Business & Finance Τετάρτη 13/01/2021, 15:14
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κίνα: Προβλέψεις για άλμα 8,4% του ΑΕΠ το 2021 και επιβράδυνσή του το 2022

Κίνα: Προβλέψεις για άλμα 8,4% του ΑΕΠ το 2021 και επιβράδυνσή του το 2022

Η κινεζική οικονομία αναμένεται να επιδοθεί σε «σπριντ» την τρέχουσα χρονιά -μετά το «φρένο» που πάτησε πέρυσι εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού-, για να κατεβάσει ταχύτητα το 2022, σύμφωνα με το τελευταίο poll του Reuters, στο οποίο συμμετείχαν 72 οικονομολόγοι και αναλυτές.

Την ίδια ώρα η Κίνα δείχνει ότι μπορεί να αναλάβει το ρόλο του οδηγού στην ανάκαμψη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά τη δημοσιοποίηση των τελευταίων στοιχείων που έδειξαν ότι οι πωλήσεις των αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο για ένατο συναπτό μήνα.

Ιδιαίτερα αισιόδοξοι για την πορεία του κινεζικού ΑΕΠ εμφανίζονται οι μετέχοντες στην τελευταία δημοσκόπηση, καθώς βάσει της μέση πρόβλεψης, το κινεζικό ΑΕΠ αναμένεται να τρέξει με ρυθμό 8,4% φέτος, ενώ το 2022 εκτιμάται ότι θα επιβραδυνθεί στο 5,5%.

Το 2020 η δεύτερη οικονομία του κόσμου προβλέπεται να το ολοκληρώσει με ανάπτυξη 2,1% -καταφέρνοντας να ανακάμψει μετά τη βύθιση 6,8% κατά το α΄ τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς-, καθιστώντας την τη μοναδική μεγάλη οικονομία στον κόσμο με θετικό ρυθμό ανάπτυξης. Ωστόσο το 2,1% είναι η χειρότερη επίδοση για το κινεζικό ΑΕΠ από το 1976. 

Έχει σημασία ότι οι εκτιμήσεις αυτές των ειδικών, έρχονται κι ενώ οι ηγέτες της Κίνας, τον προηγούμενο μήνα δεσμεύθηκαν να διατηρήσουν την στήριξη στην κινεζική οικονομία, αποφεύγοντας να αναφέρουν κάποια μεγάλη αλλαγή στην πολιτική τους, υποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο το ενδεχόμενο να μην παρθούν περαιτέρω δραστικά μέτρα στήριξης. 

Εντούτοις το 2021 είναι μια χρονιά που σηματοδοτεί την έναρξη ενός ευρύτερου σχεδιασμού με χρονικό ορίζοντα τα δεκατέσσερα έτη, με το Πεκίνο να αποσκοπεί να ανεβάσει κατηγορία την κινεζική οικονομία, από αυτή του μεσαίου εισοδήματος. 

Αναφορικά με τα επιτόκια, οι αναλυτές δεν προσμένουν να υπάρξει κάποια αλλαγή θεωρώντας ότι κεντρική τράπεζα της χώρας θα τα διατηρήσει στα τωρινά επίπεδα. Η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας έχει διατηρήσει το βασικό της επιτόκιο σταθερό στο 1,5%, από τον Οκτώβριο του 2015. 

Πωλήσεις αυτοκινήτων

Στο μεταξύ ελπιδοφόρα είναι τα μηνύματα τα οποία έρχονται από την αγορά αυτοκινήτων της Κίνας -τη μεγαλύτερη στον κόσμο-, καθώς οι πωλήσεις τον Δεκέμβριο σημείωσαν άνοδο για ένατο διαδοχικό μήνα, σκορπίζοντας αισιοδοξία στις τάξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, για ανάκαμψη του κλάδου. 

Συγκεκριμένα οι πωλήσεις οχημάτων τον προηγούμενο μήνα αυξήθηκαν κατά 6,8% σε ετήσια βάση, στις 2,83 εκατ. μονάδες, από το άλμα του 12,6% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM). Στο σύνολο του 2020, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 1,9% στα 25,3 εκατ. οχήματα, ενώ βάσει των προβλέψεων της CAAM, το 2021 οι πωλήσεις αναμένεται να ενισχυθούν κατά περίπου 4%. 

Αναφορικά με τα οχήματα νέα ενεργειακής τεχνολογίας (NEVs), στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, τα plug-ins, τα πετρελαιοκίνητα ηλεκτροκίνητα υβριδικά και τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, οι πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 11% το 2020, στις 1,37 εκατ. μονάδες, ενώ για η CAAM για φέτος αναμένει να φθάσουν στα 1,8 εκατ. οχήματα. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News