Business & Finance Δευτέρα 24/04/2023, 22:00
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΗΠΑ: Η κορύφωση της ζήτησης έχει περάσει, όχι όμως και των αυξήσεων στις τιμές βενζίνης

ΗΠΑ: Η κορύφωση της ζήτησης έχει περάσει, όχι όμως και των αυξήσεων στις τιμές βενζίνης

Το 2018, οι Αμερικανοί κατανάλωναν κατά μέσο όρο 392 εκατομμύρια γαλόνια βενζίνης την ημέρα, ένα ιστορικό υψηλό. Το 2022, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας των ΗΠΑ, η ποσότητα αυτή μειώθηκε στα 369 εκατομμύρια. Οι χαμηλότερες τιμές βενζίνης ενδέχεται να οδηγήσουν την κατανάλωση ελαφρώς υψηλότερα φέτος, αλλά φαίνεται ότι η κορύφωση του 2018 δεν θα επαναληφθεί ποτέ.

Η μειωμένη οδήγηση είναι μια βασική αιτία της πτώσης. Τα χιλιόμετρα των οχημάτων που διανύθηκαν είχαν ήδη μειωθεί σε κατά κεφαλήν βάση πριν από την πανδημία και η στροφή προς την εξ αποστάσεως εργασία που ακολούθησε έφερε ακόμη μεγαλύτερη πτώση.

Γαλόνια βενζίνης που καταναλώνονται ημερησίως στις ΗΠΑ

Παρακολουθώντας το 12μηνο μέσο όρο

Πηγή: US Energy Information Administration

Ωστόσο, ο κύριος λόγος για να περιμένουμε ότι η κατανάλωση θα συνεχίσει να μειώνεται είναι η ηλεκτροδότηση της οδήγησης. Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 5,8% των οχημάτων που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ το 2022 από 3,1% το 2021. Με μεγάλες επενδύσεις στην παραγωγή και την υποδομή φόρτισης μπαταριών από τον δικομματικό νόμο για τις υποδομές του 2021 και τα νέα αυστηρά πρότυπα εκπομπών που μόλις ανακοίνωσε η κυβέρνηση Μπάιντεν, αυτό το μερίδιο αγοράς προβλέπεται να είναι 50% ή ακόμη υψηλότερο μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Μια παρενέργεια της μείωσης της κατανάλωσης θα μπορούσε να είναι, παραδόξως, οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης. Η παγκόσμια προσφορά και ζήτηση καθορίζουν τις τιμές του πετρελαίου και η κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου δεν έχει ακόμη σημειωθεί παγκοσμίως.

Εν τω μεταξύ, οι περικοπές στην ικανότητα διύλισης των ΗΠΑ ενόψει της πτώσης της ζήτησης βενζίνης θα μπορούσαν να φέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους στα διυλιστήρια. Στη Δυτική Ακτή, όπου το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων είναι το υψηλότερο (ήταν 17,1% στην Καλιφόρνια το 2022), η παραγωγική ικανότητα των διυλιστηρίων μειώθηκε γρηγορότερα από την κατανάλωση βενζίνης από το 2010, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια και υψηλότερη και ταχύτερα αύξηση των τιμών της βενζίνης.

 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News