις στη Μόσχα. Η κατασκευή άρχισε ένα χρόνο αργότερα με τη συνδρομή πλοίων της ίδιας της Ρωσίας. Ο νέος δρόμος, σε συνδυασμό με τον ήδη υπάρχοντα Nord Stream, θα διπλασιάσει την ετήσια εξαγωγική ικανότητα της Ρωσίας στα 110 δισ.κυβικά μέτρα, περίπου στο ήμισυ των συνολικών εξαγωγών φυσικού αερίου της Ρωσίας προς την Ευρώπη ετησίως. Η Gazprom αποτελεί το μεγαλύτερο προμηθευτή φυσικού αερίου της Ευρώπης, εκπροσωπώντας περισσότερο από το ένα-τρίτο της αγοράς φυσικού αερίου της περιοχής. 

Η ανακοίνωση ωστόσο της κατασκευής του αγωγού αντιμετωπίστηκε με ιδιαίτερο σκεπτικισμό στο Κίεβο, το οποίο κινδυνεύει να χάσει δισεκατομμύρια δολάρια σε διαμετακομιστικά τέλη, εάν η Μόσχα σταματήσει τις εξαγωγές της μέσω της Ουκρανίας. Η συμφωνία της Ρωσίας διαμετακομιστικού εμπορίου φυσικού αερίου με την Ουκρανία εκπνέει μετά το 2024, με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν να δηλώνει ότι το Κίεβο θα πρέπει να δείξει σημεία καλής θέλησης εάν θέλει να συνεχίσει να είναι διαμετακομιστικό κέντρο. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News