Business & Finance Τετάρτη 26/05/2021, 14:39
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η αεροπορική εταιρεία που κατάφερε να διαφύγει από την κατάρρευση εξαιτίας της πανδημίας 

Αναγκάσθηκε να μειώσει τα αεροσκάφη της από τα 156 σε 51

Φωτ. Reuters

Έληξε σήμερα Τετάρτη το πρόγραμμα προστασίας από τους πιστωτές διάρκειας έξι μηνών, στο οποίο είχε εισέλθει η Norwegian Air, προκειμένου να καταφέρει να μείνει «ζωντανή» κατά τη διάρκεια της πανδημίας. 

Η εταιρεία χαμηλού κόστους εξέρχεται από το πρόγραμμα αυτό και μετά από 14 μήνες από την εμφάνιση της πανδημίας, με έναν μικρότερο στόλο αεροσκαφών και με το χρέος της σημαντικά μειωμένο. 

Την περασμένη Παρασκευή ο νορβηγικός αερομεταφορέας, άντλησε 6 δισ. νορβηγικές κορώνες (721 εκατ. δολάρια), όπως ήταν προγραμματισμένο, ποσό αρκετά μεγαλύτερο από τις ελάχιστες απαιτήσεις που είχαν ορίσει τα δικαστήρια σε Νορβηγία και Ιρλανδία. 

Η εταιρεία η οποία είχε παρακαταθήκη μεγάλα χρέη και πριν την πανδημία, αναγκάσθηκε να μειώσει τα αεροσκάφη της από τα 156 σε 51, να αναστείλει τις υπερατλαντικές πτήσεις, ωστόσο όμως κατάφερε να συρρικνώσει το χρέος από τα 80 δισ. κάπου μεταξύ των 16 δισ. και 19 δισ. νορβηγικών κορωνών. 

«Διασώσαμε μια αεροπορική εταιρεία που έχει μεγάλη αξία για τη Νορβηγία και η οποία ενώνει τη μακρόστενη χώρα μας», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Norwegian Air, Τζέικομπ Σχραμ. «Επιστρέψαμε», έγραφε ένα τεράστιο πανό το οποίο κρεμάστηκε έξω από τις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας με αφορμή το γεγονός.

Ο νορβηγικός αερομεταφορέας χτυπήθηκε άσχημα από την κρίση του κορωνοϊού, καθώς ήδη τα χρέη του ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα να αναγκασθεί να αναστείλει πολλές από τις λειτουργίες του όπως τα υπερατλαντικά ταξίδια. 

«Είχαμε πει ότι θέλαμε να έχουμε αρκετά κεφάλαια, ούτως ώστε να εξασφαλίσουμε ότι σε ένα  χρόνο από τώρα, ανεξαρτήτως τι θα συμβεί με την πανδημία, θα είμαστε σε καλή κατάσταση», δήλωσε από τη μεριά του ο επικεφαλής Οικονομικών Γκέιρ Κάρλσεν. 

Βάσει του σχεδιασμού της, η εταιρεία για τους επόμενους δέκα μήνες θα πρέπει να καταβάλλει μόνο οφειλές που σχετίζονται με τις χρεώσεις leasing στα αεροσκάφη, τις οποίες θα τις πληρώνει μόνο όταν κάνει χρήση αυτών, μια συμφωνία που είναι ιδιαίτερα ευέλικτη, από τη στιγμή που δεν χρειάζεται να καταβάλει δικαιώματα leasing για αεροπλάνα που θα είναι ακινητοποιημένα. 

«Από τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η πανδημία έχει ακινητοποιήσει την παγκόσμια βιομηχανία των αεροπορικών εταιρειών και καμιά βιομηχανία δεν μπορεί να επιβιώσει για μεγάλο διάστημα δίχως πελάτες», κατέληξε ο Σχραμ. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Money Review