ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Hλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Υπερδιπλάσιος τζίρος το α΄εξάμηνο

φωτ. Shutterstock

Σε 140,6 εκατ. ευρώ – συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ- υπολογίζεται ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κατά το α’ εξάμηνο του 2021 με τον ρυθμό ανάπτυξης να παραμένει εξαιρετικά υψηλός και τον δεύτερο χρόνο της ζωής μας με την πανδημία. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Convert Group ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκε το α’ εξάμηνο του τρέχουσας χρονιάς κατά 122% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.hlektronika-soyper-market-yperdiplasios-tziros-to-a-examino0

Εκτός από τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης σειρά άλλων στοιχείων από την ανάλυση της Convert Group δείχνουν ότι τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ ήρθαν για να μείνουν. Η συγκυρία της πανδημίας μπορεί να επιτάχυνε δραματικά τη διείσδυσή τους στα ελληνικά νοικοκυριά, αλλά κάθε άλλο παρά πρόσκαιρη καταναλωτική συνήθεια συνιστούν.

Ποια στοιχεία συνηγορούν σε αυτό; Καταρχάς καταγράφεται σχετική σταθερότητα στη μέση αξία του ηλεκτρονικού «καλαθιού», καθώς και στον αριθμό των προϊόντων που αγοράζει ο καταναλωτής κατά μέσο όρο στην κάθε παραγγελία. Η μέση αξία, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ήταν το α΄εξάμηνο του 2021 78,7 ευρώ, στα ίδια επίπεδα δηλαδή με τον μέσο όρο του τελευταίου 12μήνου (78,8 ευρώ). Το μέσο «καλάθι» περιείχε 37,5 προϊόντα κατά το α΄εξάμηνο του 2021, κοντά δηλαδή στα επίπεδα του μέσου όρου του τελευταίου 12μήνου (37,8 προϊόντα).

hlektronika-soyper-market-yperdiplasios-tziros-to-a-examino1

Αυτό που δείχνει ακόμη περισσότερο τη διείσδυση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι η σύνθεση του «καλαθιού»: η πλειονότητα των προϊόντων σε αριθμό τεμαχίων και σε αξία πρόκειται για τρόφιμα και μάλιστα όχι μόνο συσκευασμένα. Κάτι που αν μη τι άλλο δείχνει ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο τα ηλεκτρονικά καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για να προμηθευτούν τα προϊόντα που θα αγόραζαν και κατά την επίσκεψή τους σε ένα φυσικό κατάστημα. Έτσι, λοιπόν από τα 37,5 προϊόντα ενός μέσου «καλαθιού» τα 14,7 πρόκειται για νωπά τρόφιμα, 9,4 για συσκευασμένα (τυποποιημένα) τρόφιμα, 3,2 προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των χαρτικών και των καθαριστικών σπιτιού, 3,4 προϊόντα πρόκειται για ποτά, αλκοολούχα και μη, ενώ τα υπόλοιπα 6,8 προϊόντα ανήκουν σε όλες τις άλλες κατηγορίες. Από τη συνολική αξία του μέσου «καλαθιού», τα 78,7 ευρώ δηλαδή, τα 27,2 ευρώ δαπανώνται για νωπά τρόφιμα και 17,4 ευρώ για τυποποιημένα τρόφιμα.

hlektronika-soyper-market-yperdiplasios-tziros-to-a-examino2

Οι κατηγορίες που κατέγραψαν ανάπτυξη – ρεκόρ κατά το α’ εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2020 ήταν τα προϊόντα για ζώα συντροφιάς (192% αύξηση πωλήσεων), τα αρτοσκευάσματα – προϊόντα άρτου (179%), τα ποτά (173%), τα νωπά τρόφιμα (155%). Η τελευταία αυτή κατηγορία έχει και τη μεγαλύτερη συμβολή στον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφηκε στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο ήμισυ του 2021. Ειδικότερα, κατέχει το 35% της συνολικής αξίας πωλήσεων και συνέβαλε κατά 52% στον ρυθμό ανάπτυξης.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News