Business & Finance Τετάρτη 14/02/2024, 16:35
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΕ: Μόνο το 1/5 των influencers αναφέρει αν μία δημοσίευση είναι διαφήμιση 

ΕΕ: Μόνο το 1/5 των influencers αναφέρει αν μία δημοσίευση είναι διαφήμιση 

Σχεδόν όλοι οι influencers αναρτούν περιεχόμενο για το οποίο έχουν πληρωθεί, με σκοπό να προωθήσουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι οι αναρτήσεις του αποτελούσαν διαφήμιση. 

Το παραπάνω έδειξε έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας. 

Σκοπός της έρευνας ήταν να εξακριβωθεί κατά πόσον οι influencers αναφέρουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, ελέγχθηκαν οι αναρτήσεις από 576 influencers που δημοσιεύθηκαν στα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αναλυτικότερα, το 97% δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% ανέφερε συστηματικά πως πρόκειται για διαφήμιση.

Το 78% των verified influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.

Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου, όπως η «συνεργασία επί πληρωμή» στο Instagram, αντίθετα, επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως «collaboration» (16%), «partnership» (15%) ή λέγοντας γενικά ευχαριστώ στην εταιρεία με την οποία συνεργάζονταν (11%).

Το 40% των influencers προώθησαν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή επωνυμίες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυψαν με συνέπεια, ή καθόλου, πως πρόκειται για διαφήμιση.

«Με τη μαζική ανάπτυξη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, το influencing έχει καταστεί πραγματικό εμπόριο. Σήμερα, οι περισσότεροι influencers αποκομίζουν έσοδα από τις αναρτήσεις τους», τόνισε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders. «Ωστόσο, από τα συμπεράσματά μας προκύπτει ότι δεν αναφέρουν πάντα το γεγονός αυτό στους συνδρομητές τους. Οι influencers επηρεάζουν σημαντικά τους συνδρομητές τους, πολλοί από τους οποίους είναι ανήλικοι. Τους καλώ να επιδείξουν μεγαλύτερη διαφάνεια απέναντι στο κοινό τους», πρόσθεσε. 

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Οι influencers από κόσκινο – Τα posts των 21,1 δισ. δολαρίων και οι γκρίζες ζώνες

Το πρώτο πανεπιστήμιο για influencers –  Τι μαθαίνουν στα 4 χρόνια για το πτυχίο

Το τέλος των influencers; Τι είναι η τάση του de-influencing που σαρώνει στα social media

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News