Business & Finance Τετάρτη 20/03/2024, 13:59
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Gucci: Το χρονικό μιας πτώσης που κοστίζει στην Kering 7 δισ. ευρώ

Gucci: Το χρονικό μιας πτώσης που κοστίζει στην Kering 7 δισ. ευρώ

Τριγμούς στην αγορά των ειδών πολυτελείας προκάλεσαν οι προβλέψεις του γαλλικού ομίλου ειδών πολυτελείας Kering ότι οι πωλήσεις της μεγαλύτερης μάρκας του, της Gucci, φαίνεται να υποχωρούν περίπου 20% το πρώτο τρίμηνο λόγω κυρίως της μείωσης στην αγορά της Κίνας. Η μετοχή της έφτασε να υποχωρεί έως και 15% στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από το 1992 και διαγράφοντας περισσότερα από 7 δισ. ευρώ (7,6 δισεκατομμύρια δολάρια) από την κεφαλαιοποίηση της Kering.  

Η Gucci είναι περισσότερο εξαρτώμενη από την Κίνα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στα προϊόντα πολυτελείας και η πτώση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην καθίζηση στην αγορά Ασίας-Ειρηνικού. Συνολικά, οι συγκρίσιμες πωλήσεις της Kering, στην οποία ανήκουν επίσης brands όπως Yves Saint Laurent και Balenciaga, θα είναι μειωμένες κατά περίπου 10% για την περίοδο, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Ο νέος σχεδιαστής και οι αποτυχημένες προσπάθειες

Ο όμιλος Kering προσπαθεί -ανεπιτυχώς όπως αποδεικνύεται- να ανανεώσει την Gucci, την ιταλική ετικέτα της που αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των κερδών της. Οι δυσοίωνες προβλέψεις αναμένεται να πυροδοτήσουν νέα σενάρια σχετικά με το πώς η Kering θα μπορούσε να μειώσει την εξάρτησή της από τη συγκεκριμένη μάρκα, το μέλλον της οποίας προδιαγράφεται εδώ και καιρό αβέβαιο εξαιτίας των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων στην αγορά ειδών πολυτελείας.

Η Kering τελεί υπό τον έλεγχο της οικογένειας Pinault και προσπαθεί να συναγωνιστεί τις LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton  και Hermes με φόντο την επιβράδυνση της κατανάλωσης που παρατηρείται στα είδη πολυτελείας τα τελευταία χρόνια, κυρίως στην Κίνα.

Οι πωλήσεις της Gucci μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες του περασμένου έτους, παρά την προσπάθεια της εταιρείας να προσελκύσει πιο εύπορους αγοραστές με αιχμή τις ακριβές ζώνες Double G και τα υποδήματα Princetown (ξώφτερνα loafers). Ο διευθύνων σύμβουλος της Kering Francois-Henri Pinault, είχε προειδοποιήσει ήδη από τον περασμένο μήνα ότι οι μεγάλες επενδύσεις στις ετικέτες της θα ασκήσουν πίεση στα αποτελέσματα του ομίλου φέτος.

Ο Sabato De Sarno ορίστηκε νέος σχεδιαστής της μάρκας πέρυσι και παρουσίασε την πρώτη του συλλογή τον Σεπτέμβριο στο Μιλάνο με μια πιο κομψή και μινιμαλιστική αισθητική σε σύγκριση με τις φανταχτερές δημιουργίες του προκατόχου του, Alessandro Michele.

Η Gucci παρουσιάζει εδώ και καιρό μία μεγαλύτερη μεταβλητότητα σε σχέση με τις μεγάλες μάρκες πολυτελείας, εμφανίζοντας μεταπτώσεις στον απόηχο του θορύβου γύρω από σχεδιαστές όπως ο Michele και ο προκάτοχός του, ο Tom Ford.

Εν τω μεταξύ, η Kering έχει δραστηριοποιηθεί στο μέτωπο των εξαγορών, αγοράζοντας την εταιρεία παραγωγής αρωμάτων Creed καθώς και το 30% του μετοχικού κεφαλαίου της Valentino. Νωρίτερα φέτος, ανακοίνωσε την αγορά ενός κτιρίου στην Πέμπτη Λεωφόρο του Μανχάταν έναντι 963 εκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, καμία από αυτές τις συμφωνίες δεν οδηγεί στον μετασχηματισμό της, αφήνοντας την εταιρεία ουσιαστικά εξαρτημένη από την Gucci.

Οι ανταγωνιστές

Η ευρύτερη γκάμα εμπορικών σημάτων της LVMH και οι μεγάλες λίστες αναμονής για τσάντες της Hermes έχουν καταστήσει τις εταιρείες αυτές πιο ανθεκτικές. «Η Gucci αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα εδώ και μερικά τρίμηνα, αλλά αυτή η νέα πρόβλεψη θα εγείρει περαιτέρω ανησυχίες», σημειώνουν οι αναλυτές της Vital Knowledge σε σημείωμα προς τους πελάτες τους.  

Παρότι η Kering έχει να αντιμετωπίσει ειδικά προβλήματα που αφορούν κυρίως την Gucci, τα νέα τρόμαξαν και τους επενδυτές σε άλλες εταιρείες μόδας με τις μετοχές της Burberry Group να καταγράφουν βουτιά, καθώς και αυτή η εταιρεία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, ενώ και η μετοχή της Richemont, ιδιοκτήτρια της Cartier, υποχώρησε σημαντικά.

Η απροσδόκητη πρόβλεψη της Kering είναι ένα «μάλλον ανησυχητικό μήνυμα για τον κλάδο των ειδών πολυτελείας», έγραψε ο Thomas Chauvet, αναλυτής της Citigroup. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Η Hermès δεν θέλει να αγοράσετε τις τσάντες της

Έχει την πολυτέλεια η LVMH να αποστασιοποιηθεί από την Κίνα;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News
TAGS