Business & Finance Παρασκευή 27/10/2023, 21:22
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

E.Ε.: Έκτακτη συνεδρίαση για την ασφάλεια της προσφοράς ντίζελ

E.Ε.: Έκτακτη συνεδρίαση για την ασφάλεια της προσφοράς ντίζελ

Τη διαφοροποίηση των πετρελαϊκών αποθεμάτων και τη δημιουργία «μαξιλαριού» για ντίζελ και βενζίνη συζήτησαν αξιωματούχοι της Ε.Ε. κατά τη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασης της ομάδας συντονισμού της Ε.Ε., όπως ανέφερε κοινοτικός αξιωματούχος στο Reuters. 

H συνεδρίαση αυτή συγκαλέστηκε από την Επίτροπο για την Ενέργεια Κάντρι Σίμσον προκειμένου να αξιολογηθούν οι πιθανοί κίνδυνοι σε επίπεδο προσφοράς σε περίπτωση που η σύγκρουση Ισραήλ – Χαμάς γενικευθεί σε ολόκληρη την περιοχή. 

«Το πετρέλαιο είναι σημαντικός παράγοντας. Δεν θέλουμε τα φορτηγά να κάνουν ουρές για ντίζελ. Ζούμε μία επανάληψη του 1973 ή όχι;», είναι ένα ερώτημα που έθεσε ο αξιωματούχος. 

Η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή επανέφερε στο προσκήνιο μνήμες από το πετρελαϊκό σοκ του 1973 στη διάρκεια του Πολέμου του Γιομ Κιπούρ, όταν ο ΟΠΕΚ επέβαλε πετρελαϊκό εμπάργκο σε υποστηρικτές του Ισραήλ στη Δύση, πυροδοτώντας ελλείψεις σε επίπεδο προσφοράς. 

Η ομάδα συντονισμού της Ε.Ε. κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι κίνδυνοι είναι πολύ λιγότεροι σήμερα σε σχέση με 50 χρόνια πριν, καθώς η Ευρώπη στηρίζεται στο πετρέλαιο μόνο για το 30% του ενεργειακού της μείγματος, παρότι η Σαουδική Αραία είναι ένας από τους τρεις κορυφαίους προμηθευτές της, ανέφερε ο συγκεκριμένος αξιωματούχος. 

«Μία πιθανή κρίση θα μπορούσε να έχει άμεσο αντίκτυπο στην τιμή, όμως ο κίνδυνος όσον αφορά στην ασφάλεια της προσφοράς είναι μικρότερος, παρότι η αγορά είναι πιο σφιχτή εξαιτίας των περικοπών του ΟΠΕΚ+, καθώς η κατάσταση αυτή θα αλλάξει το 2024», 

«Ο δρόμος της Μέσης Ανατολής εξακολουθεί να είναι ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη….20 εκατ. βαρέλια ημερησίως περνούν από τα Στενά του Ορμούζ. Πρόκειται για κομβικό σημείο», ανέφερε ο ίδιος αξιωματούχος. 

Παρότι τα αποθέματα της Ε.Ε. μπορούν να καλύψουν ανάγκες 90 ημερών, σύμφωνα με τον αξιωματούχο, το μεγαλύτερο μέρος τους είναι σε αργό, ενώ η Ευρώπη είναι ευάλωτη σε ντίζελ και βενζίνη. Περισσότερο από το 50% των μεταφορών αγαθών της Ε.Ε. βασίζονται σε φορτηγά που κινούνται με ντίζελ. 

Σύμφωνα με μία Οδηγία της Ε.Ε., οι χώρες μέλη θα πρέπει να διαθέτουν έκτακτα αποθέματα πετρελαίου αντίστοιχα με εισαγωγές 90 ημερών ή 61 ημερών κατανάλωσης. 

Η τελευταία σύγκλιση της ομάδας συντονισμού ήταν τον Ιούνιο και συνεκλήθη ξανά σήμερα Παρασκευή προκειμένου να συζητηθεί η ασφάλεια πετρελαίου εν όψει του χειμώνα λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι χώρες μέλη της Ε.Ε. έχουν ήδη χάσει περίπου όλες τις ρωσικές προμήθειές τους σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο. 

«Οι συνεχιζόμενες μειώσεις στις εξαγωγές αργού από τον ΟΠΕΚ και την Ρωσία, η διένεξη στο Αζερμπαϊτζάν και οι επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ θέτουν υπό απειλή τις παγκόσμιες προμήθειες πετρελαίου», φέρεται να δήλωσε η Σίμσον στο Reuters. 

«Επιπλέον, υπάρχουν ακόμη κάποιες χώρες μέλη που εισάγουν ρωσικό αργό μέσω αγωγού, κάτι που μπορεί να τις καταστήσει ευάλωτες σε περαιτέρω χειραγώγηση από την Ρωσία», προσέθεσε η Σίμσον. 

Στη συνεδρίαση της ομάδας συντονισμού συμμετείχαν εκπρόσωποι από τις χώρες μέλη της Ε.Ε., της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ) και βιομηχανικών ενώσεων, συμπεριλαμβανομένων διυλιστηρίων, προμηθευτών καυσίμων και οπερέιτορ αποθήκευσης. 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

 

Διαβάστε επίσης:

Μυτιληναίος στο CNBC: Οι Βρυξέλλες δεν κάνουν τίποτα για την ενέργεια στη βιομηχανία

Τέλος η χρυσή εποχή των ορυκτών καυσίμων: Κορύφωση κατανάλωσης πριν το 2030 βλέπει η ΙΕΑ

Έρευνα: Πώς μπορεί η Ευρώπη να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος – Το κόστος

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News