Business & Finance Τρίτη 13/12/2022, 16:49
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ

Καραμανλής: Σε εξέλιξη 125 έργα 40 δισ. ευρώ – Στόχος τα τρένα υδρογόνου έως το 2025

Καραμανλής: Σε εξέλιξη 125 έργα 40 δισ. ευρώ – Στόχος τα τρένα υδρογόνου έως το 2025

Σε τροχιά ανάπτυξης και προόδου βρίσκεται η ελληνική οικονομία, ενώ στο πλαίσιο αυτό ο κλάδος των κατασκευών έχει διαδραματίσει έναν πολύ σημαντικό ρόλο, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής μιλώντας στις εργασίες του επιχειρηματικού – επενδυτικού Φόρουμ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου «Συνεργασία Ελλάδας – Γαλλίας 2.0: Επενδύοντας στο μέλλον», που πραγματοποιείται στο Παρίσι.

Ο ίδιος σημείωσε πως η φιλία μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας ξεκινάει από πολύ πίσω και είναι καθοριστική και διαρκής η αλληλεπίδραση των δύο πολιτισμών και αποτελεί και τη βάση μιας δημιουργικής σχέσης που έχει χτιστεί στις κοινές αξίες της Δημοκρατίας και της Ισονομίας.

«Δεν ξεχνάμε τον ρόλο που έπαιξε η Γαλλία όλα αυτά τα χρόνια, το ρόλο που έπαιξε στη μετάβαση της χώρας μας από τη δικτατορία στη δημοκρατία και σήμερα η φιλία αυτή μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Προέδρου Μακρόν είναι ακόμα πιο ισχυρή» τόνισε.

Αναφερόμενος στις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, είπε πως έχει γίνει σαφές σε όλο το επενδυτικό κοινό ότι έχει αφήσει τα χειρότερα πίσω της. Παρά τις διαρκείς εξωγενείς κρίσεις, παρά τα σύνθετα προβλήματα στην Ευρώπη, τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε λόγω της «απαράδεκτης εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία», τόνισε πως η ελληνική οικονομία όχι μόνο επιδεικνύει ισχυρή ανθεκτικότητα, αλλά βρίσκεται σε μια τροχιά ανάπτυξης και προόδου.

Ειδικότερα στην «ευαίσθητη περιοχή» της Ανατολικής Μεσογείου, ο κ. Καραμανλής ανέδειξε πως η Ελλάδα αποτελεί έναν πυλώνα σταθερότητας.

Σε αυτή την πορεία της οικονομίας, υπογράμμισε πως ο κλάδος των κατασκευών έχει διαδραματίσει έναν πολύ σημαντικό ρόλο. «Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα βρίσκονται σε εξέλιξη γύρω στα 125 πρότζεκτ ιδιωτικών και δημοσίων έργων, που σύμφωνα με τα στοιχεία ξεπερνάνε τα 40 δισ. ευρώ» ανέφερε. Μόνο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προσέθεσε, «από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε έχουμε σχεδιάσει και έχουμε ξεκινήσει και υλοποιούμε έργα της τάξεως των 13 δισ. ευρώ». Ένα πρόγραμμα τεράστιο, υπογράμμισε, «το οποίο είχαμε να δούμε από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004», επεσήμανε. Σε ό,τι αφορά τα έργα από τα 13 δισ. ευρώ, σημείωσε πως έχουν δημοπρατηθεί σχεδόν 11 δισ. ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί έργα που έχουν ξεπεράσει τα 4,5 δισ. ευρώ.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέδειξε πως οι πράσινες υποδομές έχουν κεντρικό ρόλο. Αποτελούν, όπως είπε, ένα σταθερό σημείο αναφοράς από το οποίο ξεδιπλώνεται ο σχεδιασμός και προσδιόρισε πως οι στοχεύσεις είναι ξεκάθαρες: προστασία του περιβάλλοντος, ορθολογική διαχείριση και αξιοποίηση του φυσικού πλούτου, μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας αλλά και προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Με βάση αυτή τη φιλοσοφία, τόνισε πως η ελληνική κυβέρνηση έχει συντάξει ένα πρόγραμμα των λεγόμενων έργων νέας γενιάς. Όπως εξήγησε, πρόκειται για έργα που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, την αντιπλημμυρική προστασία, την ανάπτυξη των δικτύων σταθερής τροχιάς. Επίσης, προανήγγειλε πως σε ελάχιστους μήνες θα γίνει παραλαβή των πρώτων πράσινων λεωφορείων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, και ήδη συζητείται η ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης των τρένων υδρογόνου, «που θα θέλαμε να έχουμε στην Ελλάδα μέχρι το 2025», όπως είπε ο κ. Καραμανλής.

Περαιτέρω, αναφέρθηκε στον ελληνικό σιδηρόδρομο, λέγοντας πως πραγματοποιείται μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά στον κατασκευαστικό κλάδο, έκανε λόγο για ένα άλμα ανάπτυξης. «Βγάζουμε τον κλάδο των κατασκευών από ένα λήθαργο πολλών ετών. Παράλληλα, έχουμε καταφέρει να κάνουμε αυτόν τον κλάδο ελκυστικό για ξένους επενδυτές που ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν στη χώρα μας στρατηγικά και όχι ευκαιριακά», ανέφερε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης:

Σταϊκούρας: Οι πέντε προτεραιότητες της κυβέρνησης και οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας

Διόδια: Το μορατόριουμ για τις τιμές και τα σχέδια για την χιλιομετρική χρέωση

Έρχονται διαγωνισμοί για τρία μεγάλα έργα στην Αττική

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News