Business & Finance Παρασκευή 29/12/2023, 07:33
ΕΡΕΥΝΑ

Netflix: Βαρίδι για το brand ο πόλεμος με τους «τζαμπατζήδες»

Netflix: Βαρίδι για το brand ο πόλεμος με τους «τζαμπατζήδες»

Επιβαρυντικές για τη φήμη της φαίνεται να είναι τελικά οι προσπάθειες της Netflix να περιορίσει την τακτική των «δανεικών» κωδικών, τους οποίους χρησιμοποιούν πολλοί χρήστες από διαφορετικά σπίτια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με νέα έρευνα από την εταιρεία MoffettNathanson, η πλειονότητα όσων μοιράζονται λογαριασμούς με φίλους ή συγγενείς από άλλα σπίτια έχουν πλέον αρνητική άποψη για το Netflix. Βάσει στοιχείων από 19.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, προκύπτει μάλιστα ότι περισσότερο επηρεάστηκαν οι νέοι: Περίπου επτά στους 10 διαχειριστές λογαριασμών και σχεδόν τέσσερις στους πέντε χρήστες δανεικών κωδικών κάτω των 35 ετών έχουν πλέον αρνητική άποψη για το Netflix. Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι το 49% των νέων που δεν μοιράζονται κωδικούς με άλλους έχει αρνητική άποψη.

Τα αισθήματα αυτά εντείνονται, διότι η πλειονότητα των κοινών λογαριασμών αφορούν συγγενείς. Συγκριμένα σύμφωνα με την έρευνα, ο συχνότερος «δανεισμός» κωδικών γίνεται μεταξύ γονέων και παιδιών (42%), αδερφών (24%) και πιο μακρινών συγγενών (17%), οι οποίοι μένουν βέβαια σε διαφορετικά σπίτια. Το υπολειπόμενο 17% μόνο αφορά κοινούς λογαριασμούς μεταξύ φίλων.

Και το πιο εντυπωσιακό στα ευρήματα της MoffettNathanson είναι ότι οι απόψεις των χρηστών έχουν επηρεαστεί παρότι η πλειονότητα των χρηστών δεν έχει ακόμη υποχρεωθεί να «χωρίσει» τους λογαριασμούς. Όταν διενεργήθηκε η έρευνα φέτος, μόλις το 23% των χρηστών που μοιράζονται λογαριασμούς είχε λάβει προειδοποίηση από τη Netflix για πιθανή παραβίαση των κανονισμών. Από αυτούς, βέβαια, το 72% έχασε έκτοτε πρόσβαση στους λογαριασμούς του.

Ο στόχος

Στόχος του Netflix είναι οι χρήστες αυτοί να δημιουργήσουν δικούς τους ξεχωριστούς λογαριασμούς και κατ’ επέκταση να αυξηθούν τα έσοδα ανά πελάτη για την πλατφόρμα. Περίπου ένας στους πέντε χρήστες που μοιράζεται λογαριασμό στις ΗΠΑ δηλώνει ότι έφτιαξε ήδη ή σκοπεύει να φτιάξει δικό του λογαριασμό. Το ποσοστό αυξάνεται στο 32% για όσους έχασαν μέσα στον χρόνο πρόσβαση στην πλατφόρμα.

Αυτό βέβαια είναι θετική είδηση για την εταιρεία: σύμφωνα με τα στοιχεία της MoffettNathanson εάν το 25% όσων μοιράζονται κωδικούς φτιάξει δικό του λογαριασμό, τότε η Netflix θα έχει επιπλέον 6,8 εκατ. συνδρομητές και 567 εκατ. δολάρια σε έσοδα κάθε χρόνο.

Στα μέσα του έτους -μετά τις προσπάθειες να μπει τέλος στους κοινούς κωδικούς- υπολογιζόταν πως ο αριθμός των συνδρομητών αυξήθηκε κατά 236%, το οποίο σημαίνει βέβαια ότι οι νέες πολιτικές αποδίδουν καρπούς. Μακροπρόθεσμα, όμως, η εταιρεία ίσως χρειαστεί να βρει και κάποιον τρόπο, ώστε να βελτιωθεί η άποψη των χρηστών απέναντί της.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Fast Company

Διαβάστε επίσης:

Netflix: Το τέλος των δανεικών κωδικών έφτασε σε 103 χώρες

Netflix: Ποιες σειρές είδαν περισσότερο οι συνδρομητές το πρώτο εξάμηνο;

Νέο χτύπημα στους πειρατές της συνδρομητικής τηλεόρασης

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News