Business & Finance Τρίτη 12/01/2021, 22:53
AYTOKINHTO

Τα γερμανικά αυτοκίνητα χάνουν μερίδιο αγοράς στην Κίνα από τη Tesla

Τα γερμανικά αυτοκίνητα χάνουν μερίδιο αγοράς στην Κίνα από τη Tesla

Η Mercedes-Benz υποσκέλισε με μικρή διαφορά τη BMW εξασφαλίζοντας τον τίτλο της καλύτερης μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο για το 2020, ένα έτος που άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σημάδια αμφισβήτησης της γερμανικής κυριαρχίας στην άκρως σημαντική αγορά της Κίνας. 

Η ΒMW ανακοίνωσε σήμερα ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκίνητων της ομώνυμης μάρκας μειώθηκαν 7,2% στα 2,03 εκατ.οχήματα, κερδίζοντας με διαφορά 136.000 οχημάτων τη Mercedes-Benz στις πωλήσεις. Ομως, παρότι η Mercedes κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο της καλύτερης μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων στον πλανήτη για πέμπτο διαδοχικό έτος, έμεινε πίσω όσον αφορά στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην κινεζική αγορά, καθώς η Tesla έχει διεισδύσει σημαντικά στη μεγαλύτερη του κόσμου αγορά αυτοκινήτου. 

Τα μοντέλα Nio και Li Auto της Tesla αποτέλεσαν τις πιο αναγνωρισμένες μάρκες στην Κίνα, όπου BMW, Mercedes και Audi της Volkswagen χαίρουν επί μακρόν μερίδιο άνω του 60% στο κομμάτι των πολυτελών αυτοκινήτων. Πάντως, η κινεζική αγορά αποτέλεσε «πηγή» εσόδων για τους Γερμανούς και πέρυσι, παρότι οι γερμανικές μάρκες αυτοκινήτων έχασαν ένα μέρος του μεριδίου τους από τους νεοεισοερχόμενους ανταγωνιστές τους στον χώρο του ηλεκτρικού οχήματος. 

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σπέυδουν να αντιμετωπίσουν την απειλή αυτή με νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Η Daimler θα παρουσιάσει το compact EQA αυτό το μήνα, ενώ η BMW θα διπλασιάσει τον αρθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων της στα 25 έως το 2023. 

Ωστόσο, ενώ η Mercedes υποσκέλισε τη BMW στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, υστερεί έναντι των ηλεκτρικών και υβριδικών, με την τελευταία να έχει πωλήσει περίπου 193.000 τέτοια μοντέλα πέρυσι. H Mercedes πώλησε 160.000 ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, εκ των οποίων περισσότερο από το ήμισυ στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, γεγονός που θα βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να ανταποκριθεί στους στόχους για μείωση των εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη. Η Audi πώλησε περισσότερα από 47.000 οχήματα από τα ηλεκτρικά SUVs.

Πηγή: Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News