Business & Finance Κυριακή 18/06/2023, 10:15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπ. Υποδομών: Πώς και από ποιους πόρους χρηματοδοτούνται τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρόμου

Υπ. Υποδομών: Πώς και από ποιους πόρους χρηματοδοτούνται τα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρόμου

Σε διευκρινίσεις αναφορικά με τη χρηματοδότηση έργων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και άλλους ευρωπαϊκούς πόρους προχωρά με ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας σε σχετικά δημοσιεύματα.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι:

Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής. Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF).

Σε ό,τι αφορά στο έργο του ΤΑ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους.

Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση. Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Σιδηρόδρομος: Η προβληματική σύμβαση 717 και τα ευρωπαϊκά κονδύλια

ΕΣΠΑ: Πώς η Ελλάδα κέρδισε το στοίχημα της ταχείας απορρόφησης των κονδυλίων

Πρόστιμα στη Hellenic Train και τον ΟΣΕ για σωρεία λαθών και παραβάσεων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News