Business & Finance Πέμπτη 5/10/2023, 16:14
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πού είναι ο ανταγωνισμός της Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα;

Πού είναι ο ανταγωνισμός της Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα;

Μετά από μία δεκαετία δραστηριοποίησης της Tesla Inc., στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φέτος υποτίθεται ότι θα ήταν η χρονιά που οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες θα εισχωρούσαν για τα καλά στην αγορά και θα αναμετριούνταν μαζί της. 

Η General Motors δέσμευε τις μεγαλύτερες μάρκες της σε μια νέα σειρά ηλεκτρικών μοντέλων. Η Ford και η Volkswagen αύξησαν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σχεδιασμένων για τις μάζες. Πολλοί ήταν εκείνοι που πρόβλεψαν ότι τα δεδομένα της βιομηχανίας θα άλλαζαν, αλλά δεν έγινε ακριβώς έτσι. 

Στις ΗΠΑ, η Tesla επεκτείνει την παραγωγή της σχεδόν τόσο γρήγορα όσο όλοι οι ανταγωνιστές της μαζί. Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα το Όστιν του Τέξας αντιπροσωπεύει το 61% των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν πουληθεί γενικά στις ΗΠΑ, καθιστώντας τον, πιο κυρίαρχο στα EV από ό,τι είναι η Apple στα smartphone.

Η Tesla ξεκίνησε τη χρονιά με μια δραματική περικοπή τιμών που επαναφέρουν τις προσδοκίες των πελατών σε ολόκληρο τον κλάδο. Πριν από τις αλλαγές, η φθηνότερη έκδοση του SUV Model Y της Tesla κόστιζε σχεδόν 20.000 δολάρια περισσότερο από τη μέση τιμή πώλησης ενός νέου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Μέχρι τον Απρίλιο, αυτό το διαφορικό είχε εξατμιστεί, μεταδίδει το Bloomberg.

Η τελευταία βολή στον πόλεμο τιμών της Tesla ήρθε την 1η Οκτωβρίου, όταν παρουσίασε μια νέα παραλλαγή Model Y που ξεκινά από 4.000 δολάρια λιγότερο από τη μέση τιμή πώλησης ενός νέου οχήματος στις ΗΠΑ. Το Model Y βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο για το 2023 — ακόμη και μετά τις μειώσεις των τιμών, το κάνει με υψηλότερα περιθώρια κέρδους από ό,τι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στα βενζινοκίνητά τους οχήματα.

Η Ford ήταν η πρώτη που απάντησε με δικές της δραματικές μειώσεις τιμών. Αλλά ακόμη και μια μείωση έως και 10.000 δολάρια για το F-150 Lightning δεν ήταν αρκετή για να διατηρήσει τα σχέδια επέκτασης των EV της Ford εντός του χρονοδιαγράμματος. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jim Farley περιόρισε τους στόχους παραγωγής μέχρι το 2026, λέγοντας ότι η εταιρεία αναμένει να χάσει περίπου 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα φέτος. «Η πίεση στις τιμές έχει αυξηθεί δραματικά», είπε ο Farley.

Η GM, η μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις οχημάτων, κινεί επίσης τους τροχούς της. Οι ελπίδες της εταιρείας στηρίζονται σε νέες μπαταρίες που κατασκευάζονται από την κοινοπραξία Ultium LLC με την κορεατική LG Energy Solution, οι οποίες αναμένεται να μειώσουν το κόστος. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις έχουν θέσει σε αδιέξοδο τη διαθεσιμότητα των νέων ηλεκτρικών Chevy Blazer, Equinox και Silverado της GM.

Η Ford, η GM και ο Stellantis, εν τω μεταξύ, είναι πλέον εγκλωβισμένες σε διαπραγματεύσεις για συμβόλαια με το συνδικάτο United Auto Workers, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο κόστος εργασίας. 

Ο μόνος πραγματικός ανταγωνιστής της Tesla

Υπάρχει μόνο μία εταιρεία που ανταγωνίζεται στην κλίμακα της Tesla στα ηλεκτρικά οχήματα: η BYD της Κίνας. 

Η ιστορία της BYD είναι από μόνη της μοναδική. Η εταιρεία ξεκίνησε ως κατασκευαστής μπαταριών, φτιάχνοντας μικροσκοπικά πακέτα ισχύος για κινητά τηλέφωνα Nokia και φορητούς υπολογιστές Dell τη δεκαετία του 1990. Όταν επεκτάθηκε στα αυτοκίνητα τον 21ο αιώνα, το έκανε με τη νοοτροπία ενός κατασκευαστή μπαταριών. Το 2009, ενώ η Tesla συγκολλούσε μπαταρίες στη Silicon Valley για τα ηλεκτρικά Roadster της, η BYD κατασκεύαζε ηλεκτρικά λεωφορεία στην επαρχία Χουνάν.

Η εταιρεία δεν έγινε κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, μέχρι που αποφάσισε το 2021 να σταματήσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα χωρίς βύσματα. Η απόφαση επέτρεψε στην εταιρεία να επικεντρωθεί εξ ολοκλήρου στα EV και ό,τι χρειαζόταν για την επιτυχία τους. Μέσα σε δύο χρόνια εκθρόνισε τη Volkswagen ως τη μάρκα αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα. 

Η δραματική άνοδος της BYD δείχνει ότι είναι δυνατό για μια παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει ηλεκτροκίνητη, αλλά μπορεί να απαιτήσει μείωση των ίδιων των προϊόντων και των επιχειρηματικών πρακτικών που κάποτε την έκαναν επιτυχημένη. Λίγοι άλλοι έχουν δεσμευτεί να κάνουν το ίδιο — ακόμη και μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 10 ετών.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Η GM εξασφαλίζει νέα πιστωτική γραμμή 6 δισ. δολ. με το κόστος της απεργίας να φτάνει στα 200 εκατ.

Ford: Αύξηση 7,7% στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου

Γιατί οι Αμερικανοί δεν αγοράζουν κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News