Business & Finance Τετάρτη 3/05/2023, 16:12
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Airbnb: Επιστρέφει «στις ρίζες» με την προσοχή στους νέους ταξιδιώτες

Airbnb: Επιστρέφει «στις ρίζες» με την προσοχή στους νέους ταξιδιώτες

Την πλατφόρμα ενοικίασης κατοικιών της, ανανεώνει η Airbnb, σε μια προσπάθεια να αμβλύνει τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ επισκεπτών και οικοδεσποτών ενόψει μιας πολυάσχολης καλοκαιρινής ταξιδιωτικής σεζόν. 

Η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο διαθέτει περισσότερες από 50 νέες δυνατότητες και αναβαθμίσεις που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν τη διαφάνεια των τιμών, τις διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς και πολλά άλλα. Οι αλλαγές αφορούν σχόλια που προέρχονται από εκατομμύρια πελάτες, μέσω της εξυπηρέτησης πελατών, δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συνεδρίες ακρόασης με εκατοντάδες χιλιάδες οικοδεσπότες και καλεσμένους.

«Σίγουρα παρατηρούσαμε ότι χάναμε ανθρώπους», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος Brian Chesky σε συνέντευξή του. Ο συνιδρυτής πέρασε έξι μήνες ζώντας σε Airbnb και άλλους έξι μήνες φιλοξενώντας ανθρώπους, ώστε να μπορεί να δει και τις δύο πλευρές του ζητήματος. Το περασμένο καλοκαίρι φαινόταν πως είχε έρθει η ώρα για αλλαγή, καθώς ο Chesky άρχισε να παρατηρεί περισσότερα παράπονα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Η επωνυμία μας είναι τόσο μεγάλη και κυρίαρχη που οι άνθρωποι περιμένουν πλέον να λειτουργεί κάθε φορά», τόνισε. Καθώς το κόστος αυξανόταν τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους οικοδεσπότες, «βάζοντας το χέρι στην τσέπη, οι άνθρωποι πραγματικά περιμένουν καλύτερη εξυπηρέτηση».
Η Airbnb έχει πλέον περισσότερους από 4 εκατ. οικοδεσπότες που έχουν καλωσορίσει 1,4 δισ. επισκέπτες σε κατοικίες από δεντρόσπιτα μέχρι αρχοντικά σε όλο τον κόσμο. Αγωνίζεται εδώ και καιρό, για να βρει τρόπους να εξισορροπήσει αυτούς τους δύο, ενίοτε αντίθετους πυλώνες της επιχείρησής της.

Αφού βίωσε την καταστροφή στα lockdown, η Airbnb σημείωσε άνθηση στην εποχή της εργασίας από το σπίτι και επωφελήθηκε από τη συσσωρευμένη ζήτηση για ταξίδια. Αναμένει περισσότερες από 300 εκατ. αφίξεις επισκεπτών σε Airbnb φέτος.

Τα προβλήματα στην τιμολόγηση και οι αλλαγές

Ωστόσο η Covid-19 άλλαξε επίσης τις προσδοκίες για την υγιεινή και την καθαριότητα και η αύξηση της ζήτησης οδήγησε σε αύξηση των τιμών. Στα τέλη του περασμένου έτους, υπήρχε έντονος θυμός από μακροχρόνιους χρήστες που παραπονέθηκαν για μακροσκελείς λίστες με δουλειές και υπέρογκα έξοδα καθαρισμού.

Μέρος του προβλήματος προήλθε από τη σχεδίαση της εφαρμογής. Για να καθορίσει την τιμολόγηση, η Airbnb κάλεσε το τμήμα σχεδιασμού της και 20 διαφορετικές ομάδες. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα που επιτρέπει στους επισκέπτες να δουν το συνολικό κόστος, συμπεριλαμβανομένων όλων των τελών προ φόρων σε ολόκληρη την εφαρμογή. Οι οικοδεσπότες θα έχουν επίσης νέα εργαλεία για να ορίζουν ανταγωνιστικές τιμές, να προσθέτουν εκπτώσεις και να συγκρίνουν την καταχώρισή τους, με άλλες, παρόμοιες στην περιοχή τους. Θα μπορούν επίσης να δουν τη συνολική τιμή ανά διανυκτέρευση στην εφαρμογή, για να γνωρίζουν τι θα πληρώσουν οι επισκέπτες.

Για να κάνει το Airbnb πιο προσιτό για τους επισκέπτες, η εταιρεία εφαρμόζει μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένων χαμηλότερων προμηθειών, προσθέτοντας τη δυνατότητα πληρωμής σε δόσεις μέσω μιας νέας συνεργασίας με την Klarna Bank AB και ένα νέο εργαλείο εκπτώσεων για τους οικοδεσπότες για να προσφέρουν τις καλύτερες προσφορές.

Η διατήρηση των τιμών στο Airbnb είναι μια βασική αποστολή της εταιρείας, καθώς πρόκειται για έναν από τους κύριους λόγους για τους οποίους ο Chesky το ξεκίνησε με δύο φίλους, το 2007. «Ήθελα να εξοικονομήσω χρήματα», είπε. «Και ήθελα να γνωρίσω ανθρώπους και να έχω μια αυθεντική ταξιδιωτική εμπειρία».

Επιστροφή στα παλιά 

Για τον σκοπό αυτό, η Airbnb επιστρέφει στην «ψυχή» της, τα Airbnb Rooms, μια προσπάθεια να προσελκύσει τους νεαρούς ταξιδιώτες στους οποίους ο Chesky είπε ότι η πλατφόρμα δεν έχει επενδύσει αρκετά τα τελευταία χρόνια.

Η κατηγορία Δωμάτια θα έχει περισσότερες από 1 εκατομμύριο καταχωρίσεις με μέση τιμή 67 δολάρια ανά διανυκτέρευση, όπου οι επισκέπτες θα μένουν μαζί με τους οικοδεσπότες και θα μοιράζονται κοινόχρηστους χώρους όπως κουζίνα, σαλόνι, μπάνιο ή την αυλή τους. Ένα διαβατήριο οικοδεσπότη θα δώσει στους επισκέπτες λεπτομέρειες σχετικά με το άτομο με το οποίο μένουν, συμπεριλαμβανομένης της φωτογραφίας του, των προτιμήσεων κοινωνικής αλληλεπίδρασης και διασκεδαστικών στοιχείων για τον εαυτό τους.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης: 

Πιτσιλής: Παράδειγμα η συνεργασία ΑΑΔΕ με πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης

Ποια πόλη έχει τα περισσότερα δωμάτια ξενοδοχείων στον κόσμο; 

Η δύσκολη ζωή των startupers: Τα πανάκριβα κουτιά με τα δημητριακά που έσωσαν την Airbnb

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News