ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πότε θα επιστρέψει η επιδότηση στο ντίζελ – Τι θα γίνει με το πετρέλαιο θέρμανσης 

Πότε θα επιστρέψει η επιδότηση στο ντίζελ – Τι θα γίνει με το πετρέλαιο θέρμανσης 

Στα 10 λεπτά του ευρώ είναι σταθερά πλέον η διαφορά μεταξυ του ντίζελ και της αμόλυβδης. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης το πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται στα 2,135 ευρώ/λίτρο όταν η αμόλυβδη είναι στα 2,036 ευρώ/λίτρο. 

To τέλος της επιδότησης του ντίζελ στην αντλία έφερε το «τρελό» ράλι καθώς μέσα σε 16 ημέρες έχει σημειώσει αύξηση της τάξεως του 17%. Η εξέλιξη αυτή έχει εκτινάξει το μεταφορικό κόστος με ένα ντόμινο ανατιμήσεων να είναι  προ των πυλών. Πλέον το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά όλα τα δεδομένα για επαναφορά της επιδότησης στην αντλία για το diesel κίνησης. Άλλωστε και ο Πρωθυπουργός ανέφερε από τη Βουλή την Παρασκευή πως θα υπάρξει παρέμβαση στο diesel. Ταυτόχρονα, το υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται  και στην επέκταση χρονικά της επιδότησης στο πετρέλαιο θέρμανσης ενώ υπάρχουν σκέψεις και για αύξηση του ποσού της οριζόντιας επιδότησης των 0,25 ευρώ ανά λίτρο. 

Επιστροφή της επιδότησης

Το οικονομικό επιτελείο πλέον σκέφτεται πολύ σοβαρά η επιδότηση των 0,15 λεπτών να επιστρέψει από τον Νοέμβριο ενώ υπάρχουν και σκέψεις το ποσό της επιδότησης να αυξηθεί. Τα δημοσιονομικά περιθώρια είναι αυτά που θα δείξουν τις αποφάσεις όπως βέβαια και τα δεδομένα της αγοράς. Τα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού στο εννεάμηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2022 που αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα το υπουργείο Οικονομικών αποτελούν την πρώτη-σαφή ένδειξη. 

Δεύτερον οι αποφάσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο ίσως δημιουργήσουν νέα δεδομένα. Υπάρχει ενόψει μια νέα Συνοδός Κορυφής των ηγετών  της ΕΕ, στην οποία έχουν μετατεθεί οι ελπίδες για εξεύρεση κοινής ευρωπαϊκής λύσης, η οποία θα μπορούσε να απελευθερώσει κρατικούς πόρους ώστε να διοχετευθούν  και προς την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης αλλά και θέρμανσης.

Ένας τρίτος παράγοντας είναι το πώς θα εφαρμοστεί και πότε το σχέδιο που ετοιμάζει και μελετά το οικονομικό επιτελείο για φορολόγηση των υπερκερδών και των διυλιστηρίων κατά 33% μέσω του οποίου θα μπορούσαν να βρεθούν πόροι για την επιδότηση τόσο του diesel όσο και του πετρελαίου θέρμανσης χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Αέριο, πετρέλαιο ή «λουκέτο» στον καυστήρα: H μάχη των πολυκατοικιών για τη θέρμανση

Βουλή: «Παράθυρο» Μητσοτάκη για παρέμβαση στις τιμές του ντίζελ

Δεύτερες και τρίτες σκέψεις για την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News